تمام تفاوت های طرح ترافیک سال ۹۷ +عکس

0

مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک شهرداری تهران جزئیات ثبت نام طرح ترافیک ۹۷ را تشریح کرد.

مصطفی قنبرنژاد با بیان اینکه از ۲۶ اسفندماه ثبت نام برای دریافت آرم طرح ترافیک روزانه آغاز شده است، گفت: هیچ محدودیتی برای ثبت نام در این سازمانه وجود ندارد و همه افراد حقیقی، حقوقی، حتی کسانی که قصد دارند به صورت روزانه وارد محدوده طرح ترافیک شوند نیز باید در این سامانه ثبت نام کنند.

 سازمان ترافیک  اخبار ترافیک تهران  تعرفه ورود به طرح ترافیک  جریمه طرح ترافیک سال 96  زمان اجرای طرح ترافیک  طرح ترافیک چیست  شرط ورود به طرح ترافیک  اخبار تهران

تغییر در سایت ثبت نام

در حالی که سال گذشته شهروندان تهرانی در سایت Tehran.ir ثبت نام برای طرح ترافیک را انجام می دادند، امسال این سایت تغییر کرده است. قنبرنژاد در این رابطه گفت: سامانه ثبت نام مجوز ورود به طرح ترافیک به نشانی my.tehran.ir راه اندازی شده و شهروندان می توانند مشخصات خود را در این سامانه ثبت کنند. پس از ثبت نام کاربری و ارائه شماره تلفن و آدرس ایمیل خود نسبت به دریافت نام و کد کاربری اقدام می کنند. پس از ثبت مشخصات فردی، مشخصات خودرو نیز در این سامانه ثبت می شود.

روزانه ها نیز ثبت نام می کنند

مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک تاکید کرد: در سال ۹۷ بجز سهمیه بگیران، افرادی که روزانه میخواهند وارد محدوده طرح ترافیک شوند باید ثبت نام اولیه را انجام دهند.

سهمیه بگیران نیز در سامانه ثبت نام کنند

قنبرنژاد بیماران خاص، افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی، جانبازان، خبرنگاران، روزنامه نگاران، عکاسان خبری، رانندگان آژانس و موسسات اتومبیل کرایه، سرویس مجاز مدارس، وانت بارها، کامیون ها تا سقف ۶ تن را از اقشاری دانست که برابر مصوبه شورای شهر تهران مشمول تخفیف می شوند.

معافیت ساکنان محدوده طرح ترافیک

قنبرنژاد اضافه کرد: ساکنان محدوده طرح ترافیک یک بار برای خروج از محدوده طرح قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک بار ورود پس از ساعت ۱۷ از پرداخت عوارض معاف هستند که برای استفاده از این امتیاز باید مدارک خود را پس از ثبت نام در سامانه به دفاتر خدمات الکترونیک ارائه دهند.

محدودیت زمانی برای ثبت نام وجود ندارد

وی در ادامه با اشاره به زمان پایان ثبت نام گفت: امسال زمانی برای پایان ثبت نام در پایانه وجود ندارد و تمامی افرادی که قصد دارند به محدوده طرح ترافیک وارد شوند، می توانند در سامانه ثبت نام کنند.

قنبرنژاد اضافه کرد: برای آنکه این افراد مطلع شوند سقف روزانه که ۴۰ هزار خودرو است پر شده یا نه، باید به سامانه دیگری وارد شوند تا متوجه شوند سقف محدوده پر شده است یا نه، که در این خصوص به زودی اطلاع رسانی می کنیم.

حداقل و حداکثر پرداختی عوارض در محدوده طرح ترافیک

قنبرنژاد در ادامه با اشاره به اینکه افرادی که دارای معاینه فنی برتر هستند و حساب شهروندی خود را شارژ کرده اند، اگر در پیک صبح گاهی وارد محدوده شوند و در پیک عصرگاهی خارج شوند ۲۸۸۰۰ تومان پرداخت می کنند و اگر در ساعات غیر از پیک با داشتن شارژ شهروندی و معاینه فنی برتر وارد محدوده شوند ۱۳۴۰۰ تومان پرداخت می کنند. در غیر این صورت حداکثری پرداختی در ساعات پیک ۳۶ هزار تومان است.

وی تاکید کرد: سقفی برای ثبت نام وجود ندارد و همه مجاز به ثبت نام در سامانه طرح ترافیک هستند و تنها باید بررسی کنند که سقف ورود پر شده یا نه.

امکان شارژ تدریجی حساب شهروندی وجود دارد

قنبرنژاد در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آیا سهمیه بگیران باید حساب شهروندی خود را در ابتدا برای کل سال پر کنند، گفت: نیاز نیست حساب شهروندی یکجا شارژ شود بلکه می توان به صورت هفتگی یا ماهیانه حساب شهروندی برای پرداخت عوارض شارژ شود و بر اساس میزان تخفیف از حساب فرد کاسته خواهد شد.

منبع: مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.