انتخاب بهترین تایر برای یک خودروی شاسی‌ بلند

0

۹ تایر مورد تست و بررسی قرار گرفتند تا بهترین تایر برای خودروهای شاسی‌بلند برحسب برند، الگو و قیمت انتخاب شود. تایرهای مطرح در این آزمایش مورد استفاده قرار گرفتند. تایرهایی نظیر گود ییر ، بریج استون ، دانلوپ ، پیرلّی ، کومهو و کانتیننتال همگی در آزمایشی سخت و نفس‌گیر در تست «آکادمی رانندگی لَن لوف» در شهر سیدنی استرالیا بررسی شدند تا فقط یک تایر با بهترین طراحی و بازده بعنوان بهترین تایر شاسی‌بلند انتخاب شود.

 بهترین تایر شاسی بلند  لاستیک مناسب اسپورتیج  بهترین لاستیک آلمانی  راهنمای خرید لاستیک  قیمت لاستیک تویوتا پرادو  لاستیک مناسب سانتافه  تایر مناسب تویوتا لندکروزر  انتخاب لاستیک مناسب آفرود  فروشگاه لاستیک  کیفیت لاستیک هانکوک

راننده‌ی حرفه‌ای مسابقات اتومبیلرانی «رناتو لوبرتو» مسئول آن شد تا همه‌ی برندها را در مسیر اسلالوم (مارپیچ) تست کرده و میزان چسبندگی آنها را در هنگام دور زدن بررسی نماید. همچنین آزمایش ترمز اضطراری هم در شرایط جاده خیس و هم خشک و در آخر هم یک دور در پیست مسابقه برای تایمگیری و پایداری و اندازه‌گیری سطح شتابگیری و ترمزگیری و تحمل فشار، درمجموع تعیین کننده‌ی آن تایر قابل اعتماد خواهند بود.
فروشگاه «جَکس تایرز» در استرالیا، تایرها و تیم مکانیکی و لوازم آنها را برای گروه تست و بررسی ما تأمین کرد تا بین بیش از ۸۰ تایر موجود در کشور استرالیا، بهترین تایر برای یک شاسی‌بلند انتخاب شود. خودروی تستی ما، کیا اسپورتیج بود که تیم تعویض تایر، در کمتر از یک دقیقه تایرهای آن را تعویض میکرد.   و در مجموع ۵۰ تست اسلالوم و بیش از ۱۰۰ تست ترمزگیری ثبت کرد و هیچ مشکلی در قطعاتش بوجود نیامد. در پایان همه‌ی تست‌ها، کیا اسپورتیج همانند روز اولش سالم و سرپا بود.

تیم ما از یک دستگاه «ریس لاجیک پرفورمِنس باکس» که دستگاهی کامپیوتری است استفاده کرد تا اطلاعات مربوط به نیروی شتابگیری جانبی و طولی در زمان دور زدن و گاز دادن بررسی شود. همچنین زمان اسلالوم ( تست مارپیچ) و تایمگیری دور پیست هم به‌دقت محاسبه میکرد. همچنین فاکتورهایی نظیر نویز تایرها روی آسفالت و حرارت آنها هم اندازه‌گیری شد. بطور کلی تمام اطلاعات حیاتی برای انتخاب برنده‌ی حقیقی در این تست لحاظ شده‌اند.  و در یک جدال نفس‌گیر بین تایرهای برتر جهان، تایری که با اقتدار کامل پیروز نبرد شد، کانتیننتال پریمیوم کانتکت ۵ است.

تایری که نسبت به تایرهای معمولی ۱۰ درصد فرمانپذیری و ترمزگیری را افزایش میدهد و در روزهای بارانی هم یک متر در ترمزگیری سریعتر عمل میکند. تمامی برندها با اندازه‌ی ۲۲۵/۶۰R17 آزمایش شدند. همان اندازه‌ای که برای کیا اسپورتیج، هیوندای توسان، جیپ چروکی، رنو کولیوس، و سوبارو فورستر بعنوان اندازه‌ی استاندارد بحساب میاید. ولی به خاطر داشته باشید که شرکت کانتیننتال تایرهای کوچکتری هم برای شاسی‌بلندهای کوچک و کراس‌اُورها تولید میکند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.