معرفی و مشخصات کشنده اسکانیا سری G +عکس

0

کشنده ی سری G اسکانیا در میان سایر کشنده های کمپانی اسکانیا، به عنوان کشنده ای بین کشنده های نوع R و کشنده های نوع P  اسکانیا قرار دارد.  طراحی سری G نیز همانند دو سری دیگر از نوع Fluid Design بوده که توسط رانندگان خودروهای سنگین مورد تحسین و استقبال قرار گرفته است. کشنده های سری G اسکانیا در ۴ حالت ۴×۲، ۶×۲، ۶×۴ و ۸×۴ عرضه می شوند. کابین های درنظر گرفته شده برای اسکانیا سری G نیز در انواع Day، Sleeper و Highline موجود است.

کشنده های اسکانیا، بدون شک جزء زیباترین کشنده های موجود در بازار کشنده ها محسوب می شود. اصلی ترین مشخصه ی طراحی کشنده های اسکانیا، استفاده از گریل V – شکل بوده که سبب می شود تا قسمت جلوی کشنده با یک روند دینامیکی زیبا پوشانده شود. این گریل V – شکل، معمولا با خطوط افقی طراحی شده که این خطوط، رنگ متفاوتی با رنگ بدنه دارند. این ساختار، سبب شده تا اسکانیا سری G ظاهری مدرن به خود بگیرد.

داخل کشنده های سری G نیز مشابه سایر کشنده های کمپانی اسکانیا طراحی شده است. اگرچه کشنده های سری G، کمی کوچکتر از کشنده های سری R هستند اما  کماکان از فضای داخلی مناسبی برخوردار است. کیفیت ساخت داخل کابین کشنده های کمپانی اسکانیا را می توان با کمپانی هایی نظیر ولوو و مرسدس بنز مقایسه کرد.

داشبورد کشنده های سری G اسکانیا دارای طراحی Wraparound بوده که در اکثر کشنده های اروپایی از این طراحی برای داشبورد استفاده می شود. علی رغم انحنای زیاد داشبورد، مزاحمتی برای راننده ایجاد نمی کند. تمامی کنترلرها و دکمه های مورد نیاز راننده نیز به صورت ارگونومیک قرار گرفته تا رانندگان کمترین زحمت را در حین دستیابی به آن ها متحمل شوند. همچنین دکمه های مربوط به سیستم صوتی و سیستم کروز کنترل نیز بر روی فرمان این کشنده ها قرار گرفته است.

صندلی های مورد استفاده در کشنده های سری G اسکانیا بسیار راحت و دارای تنظیمات فراوانی است. فرمان این کشنده ها نیز قابل تنظیم بوده و ارگونومی مدرنی دارد. ارتفاع بالای رانندگی، عدم وجود دماغه در طراحی و استفاده از شیشه ی بزرگ موجب می شود تا رانندگان دید کاملی نسبت به جاده داشته باشند.

دو نوع پیشرانه ی ۹ و  ۱۳ لیتری برای کشنده های سری G اسکانیا در نظر گرفته شده که تمامی این پیشرانه ها با استانداردهای یورو ۵ مطابقت دارد. این کشنده های همچنین مجهز به اگزوز دو مرحله ای Exhaust Gas Recirculation بوده که این نوع از اگزوز مختص کمپانی اسکانیا است. این سیستم اگزوز موجب کاهش گاز های آلاینده از همان ابتدای محفظه ی احتراق می شوند. این سیستم اگزوز، میزان نیتروژن اکسید آزاد شده را کاهش می دهد و  این عمل از طریق سرد کردن گاز خروجی از اگزوز و استفاده ی مجدد از آن انجام می پذیرد.

پیشرانه های ۱۳ لیتری در نظر گرفته شده برای کشنده های سری G اسکانیا به تکنولوژی های XPI و VGT نیز مجهز بوده که این دو تکنولوژی موجب افزایش بازده و کاهش میزان مصرف سوخت می گردد. تکنولوژی XPI موجب می شود تا انتقال و تزریق سوخت، مستقل از سرعت پیشرانه انجام شود که این امر سبب بهبود عملکرد سیستم قدرت می شود. پیشرانه های ۱۳ لیتری در نظر گرفته شده مختص سری G اسکانیا، از قدرت خروجی ۳۶۰ و ۴۰۰ اسب بخاری نیز برخوردار هستند.

پیشرانه های ۹ لیتری در نظر گرفته شده برای سری G اسکانیا نیز به همان تکنولوژی های پیشرانه های ۱۳ لیتری مجهز بوده با این تفاوت که قدرت خروجی این پیشرانه نسبت به پیشرانه های ۱۳ لیتری کمتر است. پیشرانه های ۵ لیتری نیز دارای قدرت های خروجی ۲۳۰، ۲۸۰ و ۳۲۰ اسب بخار هستند.

تمامی پیشرانه های درنظر گرفته شده برای کشنده های سری G اسکانیا به جعبه دنده ی اتوماتیک Opticruiseمتصل شده اند. این جعبه دنده دارای دو نوع تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک همراه با کلاچ است.

کمک فنر های سهمی شکل و ضربه گیرهای متعدد در قسمت جلو  و سیستم تعلیق بادی به همراه میزان کننده ی اتوماتیک سطح در قسمت عقب، سیتم تعلیق کشنده های سری G اسکانیا را تشکیل می دهند.

سیستم ترمز کشنده های سری G اسکانیا از نوع تمام بادی است که به دیسک های ترمز قرار گرفته در قسمت های جلو و عقب متصل است. کشنده های سری G اسکانیا جهت بهبود ایمنی، به سیستم های ABS و ASR نیز مجهز بوده و سیستم ESP نیز به صورت اختیاری برای این کشنده ها در نظر گرفته شده است

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.