خودرویی از تیونر افسانه‌ای پورشه +عکس

0

تیونر افسانه‌ای محصولات پورشه یعنی راف نسخه نهایی و تولیدی CTR یلو بیرد را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ به نمایش گذاشته است.

شاید این خودرو به عنوان یک ۹۱۱ مدرن شده معمولی جلوه کند اما این CTR جدید در واقع یکی از احساس‌برانگیزترین سوپرکارهای سال بوده زیرا از شاسی مونوکوک کربن کاملاً سفارشی و سیستم تعلیق برگرفته از مسابقات بهره می‌برد.

سوپرکار جدید راف وفاداری زیادی به بدنه ۹۱۱ داشته و البته جنس آن از کربن می‌باشد. ساختار تصادف جلو و همچنین رول کیج یکپارچه از فولاد ساخته شده‌اند. استفاده وسیع از متریال سبک‌وزن باعث شده وزن این سوپرکار تنها ۱۲۰۰ کیلوگرم باشد.

نیروبخش این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری توئین توربوی تختی است که از روان کاری خشک بهره برده و حداکثر قدرت ۷۰۰ اسب بخاری آن در دور ۶۷۵۰ پیشرانه ایجاد می‌شود.

گشتاور ۸۸۰ نیوتون متری نیز در دور ۲۷۵۰ به دست می‌آید. این پیشرانه‌ رعب‌آور به یک گیربکس ۶ سرعته دستی جدیدی متصل شده که نیرو را درست همانند یلو بیرد افسانه‌ای به چرخ‌های عقب می‌فرستد.

واضح است که راف CTR جدید با چنین قدرت زیاد و وزن کم یک هیولای نفس‌گیر خواهد بود. راف ادعا می‌کند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودروی مورد بحث زیر ۳.۵ ثانیه بوده و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز زیر ۹ ثانیه می‌باشد. سقف سرعت CTR جدید ۳۶۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

راف تنها ۳۰ دستگاه از این خودرو را خواهد ساخت که بهای هرکدام از ۷۵۰ هزار یورو آغاز می‌شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.