نسل جدید آئودی A6 مدل ۲۰۱۹ معرفی شد +عکس و مشخصات

0
پس از درز تصاویر جاسوسی، کمپانی آئودی سرانجام از نسل جدید سدان A6 رونمایی کرد که هشتمین نسل محسوب می‌شود. نخستین حضور رسمی این خودرو هفته آینده در نمایشگاه خودرو ژنو خواهد بود اما تصاویر رسمی این خودرو هم اکنون منتشر شده است. به همین دلیل به معرفی مشخصات و جزئیات آئودی A6 مدل ۲۰۱۹ می‌پردازیم.
کمپانی آئودی از نسل هشتم سدان A6 رونمایی کرد. تغییرات ظاهری و کابین دیجیتال، از مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو هستند.

 قیمت آئودی A6 2019  تازه های خودرو  مشخصات آئودی A6 2019  دنیای خودرو  مجله خودرو  نمایندگی آئودی در ایران

نسل جدید آئودی A6 افزایش بسیار کمی را در ابعاد تجربه کرده به شکلی که ۱.۲۷ سانتی متر در طول و ۰.۷ سانتی متر در طول و تنها ۰.۲۵ سانتی متر در ارتفاع بزرگ‌تر شده است. شاید مهم‌ترین بخش ظاهری این آئودی، در نمای جلو و جلو پنجره خودرو باشد به طوری که این جلو پنجره یادآور سدان آئودی A7 است. هرچند نمای کلی خودرو همان فرم اصلی را حفظ کرده ولی خطوط مستقیمی که بالای رینگ‌ها و نزدیک خط کشیده شده از کاپوت تا عقب وجود دارد، می‌تواند وجه تمایز میان دو نسل باشد. تفاوت‌ها در نمای عقبی بیشتر هستند به طوری که سپر کمی تغییر شکل داده، یک اسپویلر کوچک برای عقب در نظر گرفته شده و یک نوار کرومی از میان دو چراغ کشیده شده و تقریبا تمام عرض خودرو را پوشش داده است. آئودی A6 مدل ۲۰۱۹ در ۱۴ رنگ که ۷ رنگ کاملا جدید هستند، قابل سفارش است.

 قیمت آئودی A6 2019  تازه های خودرو  مشخصات آئودی A6 2019  دنیای خودرو  مجله خودرو  نمایندگی آئودی در ایران

در نمای جانبی خودرو هم تغییر چندانی دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد که آئودی بیشتر تمرکز خود را بر روی طراحی کابین معطوف کرده است. در داخل کابین با یک دنیای دیجیتال روبه‌رو هستم که سرآغاز آن، نمایشگر ۱۰.۱ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی MMI است که از آئودی A7 به عاریت گرفته شده. همچنین در پایین این نمایشگر، یک نمایشگر ۸.۶ اینچی برای کنترل تهویه مطبوع و موارد دیگر وجود دارد و در نهایت یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر، کابین جذاب خودرو را تکمیل کرده است. فضای داخلی بزرگ‌تر شده و در همه بخش‌ها از جمله فضای سر و شانه برای سرنشنینان عقب و جلو و نیز حجم فضای بار، شاهد بهبو هستیم.

سیستم اطلاعات و سرگرمی آئودی موسوم به MMI (Multi Media Interface) ویژگی‌های بی نظیری با خود به همراه دارد از جمله هوش مصنوعی و یادگیری خودکار به این صورت که عادت‌های رانندگی شما را به خاطر می‌سپارد و بر اساس آنها، پیشنهادهایی را برای موارد مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد. به علاوه سرویس خدمات آنلاین آئودی با اتصال به شبکه‌های فراگیر، اطلاعات ترافیکی را برای راننده فراهم می‌کند. برای تجهیز آئودی A6 به دستیارهای رانندگی، مواردی چون ۵ رادار، ۵ دوربین، ۱۲ سنسور مافوق صوت و یک لیزر اسکنر را در داخل خودرو گنجانده. وجود این موارد موجب شده تا محصول آئودی بدون نیاز به راننده به داخل محل پارک و یا گاراژ برود و یا از آن خارج شود.

آئودی ادعا می‌کند که A6 2019 هندلینگی همچون یک خودرو اسپرت کامپکت دارد. برای رسیدن به این هدف، آئودی یک بازنگری در سیستم تعلیق خودرو داشته و آلومینیوم زیادی را در بخش‌های مختلف استفاده کرده است. همین موضوع کیفیت رانندگی را به شکل قابل توجهی ارتقا داده و حتی انتخاب چرخ‌های ۲۱ اینچی هم اثر منفی بر این مورد ندارد و راحتی سرنشینان را از بین نمی‌برد. فرمانA6 دقت بالایی دارد و امکان چرخش همه چرخ‌ها، کنترل خودرو را بهتر کرده به شکلی که چرخ‌های عقب امکان چرخش ۵ درجه‌ای دارند. آئودی می‌گوید که شعاع چرخش نسل جدید A6 به میزان ۱.۱ متر کاهش یافته و به ۱۱.۱ متر رسیده است.

A6 در ابتدا با دو موتور متفاوت قابل خریداری خواهد بود. یکی موتور ۳.۰ لیتری TFSI بنزینی ۶ سیلندر توربو با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و دیگری موتور ۳.۰ لیتری TDI دیزلی با ۲۸۶ اسب بخار قدرت. برای نسخه TDI یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک و برای نسخه TFSI یک جعبه دنده ۷ سرعته اس ترونیک در نظر گرفته شده است. تمامی مدل‌ها مجهز به سیستم هیبرید نسبتا ضعیفی هستند که در محدوده سرعت ۵۵ تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای کاهش فشار بر پیشرانه درون سوز فعالیت می‌کند. همچنین می‌تواند به عنوان سیستم استارت / استاپ در سرعت‌های کمتر از ۲۲ کیلومتر بر ساعت عمل کند که امکان خاموش و روشن کردن موتور را به منظور کاهش مصرف سوخت فراهم می‌کند. سیستم چهار چرخ متحرک آئودی موسوم به Quattro به صورت استاندارد برای همه مدل‌ها عرضه خواهد شد.

آئودی A6 2019 از ماه ژوئن در بازار آلمان قابل خریداری خواهد بود. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده ولی باتوجه به قیمت نزدیک به ۵۰ هزار دلار برای نسل فعلی، قیمتی بالاتر برای نسل جدید متصور است

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.