آموزش تعویض کمک فنر جلو محصولات ایران خودرو +تصاویر

0

پژوهش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد بیشتر رانند‌ه‌ها اطلاع ندارند که وضعیت کمک فنرها برای ایمنی خودرو جنبه‌ای حیاتی دارد. در واقع، یک سواری نرم و راحت هدف اصلی نیست بلکه هدفی ثانویه محسوب می‌شود. هدف اصلی کمک فنرها این است که فرسودگی سایر قسمت‌های سیستم تعلیق را به حداقل برسانند. نرمی و هندلینگ خوب حاصل کار همه قطعات سیستم تعلیق در کنار هم است. هیچگاه یک کمک فنر را به تنهایی عوض نکنید، بهتر است آن‌ها را به صورت جفتی تعویض کنید (کمک‌های جلو یا کمک‌های عقب با هم). اگر از کمک فنرهای OEM استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود هر چهار کمک فنر را با هم تعویض کنید. اگر یکی از این کمک فنرها خراب بشوند نشانه آن است که عمر بقیه نیز به زودی به سر خواهد رسید

شروع کار

ابزار مورد نیاز را تهیه کنید

۱-زیر ماشین جک بزنید و خرک کنید

۲- چرخ را باز کنید

۳- مهره سر پلوس را باز کنید

۴-مهره سیبک فرمان را باز کنید و سیبک را از سگ دست آزاد کنید

۵-کالیبراسیون لنت را باز کنید دو عدد پیچ

۶- اتصال بدنه و سنسور ای بی اس را باز کنید

۷- مهره سیبک زیر کمک را باز کنید و طبق را از سیبک آزاد کنید

۸- پلوس را آزاد کنید و حالا از بالا دو عدد مهره نگهدارنده کمک به اتاق را باز کنید

۹-کمک را به همراه سگ دست بیرون بکشید

۱۰ -پیچ بین فنر و دیسک چرخ را باز کنید تا کمک فنر سبک تر شده و حالا با فنر جمع کن فنر را جمع کنید فقط خیلی با دقت این کار را انجام دهید و اگر ابزار لازم را ندارید ببرید پیش جلوبندی ساز براتون تعویض کنه

۱۱- قیمت کمک فنر جلو پژو پارس ۸۵۰۰۰ هزار تومان

۱۲- اجرت تعمیرکار ۵۰۰۰۰ هزار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.