تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ چه شکلی خواهد بود؟ +تغییرات

0

راو۴ یکی از محصولات قدیمی تویوتا برشمرده می شود که دارای قدمتی ۲۵ ساله می باشد . همچنین تویوتا راو ۴ را باید پرفروش ترین کراس اور فعلی  بازار آمریکا بر شمرد چرا که این خودرو در سال ۲۰۱۷ با فروش ۴۰۷۵۹۴ دستگاه رشد ۱۵.۷ درصد را نسبت به  سال گشذته تجربه کرده است.از همین رو تویوتا قصد دارد به منظور حفظ موقعیت این کراس اور ،نسل جدید راو ۴ را در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی کند. طبق اطلاعات منتشر شده نسل جدید این خودرو تغییرات کاملی را در ظاهر و کابین تجربه کرده است.همچنین تویوتا عنوان کرده است راو ۴ بر روی پلت فرم جدید سوار خواهد شد و از طیف وسیعی از پیشرانه های بنزینی و هیبریدی ماننده آنچه در پریوس و C-HR استفاده شده است ،بهره خواهد برد.در این مقاله قصد داریم به تمام مواردی که نیاز است از این خودرو پیش از رونمایی در نمایشگاه نیویورک بدانیم ،بپردازیم.قابل ذکر است راو ۴ در حال حاضر در دونسخه بنزینی و هیبریدی در ایران عرضه شده و نسل جدید این خودرو می تواند برای ما ایرانیها نیز جذاب باشد.
تاکنون تصویر واضحی از این خودرو منتشر نشده است. در تیزر جدیدی که تویوتا از نسل جدید راو۴ منتشر کرده است بدلیل مبهم بودن تصویر نمی توان به جزئیات پی برد.اما با توجه به اطلاعات منتشر شده و تصاویر جاسوسی بدست آمده برخی از المان خودروی مفهومی FT-AC که در نمایشگاه لسن آنجلس رونمایی شده بود ،در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است.از همین رو انتظار می رود چراغهای  برجسته در کنار جلوپنجره مشبک بزرگ و سپر زمخت و حجیم تشکیل دهنده نمای جلویی خودرو باشند.

اما در حال حاضر نمی توان به نمای داخلی کابین راو۴ جدید ۲۰۱۹ اشاره کرد چرا که تاکنون تصویری از نمای داخلی به بیرون درز نکرده است.

معرفی خودرو مجله خودرو قیمت تویوتا RAV4 مشخصات تویوتا راو 4 تویوتا راو 4 مدل 2019 تازه های خودرو در ایران تویوتا راو 4 هیبریدی قیمت تویوتا 2019

راو۴ نسل فعلی در بازار آمریکا با قیمتی در رنج ۲۴۴۱۰ دلار تا ۳۴۷۵۰ دلار با توجه به امکانات عرضه می گردد.البته مدل پلاتینویم این کراس اور از قیمتی فراتر برخودار است.تویوتا در خصوص قیمت راو۴ جدید ۲۰۱۹ احضار نظر جدیدی نکرده است اما طبق پیش بینی ها صورت گرفته قیمت  راو۴ جدید کمی بالاتر از نسل فعلی خواهد بود.

پلت فرم راو۴ جدید چیست

نتیجه تصویری برای ‪toyota rav4 2019‬‏

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شد تویوتا راو۴ جدید دیگر با نسل فعلی پلت فرم تویوتا با نام MC عرضه نخواهد شد. بلکه این خودرو بر روی پلت فرم جدید این شرکت موسوم به TNGAبسط وتوسعه داده شده است. این پلت فرم جدید تاکنون بر روی برخی محصولات تویوتا نظیر کمری ،C-HR ،پریوس و لکسوس UX مورد استفاده قرار گرفته و در سال آینده کرولا هم بر رو این پلت فروم عرضه خواهد شد.پلت فرم TNGA فابلیت چهار چرخ متحرک ،دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب  را دارا خواهد بود اما به نظر می رسد راو۴ جدید فقط بصورت محور جلو متحرک و چهار چرخ متحرک عرضه شود.

پیشرانه های قابل عرضه کدامند

از قابلیت های پلت فرم جدید TNGA تویوتا سازگاری با طیف وسیعی از پیشرانه های مختلف خواهد بود. پیشرانه هیبریدی  و یا موتور چهار سیندر از گزینه های استاندارد نسل جدید راو۴ خواهند بود.نسل فعلی این خودرو از یک موتور ۲.۵ لیتری بنزینی با بیشنه قدرت ۱۷۶ اسب بخار بهره می برد که انتظار می رود نسل جدید از قدرت کمتر و به طبعیت از آن از مصرف کمتری برخودار باشد.

چه زمان راو۴ جدید را خواهیم دید

چه زمان راو4 جدید را خواهیم دید

تویوتا اعلام کرده است در ۲۸ مارس در نمایشگاه خودروی نیویورک راو ۴ جدید را رونمایی خواهد کرد اما برای مشاهده این خودرو در خیابان های شهر باید تا اوایل ۲۰۱۹ منتظر بمانیم.با این احتساب نسل جدید راو۴ را در تابستان ۹۸ به بازار ایران خواهد رسید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.