تویوتا کمری بهتر است یا هیوندای سوناتا ؟

0
 در بین افرادی که قصد خرید اتومبیل دارند هستند کسانی که بین خرید انواع اتومبیل ها مردد هستند، در این مطلب قصد داریم مقایسه ای بین دو برند معروف و محبوب این روزها انجام دهیم. با ما همراه باشید.

 تویوتا کمری یکی از خودرو های محبوب و پرفروش شرکت تویوتا می‌باشد که از سال ۱۹۸۲ در خط تولید این شرکت قرار گرفته است و شهرت آن در بین مردم به خاطر کیفیت فوق العاده و نرمی و جان سخت بودن این خودروست. ولی بعد از گذشت چندین سال رقبایی برای شکست این ماشین دندان تیز کردند که یکی از آن‌ها خودروی سوناتا از شرکت کره ای هیوندای می‌باشد که این شرکت در سال ۲۰۱۱ با طراحی دوباره این خودرو جانی دوباره به روح این تازه وارد دمید.

طراحی
تویوتا کمری برای سال ۲۰۱۲ یک طراحی مجدد را تجربه کرده است که طرح آن بسیار نزدیک به مدل پیشین خود است که شاید شما در نگاه اول متوجه تغییرات نشود ولی سوناتا برای سال ۲۰۱۱ طراحی کاملاً متفاوتی را تجربه کرده است که شامل منحنی‌های ترکیبی است که درجه اول هیچ و جه اشتراکی در این مدل و مدل قبلی دیده نمی‌شود.

۲۰۱۵_toyota_camry_xse_v6-pic-8943671976248588947-640x480

Untitled-1

اما در داخل کابین کمری طراحی ساده تری دارد ولی در عین حال بسیار کاربردی است که شامل داشبورد چند لایه و پانل کنترل است که با دقت خاصی چیده شده است که کار با آن‌ها آسان و دلپذیر است اما در سوناتا هیاهوی بیرون کابین به داخل هم را یافته است که شامل خطوط چشم گیری می‌باشد که در میان آن‌ها صفحه لمسی خود نمایی می‌کند و در کل از کیفیت مونتاژ خوبی برخوردار است.

۲۰۱۵-New-Toyota-Camry-Interior-pics-3

پیشرانه
سوناتا جدید با یک موتور ۲٫۴ لیتر عرضه می‌شود که حجم کمتری نسبت به کمری ۲٫۵ لیتری دارد ولی قدرت سوناتا ۱۹۸ اسب بخار می‌باشد که در مقابل کمری ۲۰ اسب بخار بیشتر دارد که این برگ برنده برای این هیونداست. همچنین گیربکس شش سرعته خودکار در سوناتا به صورت استاندارد وجود دارد ولی در کمری آپشن محسوب می‌شود. همچنین این دو خودرو با پیشرانه های V6 و هیبریدی عرضه می‌شوند ولی فقط مدل‌های ۴ سیلندر به کشور ما وارد شده‌اند.

۲۰۱۳-hyundai-sonata-4-door-sedan-2-4l-auto-limited-dashboard

ایمنی
اما در ایمنی با بازنگری که اخیراً بر روی این دو مدل صورت گرفت هر دو خودرو نمرات کمتری به نسبت آزمایش گذشته خود گرفتند. این آزمایش جدید تست تصادف از جلو در بزرگراه صورت گرفت که توسط موسسه (IIHS) انجام پذیرفت.

maxresdefault (24)

s1

s2

s3

s4

s5

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.