سوالات مهم و فنی خودرو

0

۱-لطفا در مورد ترموستات و درجه بندی اش توضیح دهید و از کجا باید فهمید که خراب شده و اگر خراب بشود چه ضرری برای ماشین به وجود می آورد⁉️

ترموستات چیست ، دلایل دیر روشن شدن خودرو ، افزایش عمر موتور ماشین ، کاهش استهلاک خودرو ، سال تولید پژو 405 ، دلیل جوش آوردن ماشین ، آموزش مکانیک و برق خودرو ، مجله خودرو کارستان

-هر پیشرانه ای، یک دمای بهینه کارکرد دارد که در آن دما، کم ترین مصرف و بیش ترین بازدهی و توان از موتور حاصل می شود. وظیفه ترموستات، نگه داشتن موتور در این دماست و این کار را از طریق باز و بسته کردن دریچه میان آب موتور و آب رادیاتور انجام می دهد. عده ای تصور می کنند که ترموستات، یک وسیله تزیینی و حتی اضافی است و تصور می کنند با باز کردن آن، موتور در دمای پا یین تری کار می کند و بنابراین راحت تر است! در حالی که کارکرد موتور در دمای پا یین تر از دمای بهینه ای که برای آن تعریف شده، باعث افزایش مصرف و آلایندگی آن خواهد شد. بنابراین انتخاب نوع ترموستات بستگی مستقیم به استانداردی دارد که سازنده خودرو برای موتور آن تعیین کرده است و برای فهمیدن آن باید به دفترچه راهنما یا تعمیرگاه مجاز آن خودرو مراجعه کرد.

⚠️اگر ترموستات خراب شود، دو حالت دارد: یا مسیر آب را باز نمی کند که در این صورت آمپر آب بسیار بالا خواهد رفت، یا این که مسیر را نمی بندد و در این صورت دمای آب پا یین می ماند.

۲-آیا ماشین های انژکتور امکانش هست در فصول سرد زمستان روشن نشود؟ قاعدتا سیستم انژکتور باید با تک استارت روشن شود اما اگر نشد عیوبی دارد یا نقص فنی و آیا ربطی به انژکتور ندارد⁉️

✅اصولا استارت خوردن خودروهای انژکتوری نسبت به خودروهای قدیمی که کاربراتوری بودند، بسیار راحت تر است، چون در این خودروها، سامانه مدیریت الکترونیکی موتور، میزان مخلوط سوخت و هوا را بر اساس اطلاعات دریافتی از حسگرهای مختلف از جمله دما و تراکم هوا انجام می دهد. بنابراین اگر خودروی انژکتوری دیر روشن شود، غیرطبیعی است و باید به تعمیرکار مجرب مراجعه کرد.

۳-پژو ۴۰۵ در چه سالی در فرانسه طراحی و به تولید رسید⁉️

✅شرکت پژو در ژوئیه سال ۱۹۸۷ مدل ۴۰۵ را برای اولین بار به بازار عرضه کرد.این خودرو یک سال بعد عنوان بهترین خودرو اروپا را به دست آورد که بر اساس تعداد آرای مصرف کنندگان بود و این تعداد رای، در تاریخ این نظرسنجی بی سابقه بوده است.

۴-در پیچ با سرعت زیاد پیچیدن بیش ترین آسیب به کجای خودرو وارد می شود و آیا ترمز گرفتن سر پیچ آسیب بیشتری وارد می کند⁉️

✅اصولا هر گونه حرکت ناگهانی به هر شیء، احتمال آسیب به آن را بالا می برد که خودرو نیز از این قاعده مستثنا نیست. در پیچ ها بیشترین فشار به چرخ های جلو و مشخصا سیستم تعلیق یا جلوبندی و پلوس ها وارد می شود و این فشار با ترمز بیش تر می شود، چرا که وزن تحمیل شده به قطعات جلوبندی با اعمال نیروی ترمز و انتقال وزن خودرو به چرخ های جلو، افزایش می یابد. سیستم فرمان و تایرها هم بخش هایی هستند که در پپچ ها، تحت فشار قرار می گیرند.

۵-بهترین راه برای کاهش فرسایش قطعات متحرک داخلی پیشرانه چیست⁉️

✅استفاده از روغن موتور توصیه شده و استاندارد و تعویض به موقع آن به همراه گرم کردن سریع خودرو در ابتدای کارکرد پیشرانه، مواردی است که می تواند منجر به کاهش فرسایش قطعات داخلی موتور شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.