کم‌ مصرف‌ترین شاسی‌ بلندهای غیرهیبریدی در سال ۲۰۱۸ + قیمت

0

 

کراس اوورها در روزهای کنونی، یکی از مهم‌ترین سگمنت‌های خودرویی به شمار می‌روند و روزبه‌روز هم بر اهمیت و فروش آنها افزوده می‌شود. البته در این سال‌ها، کمپانی‌های خودروساز تلاش زیادی برای بهبود کارایی و کاهش مصرف سوخت کرده‌اند تا از این جهت، قابلیت رقابت با خودروهای سدان و کوچک را داشته باشند. یکی دیگر از نکات مهم، روند روبه رشد و سریع نیل خانواده‌ها به کراس اوورهای کوچک است که به آهستگی جای شاسی بلندهای سه ردیفه را می‌گیرند.

همان طور که قبلا در مقاله‌ای توضیح داده‌ایم، برخی از کراس اوورها بر پایه‌ی خودروهای معمولی ساخته شده‌اند و شاسی بلندها بر پایه ساختار تراک‌ها بنا شده‌اند. کراس اوورها هندلینگ بهتری در مقایسه با شاسی بلندها دارند ولی ارتفاع رانندگی و تسلط بیشتر بر مسیر، فضای بیشتر کابین و حجم بیشتر صندوق بار، و نیز امکان حرکت در مسیرهای آفرود از ویژگی‌های شاسی بلندها هستند.

میزان مصرف سوخت در خودروهای شاسی بلند یکی از مسائل مهم است که برای بسیاری از خریداران اهمیت دارد چراکه مصرف سوخت پایین خودرو در طولانی مدت، بسیاری از هزینه‌های دیگر را جبران می‌کند. قصد داریم در این مقاله ۱۰ مورد از کم مصرف‌ترین شاسی بلندهای سال ۲۰۱۸ را معرفی کنیم که اطلاعات آن از گزارش‌های سازمان محیط زیست آمریکا (EPA) جمع آوری شده است. در نظر داشته باشید که میزان مصرف سوخت برای یک خودرو در تیپ‌های مختلف به دلایل مختلفی از جمله نوع موتور و جعبه دنده متغیر است.

۱۰. نیسان روگ

مصرف سوخت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه / شهر: ۷ / ۹ لیتر

قیمت پایه: ۲۶ هزار و ۶۵۵ دلار

نیسان روگ تنها شاسی بلند حاضر در این لیست است که سه ردیف صندلی دارد. روگ یک خودرو کاربردی با مصرف سوخت مناسب است که در چند نسخه عرضه می‌شود. نیسان روگ اسپرت مصرف سوخت پایین‌تری دارد و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، در مسیرهای شهری و بزرگراه ۷.۳ و ۹.۴ بنزین مصرف می‌کند. البته یک نسخه هیبرید هم در دسترس است که مصرف سوخت آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در مسیرهای شهری و بزرگراهی به ۶.۷ و ۷ لیتر می‌رسد.

مصرف سوخت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه / شهر: ۷ / ۹ لیتر

قیمت پایه: ۴۷ هزار و ۲۷۰ دلار

F-Pace نخستین شاسی بلند ساخت جگوار به شمار می‌رود که هم ظاهر جذاب و کلاسیکی دارد و هم در کابین، رضای یک اسپرت سوار را جلب می‌کند. این خودرو در نسخه‌های متعددی با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود اما کم مصرف‌ترین نسخه، Ingenium نام دارد که از یک موتور توربو دیزل بهره می‌برد. قدرت این موتور به ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۳۱ نیوتن متر می‌رسد. البته نسخه‌هایی با موتورهای ۴ و ۶ سیلندر هم قابل خریداری هستند که قاعدتا مصرف سوخت آنها بالاتر است.

۸. تویوتا CH-R

مصرف سوخت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه / شهر: ۷.۶ / ۸.۷ لیتر

قیمت پایه: ۲۳ هزار و ۴۹۵ دلار

CH-R کراس اوور کامپکت ساخت تویوتا است که با طراحی بسیار زیبا، توانست به موفقیت‌های زیادی در جهان دست پیدا کند. این خودرو از معدود خودروهای حاضر در این لیست است که راه خود را به کشور ما پیدا کرده هر چمد با قیمتی غیر واقعی به دست مشتریان می‌رسد. محصول تویوتا رقیبی چون نیسان جوک را در مقابل خود می‌بیند. هندلینگ این خودرو با وجود قدرت نه چندان زیاد، جذاب است و شما را راضی نگه خواهد داشت.

۷. سوبارو کراس‌ترک

مصرف سوخت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه / شهر: ۷.۱ / ۸.۷ لیتر

قیمت پایه: ۲۲ هزار و ۷۱۰ دلار

همانند بسیاری از محصولات ساخت کمپانی خوشنام ژاپنی سوبارو، این کراس اوور کوچک هم با سیستم انتقال قدرت AWD عرضه می‌شود. کراس تک در واقع یک نسخه واگن از سوبارو ایمپرزا است که ارتفاع بالاتری دارد و در برخی جزئیات، همانند خودروهای شاسی بلند است. از سوی دیگر می‌توان آن را نسخه کوچک شده از سوبارو اوت‌بک دانست. مصرف سوخت اعلام شده در نسخه استاندارد با جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک حاصل شده و در صورت استفاده از جعبه دنده ۶ سرعته دستی در هر ۱۰۰ کیلومتر برای مسیرهای شهری و بزرگراهی به ۱۰.۲ و ۸.۱ لیتر می‌رسد.

۶. بیوک انکور

مصرف سوخت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه / شهر: ۷.۱ / ۸.۷ لیتر

قیمت پایه: ۲۳ هزار و ۹۸۵ دلار

انکور، یک کراس اوور ساب‌کامپکت ساخت بیوک است که پرفروش‌ترین محصول این کمپانی به شمار می‌رود و می‌توان گفت باتوجه به ویژگی‌ها و مشخصات، مقرون به صرفه‌ترین شاسی بلند در این بازه قیمتی به شمار می‌رود. این خودرو از یک موتور ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر توربو بهره می‌برد که شتاب نسبتا خوبی برای آن به ارمغان آورده است. از دیگر ویژگی‌های این کراس اوور می‌توانیم به جادار و ساکت بودن کابین اشاره کنیم.

۵. هیوندای کُنا

مصرف سوخت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه / شهر: ۷.۳ / ۸.۴ لیتر

قیمت پایه: ۱۹ هزار و ۵۰۰ دلار

هیوندای کُنا به زودی راه خود را به عنوان نخستین کراس اوور هیوندای در این سگمنت به بازارهای جهانی باز خواهد کرد. می‌توان گفت از میان خودروهای حاضر در این دسته، کُنا چهره جذاب‌تری دارد و به دلیل در دسترس قرار دادن انتخاب‌های مختلفی برای موتور، گزینه خوبی برای خرید به شمار می‌رود. بهترین مصرف سوخت در نسخه‌ای با موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربو است اما نسخه ۲.۰ لیتری هم مصرف قابل قبولی دارد و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در مسیرهای شهری و بزرگراهی به ترتیب ۸.۷ و ۷.۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

۴. هوندا CR-V

مصرف سوخت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه / شهر: ۶.۹ / ۸.۴ لیتر

قیمت پایه: ۲۵ هزار و ۱۲۵ دلار

شاید عجیب به نظر برسد اما کراس اوور کامپکت هوندا CR-V مصرف سوختی معادل برادر کوچک‌تر و ضعیف‌تر خود یعنی کراس اوور ساب‌کامپکت HR-V ارائه می‌دهد. میزان سوخت مصرفی اعلام شده برای این خودرو، در نسخه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو با ۱۹۰ اسب بخار قدرت است که در همه‌ تریم‌ها استفاده می‌شود به جز تریم پایه موتور به کار رفته در آن ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر و با قدرت ۱۸۴ اسب بخار است و مصرف سوخت آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در مسیرهای شهری و بزرگراهی به ترتیب ۹ و ۷.۳ لیتر است.

مصرف سوخت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه / شهر: ۶.۹ / ۸.۴ لیتر

قیمت پایه: ۲۰ هزار و ۶۴۵ دلار

HR-V یک کراس اوور ساب‌کامپکت است که یک انتخاب کوچک‌تر از هوندا CR-V به شمار می‌رود و البته عملکرد کلی خودرو خوب و راضی کننده است. اعداد اعلام شده در بالا برای نسخه اتوماتیک با جعبه دنده CVT است و اگر نسخه دستی به جعبه دنده ۶ سرعته را خریداری کنید، مصرف سوخت خودروی شما به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در مسیرهای شهری و بزرگراهی به ۸.۱ و ۶.۵ لیتر می‌رسد. یکی از ویژگی‌های خوب این کراس اوور کوچک، امکان خواباندن صندلی‌های عقب برای افزایش حجم فضای بار است.

مصرف سوخت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه / شهر: ۶.۹ / ۸.۱ لیتر

قیمت پایه: ۲۱ هزار و ۸۵ دلار

مزدا CX-3 هم یک کراس اوور ساب کامپکت ژاپنی است که امکان پارک کردن در کوچک‌ترین مکان‌ها و گوشه‌ها را دارد و به ویژه برای مسیرهای شهری مناسب است. محصول مزدا طراحی ظاهری و کابین جذابی دارد ولی فضای کوچک پا برای سرنشینان عقب و نیز حجم کم صندوق بار، از نکات منفی آن به شمار می‌روند.

۱. شورولت اکوایناکس

کم مصرف ترین شاسی بلند  قیمت شورولت اکوایناکس  قیمت مزدا CX 3  قیمت هیوندای کنا  مجله خودرو  دنیای خودرو  مصرف بنزین خودروی های هیبریدی  خودروهای 2018 در ایران  قیمت بیوک انکور  قیمت نیسان روگ  قیمت تویوتا CH-R 2018  قیمت سوبارو کراس‌ ترک

مصرف سوخت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه / شهر: ۶ / ۸.۴ لیتر

قیمت پایه: ۳۲ هزار و ۴۰۰ دلار

شورولت اکوایناکس یک کراس اوور کامپکت است که برای سال ۲۰۱۸ یک انقلاب را در طراحی تجربه کرد. این خودرو سه موتور ۴ سیلندر مختلف را در دسترس خریداران قرار می‌دهد که اعداد اعلام شده، برای نسخه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر دیزلی توربو است که قدرتی معادل ۱۳۷ اسب بخار و گشتاوری معادل ۳۲۵ نیوتن متر تولید می‌کند. نسخه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو قدرتی معادل ۱۷۰ اسب بخار و مصرف سوختی معادل ۷.۳ و ۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت در مسیرهای بزرگراهی و شهری دارد. همچنین یک نسخه قدرتمند با موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر توربو و ۲۵۲ اسب بخار در دسترس است که مصرف سوخت آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در مسیرهای شهری و بزرگراهی به ترتیب به ۱۰.۷ و ۸.۱ لیتر می‌رسد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.