بازار خرید خودرو قبل از عید چگونه است ؟

0

این روز ها بازار خودرو کمی از کساد خود خارج شده است. چون بالاخره دم عید است و خانواده ها می خواهند به یک مسافرت راحت بروند.

اما قیمت خودرو ها در نزدیکی های عید ناعادلانه است و فروشندگان خودرو قیمت را تا جایی که دلشان می خواهد بالا می برند چون فکر می کنند شما باید خودروی آن ها را بخرید.

ولی اگر در حال حاضر خودروی مناسبی دارید خرید خودرو را به بعد از عید موکول کنید.

با وجود اینکه فعالان بازار خودرو اظهار نظر کرد‌اند که تا این لحظه هنوز شاهد حداکثر تقاضای پیش‌بینی شده از سوی متقاضیان نیستیم، اما محدودیت عرضه خودروهای داخلی باعث این افزایش اختلاف قیمت خودروهای داخلی در بازار نسبت به کارخانه شده است.

آن‌طور که نمایشگاه داران خودروی پایتخت می‌گویند، در هفته ابتدایی اسفندماه، به تدریج بازار شب عید خودرو شکل خواهد گرفت و در نتیجه شاهد افزایش تقاضای خرید خواهیم بود.

این البته رسم هر ساله بازار خودروی ایران به حساب می‌آید و همواره در هفته‌های پایانی سال، تقاضا برای خرید بالا می‌رود. البته این افزایش تقاضا طی دو، سه سال گذشته به پررنگی سال‌های دورتر نبوده زیرا در کنار کاهش قدرت خرید مشتریان، قیمت‌ها نیز روندی صعودی داشته‌اند.

هرچه هست، امسال نیز بازار شب عید خودرو البته نه به شدت چند سال قبل اما طی یکی، دو هفته دیگر شکل خواهد گرفت و این در حالی است که فعالان بازار معتقدند مشتریان با افزایش قیمت مواجه خواهند شد.

نمایشگاه داران خودروی پایتخت بر این باورند که با توجه به افزایش تقاضا، قیمت‌ها تا حدی بالا خواهد رفت و میزان آن بستگی به نحوه عرضه خودروسازان به بازار دارد. به عبارت بهتر، اگر روند عرضه خودرو به بازار مناسب و منطقی باشد، افزایش قیمت ناشی از بالا رفتن تقاضا، محدود خواهد بود و در غیر این‌صورت با جهش قیمتی مواجه خواهیم شد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.