۵ روش برای اینکه خودروی کارکرده را با کمترین قیمت بخرید

0

وقتی برای اولین بار شروع به صحبت راجع به قیمت می کنید اولین چیزی که از شما پرسیده می شود این است: بودجه شما چقدر است؟ چقدر مایلید که در هر ماه قسط بپردازید؟ این یک راه آسان است که فروشنده موجودی شما را بفهمد و به راحتی بتواند یک دشت مشتی با بهره خوب داشته باشد.

می خواهید اولین، دومین یا سومین خودرویتان را بخرید و نمی دانید چه بکنید؟ شاید در خرید قبلیتان تجربه بدی داشتید و الان هراسانید. آیا مستقیم به بنگاه ماشین می روید و می گویید چه می خواهید؟ می خواهید خودرویی را کرایه کنید یا بخرید؟ APR  یا درصد رشد نرخ سالانه به چه معناست؟ به سراغ دلالی می روید که ممکن است به فکر بیشترین سود باشد؟
چند روش برای خرید خودرو وجود دارد اما هنگامی که پای میز مذاکره میروید ۵ تاکتیک آسان وجود دارد که با بهره‌گیری از آنها می توانید با بهترین قیمت خودرو مورد نظرتان را خریداری کنید.

“ومنز آرتیکل”، این ۵ تاکتیک مذاکره ای برای خرید خودرو به شما این امکان را می دهد که با کمترین قیمت خودرو را خریداری کنید.

  • تکنیک‌های مؤثر برای خرید خودروی دست دوم مناسب

۱. همیشه کمترین قیمتتان را روی میز بگذارید.
وقتی برای اولین بار شروع به صحبت راجع به قیمت می کنید اولین چیزی که از شما پرسیده می شود این است: بودجه شما چقدر است؟ چقدر مایلید که در هر ماه قسط بپردازید؟ این یک راه آسان است که فروشنده موجودی شما را بفهمد و به راحتی بتواند یک دشت مشتی با بهره خوب داشته باشد.
یکی از بهترین تاکتیکها این است که مبهم باشید و چیزهایی شبیه این بگویید:
من دنبال کمترین قیمتی هستم که شما بتوانید به من پیشنهاد بدهید؟ یا بهترین قیمتی که برای این خودرو دارید چند است؟ اول قیمت هایتان را به من بگویید و بعد من میگویم که آیا به بودجه من می خورد یا نه؟
اگر فروشنده مبلغی را به شما پیشنهاد داد آنگاه شما می توانید به سراغ آگهی هایی در بخش نیازمندی های روزنامه ها و وب سایت ها بروید که ۱۰ تا ۲۰ درصد قیمتش پایین تر باشد.

۲. بخاطر آپشن های بیشتر گول نخورید.
این آپشن های بیشتر در خودرو این روزها باعث می شود که فروشندگان و دلالان ماشین بیشترین سود را بکنند. بیشتر آپشنها مثل بلوتوث، سانروف در بعضی مدل ها معمولی است اما بعضی دیگر مثل سیستم خنک کننده صندلی ها یا گرمکن فرمان ماشین گران قیمت تر هستند.

اطمینان خاطر پیدا کنید که هنگام معامله با یک فروشنده آنها شما را مجبور نکنند خودرویی با آپشنی بردارید که آن آپشن مورد نیاز شما نیست. بسیاری از تولیدکنندگان و دلالان خودرو تخفیفات بسیار بسیار خوبی برای ماشینهای با آپشن کم می‌دهند چرا که به نظر این خودروها زیاد مورد علاقه به نظر نمی آیند. پس اگر کمترین قیمت ممکن هستید دنبال چنین خودروهایی باشید.

۳. هرگز دنبال به بسته های وارانتی و گارانتی اضافی تعمیر نگهداری خودرو نباشید
این یکی از فاکتورهایی است که فروشندگان با استفاده از ان سود کلانی می کنند. انها پول زیادی را با ارائه پکیج های مراقبت و محافظت، برنامه های سرویس ادواری و گارانتی اضافی جدا از گارانتی تولیدکننده به جیب میزنند. اکثر ماشین ها با یک برنامه گارانتی استاندارد معقول تولید می شوند و شانس استفاده از گارانتی بیشتر بی معنی است. اکثر مواقع دلالان قیمت خودرو را چندین میلیون تومان به خاطر داشتن چنین بسته هایی افزایش می دهند و گاهی یک تخفیف کمی هم می دهند تا شما را ترغیب به خرید کنند.

هوشیار باشید که گول چنین تخفیف هایی را نخورید که سود خالصی برای فروشندگان است.

۴. فروشنده را بپیچانید و با مدیر صحبت کنید.
فروشنده معمولا شخص واسطی است که بین خریدار و مدیر فروش یا همان فروشنده اصلی معامله را جوش می دهد. هر وقت توانستید، بخواهید تا با مدیر صحبت کنید و به او چنین  بگویید که: من اینجا آمده ام که ماشینی را بخرم یا کرایه کنم بدنیست که مستقیما معامله کنیم؟ کارت اعتباری یا پول نقد خود را دربیارید و روی میز بگذارید. پس مستقیما به سراغ نفر اصلی بروید و تخفیف ها را هم از او بخواهید و زمان کمتری را از دست داده اید و اگر در آینده بخواهید خودرو دیگری را بخرید شخص قویتری را پیدا کرده اید.

۵. قبل از اینکه به بنگاه ماشین بروید تحقیق کرده باشید.
تصور کنید که قبل از اینکه به بنگاه ماشین بروید یک تحقیق کامل کرده اید. شما همه چیز را می دانید آپشن، قیمت، رنگ، مصرف سوخت، مشخصات فنی موتور و سایزاتاق. تصور کنید که از دلالان بیشتر می دانید. بسیاری از فروشندگان تازه کار هستند و مسلما همه هم از هر مدلی خودرویی اطلاعات کافی ندارند. در این شرایط شما در حین مذاکرات اعتبار خاصی را به دست میاورید. اعتماد به نفس یک کلید در مذاکرات هست هنگامی که در موقعیتی هستید که بیشتر از فروشنده می دانید. سر خود را بالاتر می‌گیرید یک فنجان چای و یا قهوه سفارش می دهید احساس راحتی می کنید و در چنین شرایطی با کمترین قیمت خودرو رویایی تان را خریداری می کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.