چگونه حشرات چسبیده شده روی بدنه خودرو را پاک کنیم ؟

0
 اسپری مایع پاک کننده اثر حشرات کوچک kiehl ، یکی از متداول ترین آلودگی ها و کثیفی هایی که اغلب اوقات و در همه جا روی بدنه اتومبیل ها مشاهده می شود، جهت تمیز کردن اثرات پرندگان و حشرات تولید شده است و فاقد هر گونه ترکیبات معدنی می باشد و هیچ ردی از لکه و چربی بر روی بدنه و شیشه اتومبیل به جا نمی گذارد.
هرکسی که تا به حال صاحب خودرو بوده با صحنه چسبیدن حشرات مرده به اتومبیل مواجه شده است. این حشرات در هنگام حرکت به خودرو برخورد کرده و در حالی که خشک شده اند به بدنه آن می چسبند.
پاک کردن حشرات از خودرو پاک کردن مدفوع پرنده روی ماشین دانستنی های جالب آموزش شستن ماشین راههای تمیز کردن خودرو دلایل کیپ شدن رادیاتور خودرو بهترین کارواش تهران
پاک کردن آن ها بسیار زمان بر بوده و در صورتی که برای مدتی طولانی بر روی بدنه خودرو قرار بگیرند به دلیل دارا بودن مواد اسیدی و پروتئین های پیچیده می توانند سبب خوردگی و از بین رفتن لایه محافظ روی بدنه اتومبیل شوند.
اهمیت زدودن حشرات به خصوص بعد از خشک شدن آن ها بر روی بدنه خودرو مشخص می شود چرا که گاها با گذشت زمان تنها راه حلی که جوابگو است که با کندن و خراشیدن حشرات و از بین رفتن رنگ خودرو همراه می شود.
در ادامه با ما همراه باشید تا نحوی زدودن فضولات پرندگان و آثار باقی مانده از برخورد حشرات از روی بدنه مرور کنیم. این راهنمایی برای کسانیست که به تمیزی خودروی خود در همه حال اهمیت می دهند.
در اینجا چند ترفند برای پاک کردن آثار چسبنده حاصل از برخورد حشرات را معرفی خواهیم کرد ولی قبل از آن باید اشاره کنیم که چرا پاک کردن آثار این برخورد ها از روی اجزای خودرو مثل سپر و و جلو پنجره و شیشه سخت بوده و اهمیت دارد.
در درون بدن بعضی از حشرات مواد اسیدی وجود دارد که به محض برخورد روی بدنه خودرو پخش شده و با فعل و انفعالات شیمیایی رنگ اجزای اتومبیل را تحت تاثیر قرار می دهد.
به همین دلیل گاهی بعد از زدودن باقی مانده این موجودات لکه ای روی بدنه خودرو باقی می ماند که پاک کردن آن بسیار دشوار است.
بعضی افراد سعی می کنند با خراشیدن و یا کندن جای حشرات و یا با دستمال کشیدن اثر حشره را پاک کنند و بعضی دیگر دست به دامان پاک کننده های شیمیایی و حتی رنگ های گران قیمت برای حل این مشکل می شوند.
درکل می توان گفت استفاده از راه حل های علمی به جای کندن رنگ خودرو معقولانه تر و حتی مقرونه به صرفه تر است. بنابراین استفاده پاک کننده های شیمیایی بهتر از کندن و پاک کردن اثر حشره با دست و یا دستمال است. زیرا از بین بردن اثر حشرات با این روش ها ممکن است به رنگ خودرو آسیب برساند.
البته باید توجه داشت که استفاده دائمی از پاک کننده های شیمیایی نیز می تواند در دراز مدت بر روی بدنه خودرو تاثیر گذاشته و لایه محافظ و شفاف کلر را از بین ببرد.
بسیاری استفاده از روغن wd40 را پیشنهاد می کنند به صورتی که محل لکه را به روغن آغشته نموده و پس از چند دقیقه اقدام به پاک کردن آن با دستمال تمیز کرد. این محلول در بعضی مغازه های رنگ فروشی و ابزار خودرو یافت می شود.
بعضی مواقع استفاده از فرچه یا اسکاچ پلاستیکی ممکن کارساز باشد. پس قبل از اینکه برای پاک کردن لکه دست به دامن خدمات ویژه و گران قیمت کارواش شوید این روش را هم امتحان کنید. درنظر داشته باشید هیچکس مثل خود شما برای ماشینتان اهمیت قائل نیست و افرادی که در کارواش ها مشغول به کار اند دقتی مثل شما به خرج نخواهند داد.
اگر همه ی موارد مثل شوینده ها، محلول ها، فرچه کشیدن و حتی ساییدن محل اصابت حشرات باعث نشد که لکه از بین برود تنها یک راه حل باقی میماند. آن هم رنگ کردن مجدد آن قسمت از خودرو است.
قسمت دیگری که حشرات با آن برخورد کرده و گاها ایجاد لکه می شود شیشه جلو خودروهاست. زدودن حشرات و تمیز کردن لکه ها به خصوص با توجه به میسر نبودن استفاده از محصولات و محلول های روغنی برای شیشه دشوار تر نیز است.
برای پاک کردن این مورد بهتر است از محلول های مخصوص که غیر روغنی اند استفاده کرد. شیوه کار نیز مشابه باقی نقاط لکه دار است. محل را چند دقیقه به محلول شستشوی صابونی آغشته کرده و سپس پاک کنید یا میتوانید دستمال را به آب و صابون آغشته کرده و بر روی محل لکه بکشید تا لکه ها پاک شوند.
بهترین راه حل برای شیشه خودرو استفاده از دستمال مخصوص با الیاف میکروفایبر است زیرا این دستمال ها مانند دستمال های عادی از خود پرز به جا نگذاشته و از نرمی مناسبی نیز برخوردار اند. این دستمال ها با ترکیب آب و مواد شوینده تاثیر بسیار خوبی داشته و همچنین مقرون به صرفه نیز می باشند.
برای لکه های چسبنده تر اضافه کردن مقداری جوش شیرین به ترکیب آب و شوینده نیز موثر است. ذرات جوش شیرین بسیار ریز هستند و باعث ایجاد خراش روی شیشه خودرو نمی شوند.
راه حل بعدی به کسانی که دقت بالاتری داشته و کمی حرفه ای تر هستند توصیه میشود. برای لکه هایی که با دستمال میکروفایبر پاک نمیشوند از اسکاچ بسیار نرم فلزی ۰۰۰ استفاده کنید. البته بعید به نظر می رسد که نمونه ی اشاره شده در این مقاله در کشورمان یافت شود.
راه حل دیگری که برای پاک کردن جای حشرات از روی شیشه توصیه می کنیم استفاده از مقداری نوشابه ی کولا است. ترکیب شیمیایی اسیدی نوشابه باقی مانده ی جای حشرات را حل کرده و پاک کردن آن را ساده میکنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با دقت با نوشابه آن محل را شسته و سپس با آب و صابون پاک کنید.
ممکن است بعضی از این راه حل ها به نظر شما بی مورد و بی فایده باشد، به خصوص اگر خودروی شما یک مدل گران قیمت و لوکس است. در این صورت احتمالا شما توانایی صرف هزینه نسبتا زیاد برای خرید فرچه ها و پاک کننده های گران قیمت را دارید.
در غیر این صورت و برای مابقی پیشنهاد می شود که هرچه سریع تر و قبل از خشک شدن حشرات بر روی بدنه خودرو آن ها را تمیز کنیم تا صدمه ای به رنگ وسیله نقلیه مان وارد نشود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.