چهار محصول جدید خودروسازی سایپا برای سال ۹۷ +تصاویر

0

شاید بتوان رنو کوئید را یکی از مهم ترین محصولات این برند برای بازار ایران دانست، خودرویی که تا کنون خبرهای مختلفی در مورد شرکت عرضه کننده و قیمت آن منتشر شده است. با توجه به تصاویر گرفته شده از این خودرو انتظار می رود که کوئید توسط سایپا مونتاژ و به بازار عرضه شود.

چهار محصول جدید از چهار برند متفاوت در حالی در محوطه سایپا مشاهده شده است که هر یک از این خودروها می تواند چهار گزینه خاص و جذاب برای بازار ایران باشد.

شاید در آینده ای نزدیک و در صورت قیمت گذاری منطقی شاهد خداحافظی با پراید باشیم و رنو کوئید به عنوان جانشینی برای این خودرو در نظر گرفته شود. برای رنو کوئید دو نوع پیشرانه ۰.۸ لیتری و ۱ لیتری وجود دارد که به ترتیب می توانند حداکثر ۵۴ و ۶۸ اسب بخار توان تولید کنند ضمن این که جعبه دنده ۵ سرعت دستی و یا اتوماتیک نیز برای این خودرو وجود دارد.

شرکت پارس خودرو به عنوان زیر مجموعه ای از شرکت سایپا در گذشته محصولاتی از برند نیسان مانند مدل ماکسیما و تینا را به بازار عرضه کرده است و در مدل ماکسیما نیز موفقیت خوبی در فروش را کسب کرد. در حال حاضر نیز انتظار می رود کراس اورر این برند یعنی مدل کیکس توسط این سایپا وارد بازار شود. این خبر ممکن است برای دوست داران برند نیسان بسیار خوش آیند باشد چرا که با توجه به قیمت بالای محصولات وارداتی نیسان امکان خرید محصولات این برند برای بسیاری از افراد کم شده است اما با مونتاژ این خودرو توسط سایپا بازار کراس اوورها نیز متحول خواهد شد. برای نیسان کیکس دو نوع پیشرانه ۱.۶ لیتری یکی با حداکثر توان ۱۱۳ اسب بخار و دیگری با حداکثر توان ۱۱۸ اسب بخار در نظر گرفته شده است و جعبه دنده های دستی و اتوماتیک CVT نیز در بازار جهانی برای این خودرو قابل سفارش است. با توجه به نیاز بازار انتظار می رود سایپا نیز این خودرو را با جعبه دنده اتوماتیک عرضه کند.

چهار محصول جدید خودروسازی سایپا برای سال 97

چهار محصول جدید خودروسازی سایپا برای سال 97

برند زوتی یکی دیگر از برندهایی است که در حال حاضر با مدل Z300  و با نام آریو توسط سایپا مونتاژ و به بازار عرضه می شود اما می توان گفت که تبلیغات مناسبی برای این سدان صورت نگرفت و فروش موفقی برای آن رقم نخورد. در حال حاضر شاهد حضور کراس اووری از این برند با مدل T600 در محوطه سایپا هستیم، خودرویی که با توجه به تب داغ بازار کراس اوورها در ایران می تواند گزینه ای مناسب برای احیا این برند در کشور باشد. این خودرو از پیشرانه ۲ لیتری توربو با حداکثر توان ۱۸۸ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد و جعبه دنده ۶ سرعت اتوماتیک دوال کلاچ برای این خودرو در نظر گرفته شده است که توان را به محور جلو منتقل می کند.

 
چهار محصول جدید خودروسازی سایپا برای سال 97

آخرین محصول احتمالی و جدید سایپا برای بازار ایران نیز از برند داتسون خواهد بود، برندی که اخبار مختلفی از بستن قرارداد بین این شرکت با ایران خودرو منتشر شده بود اما حال این برند با مدل GO که یک خودرو هاچبک است در محوطه سایپا دیده می شود. داتسون GO از پیشرانه ۱.۲ لیتری ۶۷ اسب بخاری بهره می برد بنابراین گزینه ای اقتصادی و جذاب از لحاظ ژاپنی بودن به نظر می رسد.

با توجه به گستردگی بازار خودرو در انواع سگمنت ها پیش بینی می شد که سایپا نیز برای افزایش تنوع محصولاتش اقدام هایی انجام دهد، حضور این چهار محصول جدید در محوطه سایپا می تواند چهار خبر مهم برای صنعت خودروسازی کشور باشد. هر یک از این خودروها گزینه هایی مناسب برای اقشار مختلف است اما هنوز خبر دقیقی از زمان عرضه این محصولات وجود ندارد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.