در رده قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون چه خودروهایی می‌توان خرید؟

0

همواره در سرتاسر جهان، بازارهای خودرویی متفاوتی وجود دارند. پیرامون همین موضوع، یکی از عجیب‌ترین بازارها در زمینه خرید و فروش خودرو، مربوط به ایران است. متاسفانه بازار خودرویی ایران به‌دلیل هرج و مرج‌های گوناگون، عدم ثبیت قیمت‌ها، کم فروشی‌ها و تخلفات عدیده صورت گرفته از سوی فروشنده‌ها، بسیار دچار تلاطم بوده و کارشناسان این حوزه معتقند که تا مشکلات عنوان شده حل و فصل نشود، نمی‌توان امید به تثبیت بازار داشت. در همین رابطه، امروز قصد داریم با نگاهی به شرایط کنونی بازار خودرویی ایران، بهترین مواردی را که می‌توان با بودجه ۲۵ الی ۵۰ میلیون تومان خریداری کرد را عنوان نماییم.

البته، این نکته نیز لازم به ذکر است که با توجه به قیمت‌های اعلامی از سوی فروشندگان، در این بررسی تنها خودروهای صفر کیلومتر حضور داشته و مدل‌های دسته دوم بازار در بررسی‌های بعدی معرفی خواهند شد. همچنین، خودروهای گازسوز نیز در این بررسی به‌دلیل عدم دریافت برخی از استانداردهای لازم حضور نخواهند داشت.

۱- تیبا (گروه خودروسازی سایپا)
اولین خودرو موجود در این بازه قیمتی، تیبا نام دارد. این خودرو حدود ۶ سال بوده که در بازار خودرویی ایران حضور داشته و بعد از پراید ارزان ترین خودرو صفر کیلومتر بازار ایران شناخته می‌شود. تیبا دارای یک پیشرانه چهار سیلندر و ۱۴۹۷ سی‌سی با قدرت ۸۰ اسب بخار بوده و حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده و مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی برابر با ۷.۱ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر خواهد بود. این مدل در حال حاضر قیمتی برابر با ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را در بازار داخلی کشور به‌خود اختصاص داده است. ( قیمت اعلامی این خودرو با توجه به تنوع رنگ آن اعلام شده است )

۲- تیبا ۲ (گروه خودروسازی سایپا)
<خودرو بعدی که در این لیست جای گرفته است، تیبا ۲ نام دارد که در واقع مدل هاچ‌بک تیبا ۱ بوده و دارای مشخصاتی همچون پیشرانه چهار سیلندر با حجمی برابر با ۱۵۰۳ سی‌سی و با قدرتی برابر با ۸۷ اسب بخار است که حداکثر سرعت آن ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت توسط شرکت سازنده اعلام شده و مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی برابر با ۶.۹ لیتر بنزین در صدکیلومتر خواهد بود. این مدل با توجه به تیپ‌های مختلف تولیدی، قیمتی مابین ۲۸ الی ۲۹ میلیون تومان را به‌خود اختصاص داده است.

۳- ساینا دنده‌ای (گروه خودروسازی سایپا)
از دیگر محصولات گروه خودروسازی سایپا که در واقع فیس لیفتی از تیبا است، ساینا دنده‌ای بوده که در این لیست نام آن به چشم می‌خورد. این خودرو که به عنوان جانشین تیبا معرفی شد، از ظاهری به مراتب بهتر از مدل پیشین خود ( تیبا ) برخوردار بوده و در مدتی که از شروع فروش آن در یک سال اخیر می‌گذرد، توانست مشتریان زیادی را به خود جلب کند. ساینا دنده‌ای در مبحث مشخصات فنی، دقیقا پیشرانه‌ای همانند تیبا۲ را دارا بوده که این موتور حجمی برابر با ۱۵۰۳ سی‌سی و قدرتی برابر با ۸۷ اسب بخار تولید می‌کند و حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همچنین، مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی برابر با ۷ لیتر در هر صدکیلومتر خواهد بود. این مدل در بازار داخلی کشور قیمتی برابر با ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را به‌خود اختصاص داده است. ( قیمت اعلامی بر اساس تنوع رنگ اعلام شده است )

۴- سمند SE (ایران خودرو)

اولین محصولی که از گروه صنعتی ایران خودرو در این لیست جای گرفته است، سمند SE نام دارد. این خودرو مدل پایه سمند بوده که دارای یک موتور ۸ سوپاپ و چهار سیلندر با حجمی برابر با ۱۷۶۱ سی‌سی بوده و قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۰۰ اسب بخار و حداکثر سرعتی در حدود ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است. سمند SE در نمودار مصرف سوخت عملکرد جالبی را دارا نبوده و در سیکل ترکیبی، مصرفی برابر با ۹ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر را دارا است. اما این عدد به اعتقاد دارندگان این خودرو بسیار بالاتر بوده و گاهی به ۱۳ لیتر بر هر صد کیلومتر نیز می‌رسد. با این موجود، این خودرو در بازار داخلی کشور قیمتی برابر با ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به‌خود اختصاص داده است. (تولید این خودرو در حال حاضر متوقف شده و همانند برخی دیگر از مدل‌ها، با توجه به اعلام سازمان استاندارد به آخر خط خود رسیده است)

۵- پژو ۴۰۵ GLX (ایران خودرو)
از دیگر محصولات ایران خودرو که در این لیست جای گرفته است، پژو ۴۰۵ GLX نام دارد. این مدل در حال حاضر یکی از قدیمی‌ترین محصولات ایران خودرو به شمار می‌آید و طبق اعلام سازمان استاندارد ایران، بزودی تولید ۴۰۵ GLX متوقف خواهد شد. حال با چشم پوشی از این مسئله، پیرامون مشخصات فنی این خودرو می‌توان گفت که ۴۰۵ دارای یک پیشرانه ۸ سوپاپ و  چهار سیلندر با حجمی برابر با ۱۷۶۱ سی‌سی بوده و قادر است قدرتی برابر با ۹۷ اسب بخار را تولید کند. همچنین، حداکثر سرعت ۴۰۵ برابر ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت بوده و مصرف سوخت آن نیز با توجه به پیشرانه قدیمی و فاقد استاندارد، در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی برابر با ۹.۵ لیتر بنزین است. اما با توجه به صحبت‌های دارندگان این خودرو، ۴۰۵ در برخی از موارد حتی مصرفی بیش از ۱۴ لیتر بنزین را در هر صد کیلومتر از خود به‌جای می‌گذارد. در رابطه با قیمت این مدل، می‌توان این‌گونه گفت که ۴۰۵ GLX در بازار داخلی کشور قیمتی برابر با ۳۰ الی ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به‌خود اختصاص داده است.

۶- سمند EF7 (ایران خودرو)
دیگر مدلی که از خانواده سمند در این لیست حضور دارد، سمند EF7 است. این خودرو که به‌عنوان محصولی با موتور ملی در ابتدا معرفی شد، دارای یک پیشرانه ۱.۷ لیتری با نام اختصاصی EF7 بوده و قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۱۰ اسب بخار و حداکثر سرعتی برابر با ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت این خودرو در نمودار ترکیبی برابر با ۷.۹ الی ۸.۱ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مسیر جاده‌ای اعلام شده و قیمت این خودرو در بازار داخلی کشور تا بدین لحظه برابر با ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است (قیمت اعلامی برای نمونه مالتی پلکس است)

۷- پژو ۴۵۰ SLX  (ایران خودرو)
از دیگر تولیدات ایران خودرو در این لیست، پژو ۴۰۵ TU5 نام دارد. این خودرو برخلاف نمونه اولیه ۴۰۵، دارای پیشرانه‌ای همانند پژو ۲۰۶ تیپ ۵ بوده که با نام اختصاصی TU5 شناخته می‌شود و حجم این پیشرانه برابر با ۱۵۸۷ سی‌سی و قدرت تولیدی آن برابر با ۱۰۵ اسب بخار است. همچنین، حداکثر سرعت این خودرو طبق اعلام رسمی شرکت سازنده برابر با ۱۹۰ کیلومتر در ساعت بوده و مصرف سوخت آن در نمودار سیکل ترکیبی برابر با ۷.۵ الی ۸ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مسیر جاده‌ای عنوان شده است. این مدل در بازار داخلی کشور قیمتی برابر با ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را به‌خود اختصاص داده است.

۸- پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ایران خودرو)
۲۰۶ تیپ دو را نیز می‌بایست همانند ۴۰۵ GLX یکی از قدیمی‌ترین تولیدات ایران خودرو بر شمرد. این خودرو از اوایل دهه ۸۰ شمسی وارد بازار داخلی ایران شده و دارای یک پیشرانه چهار سیلندر با حجمی برابر با ۱۳۶۰ سی‌سی است. این موتور توانایی تولید قدرتی در حدود ۷۶ اسب بخار را داشته و حداکثر سرعتی که این خودرو می‌تواند به آن دست پیدا کند برابر با ۱۷۰ کیلومتر در ساعت اعلام می‌شود. همچنین، مصرف سوخت این خودرو در نمودار سیکل ترکیبی برابر با ۶.۵ الی ۶.۸ لیتر بنزین در هرصدکیلومتر مسیر جاده‌ای است. پیرامون مسئله قیمت این خودرو نیز باید این‌گونه گفت که قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار داخلی کشور برابر با ۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان توسط اتحادیه فروشندگان خودرو اعلام شده است.

۹- رانا (ایران خودرو)
یکی دیگر از محصولات ملی ایران خودرو که نام آن در این لیست به چشم می‌خورد، رانا است. این خودرو پلتفرم ساخت مشابه‌ای را با ۲۰۶ صندوق دار دارا بوده و دقیقا از همان پیشرانه TU5 پژو استفاده می‌کند که حجم این پیشرانه برابر با ۱۵۸۷ سی سی و قدرت آن برابر با ۱۰۵ اسب بخار است. همچنین، حداکثر سرعت این خودرو برابر با ۱۸۵ کیلومتر در ساعت بوده و مصرف سوخت آن در نمودار سیکل ترکیبی برابر با ۶.۶ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مسیر جاده‌ای اعلام شده است. پیرامون مسئله قیمت آِن خودرو نیز می‌تواند این‌گونه گفت که رانا در حال حاضر قیمتی برابر با ۳۵ الی ۳۶ میلیون تومان را در بازار داخلی کشور به خود اختصاص داده است.

۱۰- پژو پارس سال (ایران خودرو)
از دیگر محصولات پژو که در این لیست میتوان به حضورآن اشاره کرد، ، پژو پارس سال است. این خودرو نیز همانند ۴۰۵ GLX از یک پیشرانه ۸ سوپاپ و فاقد استاندارد بهره می‌برد و یکی از گزینه‌ها برای توقف تولید به‌شمار می‌رود. حجم این پیشرانه برابر با ۱۷۶۱ سی‌سی بوده و قادر به تولید قدرتی برابر با ۹۷ اسب بخار و حداکثر سرعتی برابر با ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است. همچنین، مصرف سوخت این مدل در نمودار سیکل ترکیبی برابر با ۹.۱ الی ۹.۸ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر بوده که به اعتقاد دارندگان این خودرو، مصرف پژو پارس سال بیش از ۱۳.۵ لیتر بنزین در هر صدکیلومتر به‌صورت ترکیبی است. پیرامون مسئله قیمت این خودرو باید این‌گونه گفت که پژو پارس سال در حال حاضر قیمتی برابر با ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را به‌خود اختصاص داده است.

۱۱- پژو پارس TU5 (ایران خودرو)
از دیگر مدل‌های پژو پارس که در این لیست جای گرفته است، پارس TU5 نام دارد. این خودرو نیز پیشرانه‌ای همانند ۲۰۶ تیپ ۵ را با نام اختصاصی TU5 دارا بوده که این موتور دارای حجمی برابر با ۱۵۸۷ سی‌سی و قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار است. همچنین، حداکثر سرعت پارس TU5 برابر با ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن در نمودار سیکل ترکیبی برابر با ۷.۵ لیتر بنزین در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای است. در رابطه با قیمت این خودرو نیز می‌توان گفت که پارس TU5 در حال حاضر قیمتی برابر با ۴۱ میلیون تومان را در بازار داخلی کشور به خود اختصاص داده است.

۱۲- ساینا اتوماتیک (گروه خودروسازی سایپا)
یکی از جدیدترین محصولات سایپا که در این لیست جای گرفته است، ساینا اتوماتیک نام دارد. این خودرو تغییرات چندانی را نسبت به نمونه دنده‌ای خود ندارد و تنها برخی از آپشن‌های رفاهی بیشتر و جعبه دنده اتوماتیک CVT که ساخت کمپانی پانچ بلژیک است، به آن اضافه شده. همچنین، پیشرانه این خودرو دقیقا همانند مدل دنده‌ای و برابر با ۱۵۰۳ سی‌سی و قدرت تولیدی ۸۷ اسب بخار بوده که توانایی رسیدن سرعت خودرو به ۱۷۵ کیلومتر در ساعت را میسر می‌سازد. در رابطه با مصرف سوخت این خودرو نیز می‌توان این‌گونه گفت که ساینا اتوماتیک در نمودار سیکل ترکیبی، مصرفی برابر با ۷.۲ لیتر بنزین را در هر صد کیلومتر مسیر جاده ای به خود اختصاص خواهد داد و قیمت این خودرو در بازار داخلی کشور با توجه به این که در دو مدل معمولی و لاکچری عرضه می‌شود، مابین ۳۸ الی ۴۰ میلیون تومان است.

۱۳– ۲۰۶ صندوق دار V8 (ایران خودرو)
یکی از پرفروش‌‌ترین محصولات ایران خودرو که در این لیست حضور دارد ۲۰۶ صندوق دار است. این خودرو مدل سدان ۲۰۶ هاچ‌بک به‌شمار می‌آید و حدود ۱۱ سال از تولید اولین نمونه آن در ایران می‌گذرد. این خودرو دارای پیشرانه TU5 همانند مدل هاچ‌بک بوده که حجمی برابر با ۱۵۸۷ سی‌سی و قدرتی برابر ۱۰۵ اسب بخار را شامل می‌شود. همچنین حداکثر سرعت ۲۰۶ صندوق دار در حدود ۱۸۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده و مصرف سوخت آن در نمودار سیکل ترکیبی برابر با ۶.۵ لیتر بنزین در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای است. در رابطه با قیمت این خودرو نیز می‌بایست این‌گونه گفت که ۲۰۶ صندوق دار در حال حاضر قیمتی برابر با ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را به خود اختصاص داده است.

۱۴– ۲۰۶ تیپ ۵ (ایران خودرو)
سرانجام نوبت به ۲۰۶ تیپ ۵ در این لیست می‌رسد. همان خودرویی که ایران خودرو از پیشرانه آن برای تولید ۵ مدل دیگر نیز استفاده می‌کند. ۲۰۵ تیپ ۵ نیز همانند برخی دیگر از خودروهای حاضر در این لیست از قدیمی ترین تولیدات این گروه صنعتی محسوب شده و حدودا ۱۵ سال است که در بازار داخلی ایران به‌فروش می‌رسد. این خودرو دارای یک پیشرانه ۱۵۸۷ سی‌سی با نام اختصاصی TU5 بوده که قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و حداکثر سرعتی برابر با ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است. همچنین مصرف سوخت این خودرو در نمودار سیکل ترکیبی برابر با ۶.۲ لیتر بنزین در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای بوده و قیمت آن در بازار داخلی کشور برابر با ۳۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

۱۵- سمند سورن ELX (ایران خودرو)
از دیگر مدل‌های خانواده سمند که در این لیست جای گرفته است، سمند سورن ELX را می‌توان نام برد. این خودرو با ظاهری متفاوت‌تر از سمند معمولی و با امکانات رفاهی نسبتا بهتر عرضه شده است. این خودرو دارای پیشرانه‌ای با حجم ۱.۷ لیتری بوده (EF7) که قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۱۳ اسب بخار و حداکثر سرعتی برابر با ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. همچنین، مصرف سوخت این خودرو طبق نمودار سیکل ترکیبی برابر با ۸.۰ الی ۸.۲ لیتر بنزین در هرصد کیلومتر مسیر جاده‌ای بوده و قیمت آن نیز در بازار داخلی کشور برابر با ۳۹ میلیون تومان اعلام شده است.

۱۶- سمند سورن توربو (ایران خودرو)
سورن توربو در واقع مدل سریع‌تر و قوی‌تر سورن معمولی است که با توجه به اضافه شده مولدهای توان بخش (توربوشارژ)، توان دست یابی به‌سرعتی در حدود ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را دارا است. لازم به یاداوریست که سورن توربو از همان موتور ۱.۷ لیتری EF7 بهره می‌برد اما با این تفاوت که به لطف اضافه شدن توربوشارژ، این موتور قادر به‌تولید قدرتی برابر با ۱۵۵ اسب بخار بوده و مصرف سوخت آن نیز در نمودار سیکل ترکیبی برابر با ۷.۸ الی ۷.۹ لیتر بنزین در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای است. همچین، قیمت این خودرو در بازار داخلی کشور تا بدین لحظه برابر با ۴۱ میلیون تومان اعلام شده است.

۱۷- رنو تندر نود E2 (ایران خودرو) و پارس تندر (پارس خودرو)
یکی از محصولات باکیفیت و پرتقاضا ایران خودرو که همواره در این رده قیمیت از فروشی بسیار بالا برخودار است، رنو تندر ۹۰ E2 نام دارد. این خودرو به‌دلیل استهلاک پایین و دوام بالا، همواره یکی از بهترین گزینه‌ها برای خریداران بوده و با توجه به پیشرانه خود که دارای حجمی برابر با ۱۵۹۸ سی‌سی و قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و حداکثر سرعتی در حدود ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است، از معقولانه ترین انتخاب‌ها در این رده قیمتی به‌شمار می‌رود. همچنین، مصرف سوخت این خودرو طبق نمودار سیکل ترکیبی برابر با ۷.۹ الی ۸.۱ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مسیر جاده‌ای بوده و قیمت آن نیز در بازار داخلی کشور برابر با ۴۱ میلیون تومان اعلام شده است. البته لازم به یاداوریست که شرکت پارس خودرو نیز این مدل را با نام پارس تندر و دقیقا با همین مشخصات فنی در بازار داخلی کشور عرضه می‌کند، اما بدلیل کیفیت نسبتا بهتر مونتاژ این خودرو توسط پارس خودرو، قیمت پارس تندر برابر با ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان الی ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار فروش است.

۱۸- پژو ۲۰۷ دنده‌ای (ایران خودرو)
از بهترین محصولات ایران خودرو که با تغییراتی دوباره وارد خط تولید شده است، پژو ۲۰۷ نام دارد. این خودرو که مدل بروزتر شده ۲۰۶ هاچ‌بک عنوان می‌شود، همانند برخی دیگر از تولیدات این گروه صنعتی، دارای یک پیشرانه ۱۵۸۷ سی‌سی TU5 با قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و حداکثر سرعتی در حدود ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است. همچنین، مصرف سوخت این خودرو در نمودار سیکل ترکیبی برابر با ۶.۵ لیتر بنزین در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای بوده و قیمت آن در مدل دنده دستی در بازار داخلی کشور برابر با ۴۴ میلیون تومان اعلام شده است.

۱۹- دنا (ایران خودرو)
یکی دیگر از محصولات ملی ایران خودرو که نام آن در این لیست به‌چشم می‌خورد، دنا است. این خودرو در ابتدا به‌عنوان فیس لیفتی جدید از سمند پای به بازار داخلی کشور گذاشت، اما پس از مدتی، کلا به‌عنوان یک خودروی جدید از سوی ایران خودرو معرفی شد. در همین رابطه، می‌توان گفت که دنا دقیقا از اتاق و شاسی سمند بهره می‌برد و پیشرانه آن نیز با محصولاتی همچون سمند ملی و سورن ملی کاملا یکسان است. حجم پیشرانه این خودرو برابر با ۱.۷ لیتر و با نام EF7 شناخته می‌شود و قدرت تولید آن برابر با ۱۱۳ اسب بخار و حداکثر سرعت آن در حدود ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت اعالم شده است. همچنین، مصرف سوخت این مدل در نمودار سیکل ترکیبی برابر با ۸.۳ الی ۸.۵ لیتر بنزین در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای بوده و قیمت آن در بازار داخلی کشور برابر با ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

</p

۲۰- برلیانس H220 دنده‌ای و اتوماتیک (پارس خودرو)
یکی از محصولات چینی و نسبتا باکیفیت که در این لیست جای گرفته است، برلیانس H220 هاچ‌بک نام دارد. این خودرو در دو نمونه دنده دستی و اتوماتیک، توسط پارس خودرو به بازار ایران عرضه شده و دارای یک پیشرانه چهار سیلندر با حجمی برابر با ۱۴۹۸ سی‌سی و قدرتی برابر با ۱۰۳ اسب بخار است. این مدل در دو نمونه خود می‌تواند به‌سرعتی در حدود ۱۷۵ الی ۱۸۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. همچنین، مصرف سوخت آن با توجه جعبه دنده اتوماتیک و دستی برابر با ۶.۴ الی ۶.۹ لیتر در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای بوده و قیمت این خودرو نیز در نمونه دستی برابر با ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و در نمونه اتوماتیک برابر با ۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزرا تومان اعلام شده است.

۲۱- برلیانس H230 دنده‌ای و اتوماتیک (پارس خودرو)

همانند برادر هاچ‌بک خود، H230 نیز یکی دیگر از محصولات پارس خودرو بوده اما با این تفاوت که این خودرو صندوق دار است.  H230 نیز همانند بردار خود از یک پیشرانه ۱۴۹۸ سی‌سی و قدرتی برابر با ۱۰۳ اسب بخار سود می‌برد. این مدل نیز در دو نمونه اتوماتیک و دنده دستی عرضه می‌شود که با توجه به این دو نمونه، حداکثر سرعت خودرو حدودا ۱۷۵ الی ۱۸۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، مصرف سوخت این مدل در نمودار سیکل ترکیبی مصرف برابر با ۶.۸ الی ۷.۲ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر با توجه به جعبه دنده خودرو اعلام شده و قیمت فروش آن نیز در بازار داخلی کشور در مدل دستی برابر با ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در مدل اتوماتیک برابر با ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داد اعلام گردیده است.

۲۲- برلیانس H320 دنده‌ای (پارس خودرو)
از دیگر محصولات برلیانس که این رده قیمتی دارای چهره‌ و امکاناتی بهتر نسبت به سری ۲۰۰ همین شرکت است، H320 دنده‌ای نام دارد. این خودرو دارای همان پیشرانه ۱۴۹۸ سی‌سی بوده که قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۰۳ اسب بخار و حداکثر سرعتی در حدود ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است. همچنین، مصرف سوخت این مدل در نمودار سیکل ترکیبی برابر با ۶.۷ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مسیر جاده‌ای بوده و قیمت آن نیز در بازار داخلی برابر با ۴۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

۲۳- برلیانس H330 دنده‌ای (پارس خودرو)
>H330  در واقع مدل صندوق دار و سدان سری ۳۰۰ این شرکت است که دارای همان پیشرانه ۱۴۹۸ سی‌سی بوده که قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۰۳ اسب بخار و حداکثر سرعتی در حدود ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است. همچنین، مصرف سوخت این مدل در نمودار سیکل ترکیبی برابر با ۶.۹ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مسیر جاده‌ای بوده و قیمت آن نیز در بازار داخلی برابر با ۴۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

۲۴- دانگ فنگ H30 کراس (ایران خودرو)

 یکی دیگر از محصولات ایران خودرو که در این لیست جای گرفته و هویت چینی را با خود یدک می‌کشد، دانگ فنگ H30 کراس نام دارد. این خودرو در کلاس هاچ‌بک عرضه شده و دقیقا دارای همان پیشرانه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با نام اختصاصی TU5 است. این موتور حجمی برابر با ۱۵۸۷ سی‌سی را داشته و قدرت تولیدی آن برابر با ۱۰۵ اسب بخار و حداکثر سرعت آن نیز در حدود ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است. همچنین، مصرف سوخت این مدل در نمودار سیکل ترکیبی برابر با ۷.۱ لیتر بنزین در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای بوده و قیمت آن نیز در بازار داخلی کشور با توجه به گیربکس ۴ سرعته ژاپنی نصب شده بر روی این خودرو، برابر با ۴۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

۲۵- تندر ۹۰ اتوماتیک (ایران خودرو)
تندر ۹۰ اتوماتیک در واقع یکی از ارزان‌ترین خودروهای بازار بوده که مجهز به یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک است و توسط ایران خودرو تولید و به بازار کشور عرضه می‌شود. تندر ۹۰ اتوماتیک همچون مدل دستی خود، از یک پیشرانه ۱۵۹۸ سی‌سی با قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار بهره می‌برد. همچنین، مصرف سوخت این خودرو در نمودار سیکل ترکیبی برابر با ۷.۹ الی ۸.۳ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر بوده و قیمت آن در بازار داخلی کشور برابر با ۴۹ میلیون تومان اعلام شده است.

۲۶- تندر پلاس دنده‌ای (ایران خودرو)

 به‌طور کلی، تندر پلاس فیس لیفتی از سوی گروه صنعتی ایران خودرو برای تندر ۹۰ بوده و این خودرو از یک سال پیش تاکنون وارد بازار خودرویی ایران شده است. همچنین، پیشرانه این مدل دقیقا همانند تندر ۹۰ حجمی برابر با ۱۵۹۸ سی‌سی را دارا بوده که توانایی تولید قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار را دارد. تندر پلاس می‌تواند به سرعتی در حدود ۱۹۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و مصرف سوخت آن در نمودار سیکل ترکیبی برابر با ۸.۲ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مسیر جاده‌ای است. لازم به یاداوریست که در حال حاضر قیمت تندر پلاس در نمونه دنده‌ای برابر با ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

۲۷- رنو ساندرو دنده‌ای (ایران خودرو)
یکی دیگر از محصولات ایران خودرو که در این لیست نام آن به چشم می‌خورد، رنو ساندرو نام دارد. این خودرو در واقع یک مدل اقتصادی و بادوام است که توسط فرانسوی‌ها پس از توافق نامه هسته‌ای موسوم به برجام، برای تولید و عرضه در ایران پس از توافقات اولیه، به گروه صنعتی ایران خودرو تحویل داده شد. ساندرو دارای یک پیشرانه ۱۵۹۸ سی‌سی همانند دیگر خودروهای رنو در این رده قیمتی بوده که قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و حداکثر سرعتی در حدود ۱۸۰ در ساعت است. همچنین، مصرف سوخت این خودرو در نمودار سیکل ترکیبی برابر با ۸.۱ لیتر بنزین در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای بوده و قیمت آن نیز در بازار داخلی کشور برابر با ۴۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.