معرفی کیا اپتیما اسپرتس‌ واگن ۲۰۱۹ + عکس و مشخصات

0

 در آستانه نمایشگاه خودروی ژنو، شاخه اروپایی کیاموتورز مدل جدیدی از کیا اپتیما را با طراحی استیشن آماده کرده است. این خودرو که «Kia Optima Sportswagon [EU] 2019» نام دارد، از بالاترین استانداردهای ایمنی و امنیتی بهره می‌برد.

 کیا موتورز اروپا ویژگی‌های جدیدی را از نظر طراحی و موتور برای مدل جدید اپتیما یعنی «اسپرتس‌واگن ۲۰۱۹» در نظر گرفته است. این خودرو که برای اولین بار در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸ رونمایی می‌شود، قرار است از سه‌ماهه سوم ۲۰۱۸ (تابستان ۱۳۹۷) در سرتاسر اروپا به عنوان اسپرتس‌واگن راهی بازار مصرف شود.

اپتیما از دو نوع موتور قدرتمند بهره می‌برد: موتور دیزل انژکتوری مستقیم ۱٫۶ لیتری جدید کیا یعنی U3 CRDi و موتور توربوشارژر انژکتوری بنزینی ۱٫۶ لیتری T-GDi. این خودرو علاوه بر ظاهر بیرونی تازه و موتور جدید، از تکنولوژی‌های ارتباطی درون خودرویی و همین‌طور سیستم امنیت فعال برخوردار است.

آلودگی کمتر با موتور سبک‌تر

اپتیماهای جدید که از موتور U3 استفاده می‌کنند، از استانداردهای Euro 6d TEMP در تولید آلاینده‌ها فراتر رفته‌اند. این موتور جایگزین موتور ۱٫۷ لیتری قبلی شده و از سیستم «کاتالیزور کاهشی انتخابی» (Selective Catalytic Reduction) سود می‌برد. درنتیجه، دی‌اکسید کربن و اکسیدهای نیتروژن کمتری تولید خواهد کرد. این موتور، ۱۳۶ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

نتیجه تصویری برای ‪Optima Sportswagon [EU] 2019‬‏

موتور دیگر در نظر گرفته‌شده برای این خودرو، ۱۸۰ اسب‌بخار قدرت دارد و برای اولین بار در این خودرو به کار گرفته شده است. موتور ۱۸۰ اسب‌بخاری ۶/۱ لیتری T-GDi در این خودرو با یک جعبه‌دنده هفت سرعته ترکیب شده و به رانندگان اجازه می‌دهد دنده را از روی فرمان و به‌راحتی کنترل کنند.

مشخصات فنی کیا «اپتیما اسپرتس‌واگن ۲۰۱۹»

این خودرو دارای سیستم «انتخاب حالت رانندگی» (Drive Mode Selector) هم هست و به رانندگان اجازه می‌دهد که وضعیت‌هایی مانند اکولوژیک، راحت، اسپرت و هوشمندانه را برای سفرهای خود در این خودرو، انتخاب کنند. هر یک از این وضعیت‌ها باعث تغییر در میزان اولویت در مصرف سوخت، شتاب خودرو و همین‌طور، میزان حساسیت در عکس‌العمل‌های خودرو به راننده می‌شوند. وضعیت هوشمندانه هم به‌صورت خودکار، نیازهای راننده را می‌سنجد و وضعیت مناسب برای او را فعال می‌کند.

طراحی بیرونی و درونی

مشخصات فنی کیا «اپتیما اسپرتس‌واگن ۲۰۱۹»

طراحان کیا تغییراتی را در اپتیمای جدید ایجاد کرده‌اند. این تغییرات شامل سپرهای جلو و عقب، چراغ‌های عقب LED و طراحی جدید برای چراغ‌های مه‌شکن می‌شوند. همین‌طور رنگ جدیدی که به «قرمز فراری» (Runway Red) مشهور شده، به فهرست رنگ‌های موجود این خودرو اضافه شده است.

امنیت سفر

در این خودرو، آخرین سیستم شگفت‌انگیز امنیتی کیا یعنی «سیستم پیشرفته یاری‌دهنده راننده » (Advanced Driver Assistance Systems) تعبیه شده است که می‌توانند با به حداقل رساندن خطر تصادف، مانع از برخورد شود.

مشخصات فنی کیا «اپتیما اسپرتس‌واگن ۲۰۱۹»

همین‌طور سیستم جدید «هشدار توجه راننده» (Driver Attention Warning) از طریق جمع‌آوری یک سری اطلاعات، به کمک رانندگانی می‌شتابد که خسته و در حال چرت‌زدن هستند. این سیستم تلاش می‌کند با پخش صدا یا تصاویر رنگی روی نمایشگر جلوی راننده، او را دوباره به هوشیاری موردنیاز برای رانندگی بازگرداند. دلیل تعبیه این سیستم، بالا بودن آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از خستگی راننده در اروپاست که به ۲۵درصد می‌رسد.

سیستم‌های دیگر امنیتی این خودرو شامل تشخیص عابران پیاده، همیار رانندگی در خط، همیار نور سو بالا و چراغ‌های LED با زاویه تابش متغیر هستند.

این خودرو با ضمانت‌نامه ۷ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر به فروش خواهد رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.