رنو ساندرو بخریم یا تندر ۹۰ ! کدام یک بهتر است ؟
از نظر جادار بودن ذکر همین بس که سه نفر با قد ۱۸۰ سانتی متر می تواند با راحتی در صندلی عقبد تندر ۹۰ بنشینند. فاصله بین دو محور جلو و عقب ۲.۶۳ متری تندر ۹۰ باعث شده تا علاوه بر راحتی مسافران، جای کافی و حتی زیاد برای نشستن ۵ سرنشین بزرگسال فراهم شود، به شکلی که از بسیاری خودروهای هم رده و یک کلاس بالاتر کابین بزرگ تری دارد.
Renault Sandero
ساندرو با وجود هاچ بک بودن و دارا بودن طول کلی ۴.۰۲ متر، ظرفیت ذخیره سازی و گنجایش مناسبی دارد. فضای بار آن به اندازه ۳۲۰ لیتر گنجایش دارد که از غالب خودروهای کامپکت و کوچک بیشتر است. از لحاظ ایمنی فعال با دارا بودن آخرین نسل از ABS شرکت بوش و از نظر ایمنی غیرفعال نیز مطابقت با آخرین الزامات اتحادیه اروپا با مواردی نظیر داشبورد مشبک و تعبیه صلیب فولادی سقف تامین شده است.
رنو ساندرو به عنوان یک خودروی کوچک شهری به دنبال کسب افتخار نیست و با وجود رگه های قوی فرانسوی اش، هرگز نشانی از یک هاچ بک همچون رنو کلیو اسپورت را ندارد. این خودرو آشکارا راه شهری بودن را انتخاب کرده و تنها مایل است یک سواری راحت با مصرف سوخت پایین و البته هندلینگ و شتابی متوسط را عاید خریدارانش کند، در عین حال ارزش خرید ساندرو بالاست و کیفیت مونتاژ این خودرو در ایران کم نظیر است.ساندرو که بسیاری آن را گونه هاچ بک تندر وطنی می دانند، در مقایسه با برادر بزرگترش تندر هم گران تر است، هم کوچک تر و هم ضعیف تر. البته تندر ۹۰ به عنوان یک سدان قطعا می تواند خودرویی مناسب یک خانواده باشد اما اگر شما هم دیگر حال تان از سدان ها به هم می خورد ساندرو را انتخاب کنید. ساندرو اتومات به نسبت قیمتی که دارد اتاق کم سر و صدا و البته روشن و پرنوری دارد. به لطف طراحی پنجره های بزرگ و شیشه های گسترده عقب و جلو به محیطی اطراف تان احاطه کامل دارید.
در کنار این فاکتور مثبت، رانندگی با ساندرو بسیار ساده است و اگر خودرو را روی حالت تعویض اتوماتیک دنده قرار دهید، کار شما بسیار آسان می شود. همین عوامل در کنار خوشنامی تندر ۹۰ مهم ترین دلایل برای فروش مناسب ساندرو در مقایسه با رقبای متعدد خود در بازار ایران است. ساندور در این رده از بازار ایران با برلیانس اچ ۳۲۰، ام وی ام ۳۱۵، پژو ۲۰۶، تیبا ۲ و البته سابرینا به رقابت میپردازد و در گونه اتومات از گران ترین خودروهای این رده است. با این حال از همه خودروهای این رده بهتر و جدیدتر است و به شکل بهتری به شما سرویس می دهد.
فضای داخلی ساندرو جایی است که در توصیف آن باید سادگی و گیرایی را به کار ببریم. برخلاف رقبای چینی ساندرو، پارس خودرو هرگز تمایلی به زرق و برق خیالی اتاق ندارد و ساندرو از این نظر هم فضای اسپورت تری دارد و هم کاربردی تر است. همه جای ساندرو که با استفاده از مواد مستحکم و خشک ساخته شده به خوبی مونتاژ شده و تریم نقره ای روی داشبورد ظاهر جوان پسندی به اتاق داده است. تنها فرق کابین ساندرو با تندر ۹۰ همین خطوط مورب، نقره ای رنگ، برخی نقاط پارچه ای رودری ها و البته اضافه شدن برخی خطوط مواج و حجم های جدید به داشبورد ساندرو است که در کل مجموعه ای کاربردی را ساخته و آماده کرده است.
اگر برای آزمایش هندلینگ و شتاب ساندرو و بررسی دقیق تر از کیفیت موتور، جعبه دنده، فرمان و سیستم تعلیق خودرو را به شکلی جدی تر محک بزنید می فهمید ساندرو با یک موتور سر حال و جعبه دنده بی دردسر کم نمی آورد. جعبه دنده در حالت اتوماتیک به گونه ای تنظیم شده تا حداکثر گشتاور را با بالا رفتن دور موتور در اختیار شما قرار دهد، بدین ترتیب دنده ها دیرتر تعویض می شوند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ساندرو با حدود ۱۱ ثانیه بهتر از خودروهای این رده از بازار است.
در پایان ذکر این نکات درباره ساندرو الزامی است که فضای صندوق ساندرو جادار و مناسب است. صندلی ها نرم اما فاقد ویژگی دربرگیری سرنشینان است. صدای درون کابین مناسب است و در سفرهای طولانی فرمان خشک ساندرو کمی آزاردهنده است. مصرف سوخت ساندرو بسیار پایین است و استهلاک این خودرو نیز بنا به اعلام بسیاری از کارشناسان و خریدارانش بسیار اندک است که همه اینها به ما یادآور می شوند ساندرو یک خودروی کوچک شهری مناسب برای عبور و مرور در شهر و جاده است.