راهنمای انتخاب و خرید سپر اصلی سمند +قیمت

0

قبل از معرفی سپر سمند اصلی ابتدا به بررسی و معرفی برند های تولید کننده سپر سمند و نحوه انتخاب و تشخیص سپر اصلی می‌پردازیم

سپر خودرو یکی از مهمترین قطعات در ظاهر خودرو است همچنین سپر به دلایلی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد نقش مهمی در ایمنی خودرو دارد. طبق آمار سپر پرمصرف ترین قطعه بعد از قطعات مصرفی خودرو است زیرا به دلیل قرار گرفتن سپر در مسیر حرکتی خودرو، بیشترین آسیب‌ها متوجه این قطعه می‌باشد.

 سپر سمند اصلی سپر اصلی سمند قیمت سپر سمند تشخیص سپر اصلی سپر فابریک سمند سپر جلوی سمند EF7 قطعات فابریک خودرو دانش فنی خودرو

لذا در اثر بروز حادثه خرید و انتخاب یک جایگزین مناسب از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. یک سپر غیر اصل ممکن است رنگ با دوامی نداشته باشد یا رنگ انطباق کامل با رنگ بدنه خودرو نداشته باشد همچنین از نظر اتصال به بدنه نیز ممکن است دارای گپ در زیر چراغ ها یا گلگیر باشد. در ادامه این مطلب یک راهنمای خرید با ذکر دلایل برای سپر اصلی سمند ارائه می کنیم.

 سپر سمند اصلی سپر اصلی سمند قیمت سپر سمند تشخیص سپر اصلی سپر فابریک سمند سپر جلوی سمند EF7 قطعات فابریک خودرو دانش فنی خودرو
سپر سمند اصلی

چرا سپر اصلی؟

عوامل مهمی که باید در انتخاب و خرید یک سپر به آنها توجه نمایید به شرح ذیل می باشد:

  1. کیفیت رنگ آمیزی سپر
  2. انطباق رنگ روی سپر با رنگ بدنه خودرو
  3. تولید قطعه منطبق با بدنه خودرو از نظر ابعادی
  4. برند تولید کننده قطعه

سپر سمند اصلی کدام است؟

منظور از سپر اصلی سپری است که مستقیم برای خط تولید خودرو تهیه و توزیع شود و نیز مطابق با استاندارد های کیفی کارخانه خودروساز باشد. سپر سمند اصلی توسط دو کارخانه مهرخواه و مهرکام پارس تولید می‌شود. اما سپر های مهرخواه به دلیل بهره گیری از مواد اولیه مرغوب و شبکه توزیع گسترده و مناسب از کیفیت بهتری برخوردار هستند . با توجه به بررسی های صورت گرفته و نیز نظر کارشناسان بازار سپر مهرخواه دارای کیفیت بالاتر از نظر انطباق رنگ روی سپر با رنگ بدنه خودرو و شبکه توزیع قوی تری نسبت به سایر تولید کنندگان این حوزه می‌باشد.

استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت ، بهره گیری از آخرین تکنولوژی و مدرن ترین ابزارآلات صنعتی و نیز استفاده از نیروی انسانی متخصص از ویژگی ها و خصوصیاتی است که کارخانه مهرخواه را به عنوان یکی از بزرگترین و با کیفیت ترین شرکت ها در زمینه تولید سپر و متعلقات آن کرده است.

سپر جلوی سمند EF7 همان سپر جدید سمند یا سپر سمند طرح سورن می‌باشد که طراحی آن با سپر جلوی سمند LX معمولی متفاوت است. پوسته سپر سمند و متعلقات آن و نیز مجموعه سپر سمند EF7 LX و LX معمولی خط تولید ارسال می‌گردد.

 سپر سمند اصلی سپر اصلی سمند قیمت سپر سمند تشخیص سپر اصلی سپر فابریک سمند سپر جلوی سمند EF7 قطعات فابریک خودرو دانش فنی خودرو

لازم به ذکر است سپر سمند اصلی LX معمولی و سمند EF7 با هم تفاوت دارند اما دارای سپر عقب یکسانی می‌باشند. سپر سمند اصلی EF7 از لحاظ طرح جلو پنجره و نیز طراحی شبکه زیر سپر و مه شکن با سمند LX معمولی متفاوت است.

مواردی که باید برای خرید سپر سمند اصلی سمند توجه کرد:

  • کیفیت رنگ آمیزی سپر
  • انطباق رنگ روی سپر با رنگ بدنه خودرو
  • تولید قطعه منطبق با بدنه خودرو از نظر ابعادی
  • برند تولید کننده قطعه

کیفیت رنگ آمیزی سپر :

یکی از مواردی که ‌می‌بایست در هنگام خرید سپر به آن توجه کرد کیفیت رنگ آن است. استفاده از روش کوره‌ای در خط رنگ سپر اصلی موجب افزایش کیفیت و پایداری رنگ بر روی سپر می‌شود. برای پاشش بهتر رنگ، سپر را داخل اتاقک‌های ایزوله‌ای قرار می‌دهند. استفاده از انواع فیلتر‌های مخصوص برای ایزوله کردن محیط رنگ آمیزی موجب شده تا هیچ گونه آشغالی در رنگ (dirt nibs) دید نشود که در نتیجه منجر به کاهش عیوب رنگ آمیزی شده است. پاشش رنگ در خط رنگ سپر به صورت دستی و رباتیک انجام می‌شود. برای پایداری رنگ بر روی سپر از اتاقک‌هایی به نام کوره استفاده می‌شود. دمای این اتاق‌ها به گونه‌ای تنظیم و کنترل می‌شود که رنگ به طور کامل بر روی سپر پخته می‌شود و به همین دلیل است که پایداری رنگ بر روی سپر اصلی به مراتب بیشتر از سپر غیر اصل است.

لازم به ذکر این نکته است که سپرهای اصلی در رنگ های سفید ، نقره ای ، خاکستری ، خاکستری متال ، مشکی ، زرد ، سبز ، آبی کبود ، قرمز و قهوه ای لیزری تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

انطباق رنگ روی سپر با رنگ بدنه خودرو:

شاید اصلی ترین فرق بین سپر اصلی و سپر غیر اصل انطباق رنگ روی سپر با رنگ بدنه خودرو باشد. استفاده از ابزارهای مخصوص برای کنترل طیف رنگ آمیزی و رعایت کردن کد رنگ و استفاده از ترکیب رنگ‌های با کیفیت موجب شده تا رنگ سپر مطابق با رنگ بدنه خودرو باشد. هر چند که ممکن است که رنگ بدنه خودرو به دلیل شرایط جوی با رنگ سپر نو کمی فرق داشته باشد.

نتیجه تصویری برای سپر اصلی سمند

تولید قطعه منطبق با بدنه خودرو از نظر ابعادی:

استفاده از مواد اولیه مرغوب و قالب‌های مهندسی شده با دقت بالا و متدولوژی پیشرفته در تزریق پلیمر موجب شده تا سپر به خوبی روی بدنه خودرو سوار شود. ایجاد فاصله بین چراغ‌ها و سپر، منطبق نبودن براکت‌های نگهدارنده با سپر و در نتیجه دفورمگی آن می‌تواند از علائم و نشا‌نه‌های سپر غیر اصل باشد.

برند تولید کننده قطعه:

تنها شرکت‌هایی می‌توانند سپر برای خودروساز تولید کنند که دارای ویژگی‌های زیر باشند:

  • رعایت تمامی استاندارد‌های شرکت‌های خودرو ساز (OEM)
  • رعایت کلیه الزامات کیفی و فنی
  • استفاده از تکنولوژی پیشرفته
  • بکار گیری نیروی مهندسی

علاوه بر موارد بالا انواع تست ‌ها و کنترل‌های صورت گرفته بر روی سپر اصلی، این قطعه را از سپر غیر اصل و متفرقه متمایز کرده است. این کنترل‌ها به شرح زیر است:

  • کنترل کیفیت قطعات و مواد ورودی
  • کنترل فرآیند و مهندسی کیفیت
  • کنترل نهایی محصولات

نتیجه گیری:

در انتها، لازم است مجددا روی این نکته تاکید کنیم با توجه به مطالب ذکر شده و اهمیت انتخاب سپر اصلی خط تولید و مزیت های استفاده از سپر های اصلی نسبت به سایر تولیدکنندگان سپر توصیه می‌کنیم حتما در انتخاب و خرید سپر خودروی خود دقت کرده و از سپر های اصلی مهرخواه به عنوان سپر خط تولید استفاده نمایید.

سپرجلوسمندLX رنگ فابریک

اصلی

۲،۲۵۰،۰۰۰ ریال

سپرعقب سمندLX رنگ فابریک

اصلی

۱،۹۵۰،۰۰۰ ریال

سپرعقب سمند رنگ فابریک

اصلی

۱،۸۵۰،۰۰۰ ریال

سپرجلوسورن قدیم رنگ فابریک

اصلی

۲،۹۵۰،۰۰۰ ریال

سپرجلوسورن جدید رنگ فابریک

اصلی

۳،۱۵۰،۰۰۰ ریال

سپرعقب سورن رنگ فابریک

اصلی

۲،۴۵۰،۰۰۰ ریال

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.