گنج هائی که در قلب هستند ، قابل سرقت نیستند.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷
خانه » مقایسه خودرو » مقایسه بسترن B50F با جک جی ۵ !کدام یک بهتر است ؟
مقایسه بسترن B50F با جک جی ۵ !کدام یک بهتر است ؟

مقایسه بسترن B50F با جک جی ۵ !کدام یک بهتر است ؟

علامت + = مزایا، علامت – = معایب

طراحی
جک جی ۵ اتوماتیک بسترن بی ۵۰ اف اتوماتیک
+ طراحی ساده، هماهنگ و قابل قبول توسط شرکت ایتالیایی پینین فارینا+ رینگ های ۱۶ اینچی آلومینیومی + طراحی جذاب، ساده و هماهنگ توسط شرکت ایتالیایی ایتال دیزاین+ رینگ های ۱۶ اینچی آلومینیومی با طراحی زیبا و اسپرت
فضای داخلی
جک جی ۵ اتوماتیک بسترن بی ۵۰ اف اتوماتیک
+ طراحی قابل قبول داشبورد و فضای داخلی+ کابین جادار و بزرگ

+ فضای کافی برای سرنشینان عقب

+ فضای صندوق کافی (۴۱۵ لیتر)

+ صندلی های ارگونومیک و راحت

– کیفیت پایین مواد بکار رفته در داشبورد و کابین

– نفوذ نسبی صدای موتور به داخل کابین

+ کیفیت مناسب مواد بکار رفته در داشبورد (استفاده از فوم نرم به جای پلاستیک خشک)+ طراحی خوب داشبورد و فضای داخلی

+ نفوذ صدای موتور به داخل کابین در حد قابل قبول

+ کابین جادار و بزرگ

+ فضای کافی برای سرنشینان عقب

+ فضای صندوق مناسب و ۳۵ لیتر بیشتر از جک جی ۵ (۴۵۰ لیتر)

+ صندلی های ارگونومیک و راحت

– عدم وجود قابلیت تنظیم گودی کمر برای صندلی راننده

– کیفیت پایین روکش چرمی صندلی ها

فنی
جک جی ۵ اتوماتیک بسترن بی ۵۰ اف اتوماتیک
+ سیستم تعلیق مستقل در جلو و عقب– مشکل کارکرد مداوم دور تند فن و ایجاد تاثیر منفی بر روی باتری و دینام

– احتمال گیر کردن کف خودرو به زمین به دلیل ارتفاع نسبتا کم از سطح زمین

+ بهره مندی از پلتفرم فورد با کد CD3 طراحی شده توسط مزدا (پلتفرم مزدا ۶ نسل قدیم)+ سیستم تعلیق مستقل در جلو و عقب

+ بهره مندی از دو خروجی اگزوز به منظور تنفس بهتر موتور، افزایش قدرت موتور و کاهش مصرف سوخت

+ سیستم کنترل هرزگردی (TCS)

+ استفاده از زنجیر تایم به جای تسمه تایم (دوام بیشتر زنجیر و عدم نیاز به تعویض مکرر آن)

– احتمال برخورد کف خودرو به ناهمواری ها به دلیل ارتفاع نسبتا کم از سطح زمین

امکانات و تجهیزات
جک جی ۵ اتوماتیک بسترن بی ۵۰ اف اتوماتیک
+ سانروف برقی+ سیستم تهویه مطبوع خودکار با عملکرد قابل قبول و تاثیر کم در قدرت موتور

+ دریچه سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب

+ روکش چرمی صندلی ها و فرمان

+ سیستم صوتی با کیفیت نسبتا قابل قبول به همراه ۶ بلندگو و امکان کنترل از روی فرمان

+ قابلیت روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو

+ سنسور پارک عقب

+ سیستم کنترل میزان فشار باد لاستیک ها (TPMS)

+ قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت

– تنظیم دستی صندلی راننده

– عدم وجود کروز کنترل

– عدم وجود سیستم استارت دکمه ای

+ سانروف برقی+ کروز کنترل

+ قابلیت اتصال به تلفن همراه از طریق بلوتوث

+ سیستم تهویه مطبوع خودکار به همراه سنسور خورشید با عملکرد رضایت بخش و تاثیر ناچیز در قدرت موتور

+ دریچه سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب

+ سنسور پارک عقب و نمایش اطلاعات آن روی آیینه وسط

+ آیینه وسط فتو کرومیک

+ سیستم صوتی با کیفیت نسبتا خوب به همراه ۶ بلندگو و امکان کنترل از روی فرمان

+ تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت

+ سیستم کنترل میزان فشار باد لاستیک ها (TPMS)

+ وجود قطب نما روی آیینه وسط

– عدم وجود چراغ های مخصوص روز

– عدم وجود سیستم استارت دکمه ای

– عدم وجود قابلیت روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو

عملکرد موتور و مصرف سوخت
جک جی ۵ اتوماتیک بسترن بی ۵۰ اف اتوماتیک
– شتاب گیری نسبتا کند و نه چندان رضایت بخش– مصرف سوخت نه چندان کم

– عملکرد ضعیف موتور در شروع حرکت

– کشش ضعیف تر در مقایسه با بسترن بی ۵۰ اف به جهت حداکثر گشتاور کم تر (۱۶۵ نیوتن متر) که در دور موتور بالاتر (۵۰۰۰ دور در دقیقه) بدست می آید و گیربکس ۴ سرعته

+ هماهنگی خوب موتور و گیربکس+ شتاب گیری نسبتا خوب و راضی کننده

+ مصرف سوخت نسبتا قابل قبول

+ کشش بهتر در مقایسه با جک جی ۵ به جهت حداکثر گشتاور بیشتر (۱۷۲ نیوتن متر) که در دور موتور پایین تر (۴۰۰۰ دور در دقیقه) حاصل میشود و گیربکس ۶ دنده

                                                                     عملکرد گیربکس
جک جی ۵ اتوماتیک بسترن بی ۵۰ اف اتوماتیک
+ مجهز به قابلیت تیپ ترونیک (تعویض دستی)+ تعویض دنده نرم و روان در رانندگی عادی

– گیربکس ۴ سرعته

– وارد شدن ضربه به اتاق خودرو هنگام تعویض دنده در دور موتور های بالا

+ مجهز به قابلیت تیپ ترونیک (تعویض دستی)+ گیربکس ۶ سرعته

+ تعویض دنده نرم و روان

+ وجود حالت اسپرت (S) جهت شتاب گیری بهتر

هندلینگ و کیفیت سواری
جک جی ۵ اتوماتیک بسترن بی ۵۰ اف اتوماتیک
+ سواری نرم و قابل قبول+ هندلینگ در حد قابل قبول + هندلینگ رضایت بخش و قابل اطمینان+ سواری نرم و رضایت بخش
عملکرد ترمز
جک جی ۵ اتوماتیک بسترن بی ۵۰ اف اتوماتیک
+ عملکرد قابل اطمینان ترمز+ ترمز های دیسکی در هر ۴ چرخ

+ سیستم ترمز ضد قفل (ABS)

+ سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)

+ عملکرد خوب و رضایت بخش ترمز+ ترمز های دیسکی در هر ۴ چرخ

+ سیستم ترمز ضد قفل (ABS)

+ سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)

+ سیستم کمکی ترمز هوشمند

بحث ایمنی

نتیجه تصویری برای ‫بسترن b50f‬‎

موضوع ایمنی این دو خودروی چینی کمی بحث برانگیز است. از طرفی جک جی ۵ توسط موسسه چینی C-NCAP تست شده و طبق معیار های سال ۲۰۰۹ این موسسه، موفق به کسب ۵ ستاره و امتیاز کلی ۴۶ شده است. از طرف دیگر مدل فیس لیفت شده بسترن یا همان مدل B50F توسط این موسسه تست نشده است، اما مدل قدیمی آن یعنی بسترن B50 توسط این موسسه تست شده و طبق معیار های سال ۲۰۰۹ این موسسه چینی، توانسته ۴ ستاره و امتیاز کلی ۴۱.۸ را بدست آورد. بنابر این نمیتوان مقایسه دقیقی در مورد ایمنی انجام داد، ولی اگر ایمنی بسترن B50F در حد مدل قبلی باشد، در این صورت با توجه به قیمت بیشتر آن در مقایسه با جک جی ۵، این مورد نقطه ضعفی اساسی برای آن محسوب میشود.

تصویر مرتبط

جمع بندی

از نظر طراحی هر دو خودرو امتیاز قبولی را دریافت میکنند و هر دو جزو چینی های زیباروی بازار هستند. هر دو خودرو کابین جاداری دارند، اما صندوق بسترن کمی بزرگتر بوده و کیفیت کابین بسترن به طور محسوسی از جک بهتر است. مشکل گیر کردن کف خودرو به زمین در هر دو چینی وجود دارد. در بخش فنی، برتری با بسترن بوده و از نظر امکانات و تجهیزات هر دو نسبت به قیمت شرایط مساعدی دارند. اما نقطه ضعف جک را میتوان دو مورد بیان کرد: اینکه حداکثر گشتاور موتور در دور ۵۰۰۰ حاصل میشود و استفاده از گیربکس ۴ دنده. این موارد تاثیرات منفی در بخش های کشش، شتاب، مصرف سوخت، صدای موتور، لذت رانندگی و … ایجاد کرده اند که در نقطه مقابل گیربکس ۶ دنده و تولید حداکثر گشتاور در دور ۴۰۰۰ توسط بسترن برگ برنده آن به حساب می آید. در مبحث هندلینگ و کیفیت سواری نیز هر دو خودرو وضعیت مطلوبی دارند، اما هندلینگ بسترن بهتر است. همچنین در بخش ترمز نیز این دو چینی ضعفی از خود نشان نداده اند و میتوان به آنها اطمینان کرد.

از نظر خدمات پس از فروش هر دو خودرو شرایط مساعدی دارند و هر دو از بازار دست دوم متوسطی بهره مند هستند. قیمت بسترن بی ۵۰ اف اتوماتیک معادل ۷۶,۸۹۰,۰۰۰ تومان بوده و جک جی ۵ اتوماتیک با قیمت ۶۲,۹۰۰,۰۰۰ تومان به فروش میرسد. در خاتمه میتوان گفت که بسترن در مجموع خودروی بهتری است و اگر توان پرداخت مبلغی معادل ۱۴ میلیون تومان اضافه بر قیمت جک را دارید، می توانید بیشتر به بسترن فکر کنید. با این وجود هر دو چینی نسبت به قیمت، ارزش خرید خوبی دارند و باید این نکته را در نظر داشته باشید که: “هر چقدر پول بدهید، همان قدر هم آش می خورید”.

اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است