تجربه ۲۰۰۰ کیلومتر سفر با خودروهای ام وی ام X22 و X33 +تصاویر

0

در روزهای پایانی سال ۹۶ ، شرکت مدیران خودرو تصمیم گرفت تا با برگزاری یک رویداد چند روزه برای خبرنگاران خودرویی که شامل سفری چند مرحله ای از تهران تا شمال غرب و غرب کشور و سپس بازگشت به پایتخت و شبیه سازی یک سفر نوروزی می شد ، تجربه ای از تست خودروهای پر فروش خود در مسیر های مختلف و استفاده های خانوادگی را بدهد.

سه خودرویی که برای این سفر در نظر گرفته شده بودند عبارتند از ام وی ام X22 دنده ای و اتوماتیک و ام وی ام X33S  اتوماتیک که جز پرفروش ترین محصولات این شرکت محسوب می شوند و قطعا انتخاب بسیاری از خانواده های ایرانی خواهند بود. به احتمال زیاد از این دو مدل خودرو  مطالبی خوانده اید و ممکن است حتی در تست درایو ها شرکت کرده و شخصا آنها را آزموده باشید ، اما به اختصار اطلاعاتی در موردشان بیان می کنیم . هر دو خودرو از سبک جدید طراحی چری بهره می برند  و ظاهر قابل قبول و به روزی دارند ، چرا که شرکت چری بر خلاف بسیاری از هموطنان خود دست به کپی نزده و با استخدام طراحان خبره ، سعی در ایجاد برند مستقل خود دارد.  مشخصات فنی این دو خودرو را در زیر می توانید مشاهده کنید:

مشخصات فنی ام وی ام X33S

X33S   سومین نسل از این خودروست که وارد بازار ایران می شود و نامی آشنا برای ایرانیان است. این خودرو در زمانی که قیمت خودروهای وارداتی به صورت روزانه در حال پرواز بود و مدام قدرت خرید مردم کاهش پیدا می کرد، تبدیل به انتخاب خریدارانی شد که در پی خودرویی بهتر از تولیدات کسل کننده ی داخلی بودند و در عین حال ، قادر به خرید وارداتی های گران قیمت نبودند. ایکس ۳۳ در طی این سالها با دوام قابل قبول و ارایه ی مشخصات فنی مناسب در کنار عرضه با شرایط خرید خوب ، گزینه ی خرید بسیاری از ایرانیان شد و با پیشرفت هایی که در طی چند نسل در آن صورت گرفت ، این اطمینان به مخاطبان داده شد که قرار نیست هر نسل آن دو یا سه دهه بر روی خط تولید باقی بماند.قیمت ام وی ام X22 مشخصات ام وی ام X22 معایب ام وی ام X22 مصرف سوخت ام وی ام X22 قیمت ام وی ام x22 اتوماتیک قیمت ام وی ام X33 معایب ام وی ام X33 مشخصات ام وی ام x33 s MVM X22 معایب mvm x33 تجربه رانندگی با ام وی ام ایکس 22 مجله خودرو محصولات جدید ام وی ام نمایندگی ام وی ام در ایران

در حال حاضر این خودرو در دو نسخه ی اتوماتیک ساده و اتوماتیک اسپرت به بازار عرضه می شود که نسخه ی اسپرت قطعات کیت بدنه را شامل می شود و رنگ سقف خودرو در این نسخه نیز مشکی است. با توجه به فاصله ی بین دو محور و فضای بار خودرو ، می توانید حدس بزنید که با یک کراس اوور خانوادگی طرف هستیم که مناسب برای استفاده های عادی یک خانواده ی ۴-۵ نفره است. برخی از امکانات این خودرو عبارتند از : رینگ ۱۷ اینچی ، سنسور پارک ، روکش چرمی صندلی ها ، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت ، تنظیم برقی آینه کناری ، تهویه مطبوع خودکار ، کروز کنترل ، سانروف ، مه شکن جلو و عقب، سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 ، مجهز به ۴ بلندگو ، صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی و ورودی iPad ، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان که این امکانات رفاهی ، مشتریان را راضی نگه خواهند داشت. مشخصات فنی ام وی ام X22ام وی ام X22 ترکیبی از کراس اوور و یک خودروی هاچ بک است که توانسته در بازار پر اشتهای خودروی ایران ، مورد توجه قرار بگیرد و خریداران زیادی را به خود جذب کرده است. طراحی زیبا و جذاب خارجی ( البته به غیر از نمای عقب که بسته به سلیقه ی افراد می تواند زیبا یا نا زیبا لقب بگیرد ) ، کابین دو رنگ و جوان پسند و با طراحی بروز ، مصرف اقتصادی سوخت با بهره گیری از موتور کم حجم ۱.۵ لیتری ، امکانات رفاهی مناسب و ارتفاع بلند تر از رقبای هم کلاس خود توانسته فروش خوبی را برای این خودرو رقم بزند. شرایط فروش اقساطی و آسان شرکت نیز علت دیگری است که تعداد خریداران این خودرو را بازهم بیشتر می کند. این خودرو در دو نسخه ی پنج دنده دستی و چهار دنده اتوماتیک به بازار عرضه می شود .این خودرو نیز مانند برادر بزرگترش دو تیپ معمولی و اسپرت دارد که در مدل  اسپرت برخی تغییرات ظاهری از جمله سقف مشکی در آن اعمال شده است. ابعاد و اندازه ی X22 نیز همانند برادر بزرگترش آن را به یک گزینه ی خانوادگی تبدیل می کند ، هر چند که به دلیل جوان گرا بودن ، می تواند گزینه ای برای خرید زوج های جوان نیز باشد. تجهیزات رفاهی این خودرو عبارتند از : کروز کنترل ، سنسور پارک در عقب ، دوربین عقب ، سانروف ، روکش چرمی صندلی ها ، رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی ، تهویه الکتریکی ، آینه های برقی جانبی ، سیستم صوتی مجهز به مانیتور ۸ اینچی لمسی ، ورودی USB ، قابلیت پخش MP3 ، بلوتوث و ۴ بلندگو که از برخی رقبا در این بخش قوی تر ظاهر می شود و یکی از دلایل خریدش از سوی مشتریان است.روز اول ، از تهران تا نزدیکی مرز کشورمسلما بسیاری از ایرانیان هر ساله راه های منتهی به شمال کشور را طی می کنند و نقطه ی آغاز سفر ما نیز یکی از این مسیر ها ، یعنی اتوبان کرج – قزوین و سپس قزوین – رشت بود که تجربه ی تست خودروها در اتوبان ها و مسیر کنار دریای خزر را برای ما فراهم کرد. پس از صرف ناهار در رشت ، ادامه ی راه را باید به سوی آستارا می پیمودیم که مسیری توریستی محسوب می شود و بی نقص کار کردن خودروها در این مسیر ، به خصوص عدم تاثیر پذیری قطعات خودرو از رطوبت محیط ، می تواند مشوقی برای بسیاری از خریداران باشد که سالهاست با دردسر های خودروهای داخلی دست و پنجه نرم می کنند.مجموع مسیر طی شده در روز اول بالغ بر ۵۰۵ کیلومتر می شد. با توجه به اینکه قسمتی از مسیر در شب پیموده شد ، قادر به ارزیابی نور پردازی داخلی خودرو ها بودیم که در هر دو مناسب بود و X22 به دلیل طراحی اسپرت و جوان پسند ، بیشتر مورد پسند خبرنگاران قرار گرفت. قسمت هایی از مسیر در این روز دچار مه گرفتگی بودند که قدرت پرتاب نور چراغ های جلو و عقب خودرو برای رانندگی در مه رضایت بخش بود و حس اطمینان کافی را برای راننده فراهم می ساخت.روز دوم ، حرکت در خطه ی اردبیل و آذربایجانروز دوم با گذر از منطقه ای معروف آغاز شد ، گردنه ی حیران .یکی از معروف ترین و توریستی ترین نقاط کشور که هر سال مقصد سفر بسیاری از هموطنان است .اینکه خودروهایی خانوادگی و به خصوص با حجم موتورهای کم می توانند با موفقیت و بدون مشکل این منطقه را طی کنند ، دلیلی بر موفقیت خودروسازان چینی است که تقریبا از صفر شروع کرده و  در مدت زمان کوتاهی قادر به ساخت خودروهایی مورد اعتماد برای مصارف طولانی مدت شدند. در ادامه مسیر گروه ابتدا وارد شهر اردبیل شدند ، ناهار را صرف کردند و سپس با ادامه ی مسیر تا پایان شب به تبریز رسیده و شب را در آن جا سپری نمودند.مجموع مسافت طی شده ی روز دوم ۳۱۰ کیلومتر بود که از روز اول کمتر است ، اما قسمت عمده ی آن شامل جاده های پر پیچ و خم کوهستانی می شد که فشار مضاعفی بر خودرو وارد می کند و ارتفاع از سطح دریا نیز بر عملکرد پیشرانه ها تاثیر گذار است. در این روز X33S با توجه به موتور دو لیتری افت کشش را تجربه نکرد و می توان از عملکردش در جاده های کوهستانی رضایت داشت. X22 نیز با توجه به موتور ۱.۵ لیتری قرار گرفته بر روی آن ، عملکرد رضایت بخشی دارد و انتظاراتی که از آن باید داشته باشید را پاسخ می دهد و به خصوص نسخه ی دنده ای آن نزدیکی بسیاری با سلیقه ی رانندگان ایرانی دارد ، اما با رانندگی در مسیر های پر شیب ، مشخص می شود که بهتر بود یک موتور حجیم تر با قدرت و گشتاور خروجی بیشتر را در X22 شاهد می بودیم.روز سوم ،از آذربایجان به کردستانروز سوم ، جالب ترین  روز سفر بود که با گذر از تبریز به سمت ارومیه آغاز شد . در ادامه بازدیدی از دریاچه ی نیمه جان ارومیه صورت گرفت و  پس از صرف ناهار ، سفر به سوی سنندج و در جاده های زیبای کردستان ادامه یافت و یکبار دیگر خودروها در مسیرهای پر افت و خیز کوهستانی به چالش کشیده شدند و توانستند مجددا نمره ی قبولی کسب کنند.مسیر طی شده ی روز سوم ۵۷۰ کیلومتر  می شد که نسبت به دو روز قبلی طولانی تر و البته نه چندان راحت بود. نکته ی روز سوم که مخاطبان باید بدانند گیربکس های دو خودروست. گیربکس X33S از نوع CVT است و شتاب گرفتن با جعبه دنده CVT کمی سخت به نظر می رسد. هنگامی که پا را تا ته روی پدال گاز فشار می دهید ، عملکرد جعبه دنده CVT باعث می شود دور موتور تا ۶۰۰۰ دور بر دقیقه بالا رفته و در همان حالت بایستد و در مقابل کیلومتر شمار در حال بالا رفتن باشد. این نوع رفتار ممکن است برای بسیاری از عاشقان رانندگی کسل کننده باشد ، اما برای مصارف خانوادگی و بهینه سازی مصرف سوخت رضایت بخش است.X22 از دو گیربکس دنده ای و اتوماتیک بهره می برد. نرمی و دقت هماهنگی گیربکس دنده ای با موتور خوب است و حس رانندگی لذت بخش را با این خودرو به راننده القا می کند. در مورد گیربکس اتوماتیک که از نوع چهار دنده اتوماتیک است، باید گفت که CVT نبودن آن یک نکته ی قوت بوده و موجب هماهنگی موتور و گیربکس و شتاب گیری رضایت بخش خودرو می شود ، حالت دنده دو و حالت دنده سنگین L برای آن در نظر گرفته شده و فاقد حالت تیپ ترونیک در آن هستیم. تمامی این تجربیات در طی مسافت های تقریبا طولانی که توسط ما پیموده شد کسب گردید و پس از مدتی رانندگی با این خودروها ، قادر به یافتن قلق هر خودرو هستید. روز چهارم ، از غرب کشور تا پایتختروز پایانی ، روز بازگشت به سمت پایتخت بود که البته مسیر در نظر گرفته شده از شهر تاریخی همدان عبور می کرد و بازدیدی از غار معروف علی صدر داشتیم که سالانه پذیرای بسیاری از گردشگران است. در این بخش مسیر که شامل اتوبان های همدان – ساوه و ساوه – تهران می شد ، تمرکز عمده بر تست خودروهای در مسیر های بزرگراهی و با سرعت بالا بود تا پایداری خودروها در سرعت بالا و دوام در طی مسافت های طولانی و یکنواخت سنجیده شود. در بخشی از روز پایانی و نزدیک به شهر همدان شاهد رگبار بهاره بودیم که شاهد عملکرد قابل قبولی از خودرو ها در شرایط بارندگی بودیم و رانندگی با خودروها در باران به واسطه ی چسبندگی مناسب آن ها لذت بخش بود. مسیر طی شده ی روز پایانی نیز حدودا ۶۵۰ کیلومتر بود که بیشترین مسیر در طی روزهای سفر بود و بخش عمده ی آن شامل مسیرهای بزرگراهی می شد .با توجه به اینکه چندین روز را با این خودروها سپری کرده بودیم ، می توان گفت که صندلی های X22 به خاطر ذات اسپرتی آن کمی سفت هستند و ممکن است در سفرهای طولانی مدت خسته کننده باشند گرچه سواری خودرو مناسب ارزیابی می شود و در زمینه ی مصرف سوخت نیز ، به عددی ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر برای نسخه ی اتوماتیک و ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر برای نسخه ی اتوماتیک رسیدیم . X33S خودرویی خانوادگی تر محسوب می شود و در مسیر های طولانی ، خستگی چندانی به سرنشینان وارد نمی کند و راحت تر محسوب می شود. هم چنین پرتاب نور چراغ های خودرو در شب مناسب است و در مسافت های طولانی مدت شبانه ، دید مناسبی را برای راننده فراهم می کند. رقم مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز در طی مسیر ، حدودا ۹.۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر بدست آمد .کلام آخرام وی ام X22  را می توان یک رقیب خوب برای سایر هاچبک های کراس معرفی کرد. این خودرو هماهنگی زیادی با سلیقه یک شخصیت جوان دارد و امکانات کافی و طراحی زیبا می تواند نظر بسیاری از مشتریان را به سمت این خودرو بکشاند. از طرفی برخی جذابیت های فنی و بدنه ای، حس خریداران مشتاق به متفاوت بودن را برای خرید این خودرو بر می انگیزد. شرایط خرید مناسب نیز عامل دیگری برای جذب خریداران محسوب می شود. با توجه به تجربه ی چند روزه و پر فشار ما با این خودرو ، می توان آن را گزینه ای مناسب برای خانواده های کم جمعیت دانست که به دنبال یک خودروی کم مصرف ، اقتصادی و با دوام هستند و گهگاهی سفر های چند روزه نیز با آن انجام می دهند. X22 اتوماتیک معمولی ۷۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد و X22 دنده ای اسپرت با قیمت ۶۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار عرضه می شود.و اما ام وی ام X33S را باید شاسی بلند متوسط شهری بدانیم که با قیمت مناسب، برای خانواده هایی مناسب است که شرایط پرداختی برای آنها فاکتور مهمی محسوب می شود و در مقابل از خودروی خود تجهیزات رفاهی مناسب، فضای بار خوب و چهره ی بروز را خواهند گرفت . همچنین این خانواده ها می توانند در کنار استفاده شهری ، نیم نگاهی کوتاه به مسیرهای خارج از جاده نیز داشته و در مسافت های طولانی از نرمی صندلی ها و راحتی خودرو رضایت داشته باشند و به خصوص برای خانواده هایی با افراد قد بلند مناسب تر است. قیمت نسخه ی ساده ی این خودرو حدود هشتاد میلیون تومان است و نسخه ی اسپرت نیز قیمتی ۸۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی دارد.

نوع موتور چهار سیلندر دو لیتری SQR484F
حداکثر قدرت ۱۳۶ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۱۸۰ نیوتون متر
سیستم انتقال قدرت هفت سرعته ی اتوماتیک CVT
سیستم تعلیق جلو از نوع مستقل مک فرسون با فنر پیچشی و میله نگهدارنده ، عقب چند اتصالی با فنر لول
ابعاد و اندازه ۱۶۵۱-۱۷۶۵-۴۴۱۹ میلی متر
وزن ۱۴۲۰ کیلوگرم
فاصله ی بین دو محور ۲۵۱۰ میلی متر
فضای صندوق عقب ۵۵۰ لیتر
نوع موتور چهار سیلندر یک و نیم لیتری SQRD4G15B
حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۱۳۵ نیوتون متر
سیستم انتقال قدرت پنج سرعته ی دستی / چهار سرعته ی اتوماتیک
سیستم تعلیق جلو مک فرسون با فنر پیچشی و میله ی نگهدارنده ، عقب چندگانه با فنر پیچشی
ابعاد و اندازه ۱۵۷۰-۱۷۶۰-۴۲۰۰ میلی متر
وزن نسخه ی دستی ۱۲۱۵- نسخه ی اتوماتیک ۱۲۴۵ کیلوگرم
فاصله ی بین دو محور ۲۵۵۵ میلی متر
فضای صندوق عقب ۴۲۰ لیتر

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.