دو غول خودرویی آلمان متحد شدند

0
 دو غول خودرویی آلمان، دایملر و ب ام و واحد مشترک خدمات حمل و نقلی را تشکیل داده اند که هدف آن رقابت در مقیاس جهانی و کسب سود بیشتر در زمینه خدمات حمل و نقل موتوری در ایالات متحده آمریکا و چین است.
 دو ابرقدرت خودروساز کشور آلمان، یعنی گروه خودروسازی ب ام و و دایملر AG خبر از تاسیس واحد مشترک خدمات حمل و نقل موتوری دادند که هدف آن رقابت با برترین شرکت های خدمات حمل و نقل موتوری چون اوبر در آمریکای شمالی و چین است.

پیتر شوارزنبر، یکی از اعضای هیات مدیره بخودروسازی ب ام و در این باره گفت: “استفاده مشترک از همه توانی که در اختیار داریم ما را به پیشرو صنعت خدمات حمل و نقل موتوری در جهان بدل می کند که دقیقا منطبق با هدف اصلی ما است. می خواهیم زمانی که صحبت از خدمات حمل و نقل عمومی موتوری به میان می آید؛ ما پیشرو این صنعت باشیم.”

این قرارداد مشترک بدان معنا است که شرکت های خدمات حمل و نقل و کرایه اتومبیل هر دو قول خودروساز، یعنی Car2Go شرکت دایملر و DriveNow شرکت ب ام و به همراه دانش وابسته به سیستم های شارژ خودروهای الکتریکی؛ حالا در عوض رقابت، باید بصورت مشترک و موازی با یکدیگر فعالیت کنند که این مهم تاثیر شگرفی در افزایش درآمد هر دو گروه خودروساز خواهد گذاشت.

سهم هر دو گروه خودروساز از این جوینت ونچر جدید ۵۰ درصد خواهد بود و به احتمال قوی، دفتر مدیریت و ساختمال اصلی آن نیز در آلمان دایر خواهد شد. اما نهایی شدن این این قرارداد در گرو پذیرش  شرایط و جزئیات قرارداد و تایید آن از سوی دیوان عالی ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا است که می تواند بین چند هفته تا چند ماه به طول بی انجامد.

اتحاد قدرتمند و توان مالی هر دو گروه خودروساز در این قرارداد جدید می تواند به تملک زودهنگام شرکت های بزرگ و فعال قدیمی تر در زمنیه حمل و نقل عمومی موتوری بی انجامد اما در حال حاضر اولویت و توجه هر دو گروه بر نهایی کردن این قرار داد متمرکز شده است.

خودروکار
منبع: Autonews China

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.