علت چوب شدن پدال ترمز چیست؟

0
ترمز یکی ازمهم‌ترین قسمت‌های هر خودرویی است که نیازمند سرویس‌ و رسیدگی است و در صورت بروز مشکل، می‌تواند خطرات بسیاری را برای سرنشینان به وجود آورد. یکی از این مشکل‌ها چوب (سفت) شدن پدال ترمز است.
آموزش نکات فنی خودرو دانستنی های فنی خودرو مجله کارستان تعمیر و نگهداری خودرو آموزش عیب یابی ماشین آموزش مکانیک و برق خودرو
مشکلات مختلفی ممکن است در سیستم ترمزگیری به وجود بیاید. یکی از این مشکلات چوب شدن پدال ترمز است، به این صورت که هنگام فشردن در زیر پا کاملا سفت می‌شود و به سمت پایین حرکت نمی‌کند.

این امر می‌تواند چندین دلیل داشته باشد. یکی از عوامل آن می‌تواند خرابی شیر کنترل است که موجب نشتی  خلاء در بوستر شده، که توسط پیشرانه ایجاد می‌شود. برای بررسی عملکرد شیر کنترل، ابتدا باید موتور را برای چند دقیقه روشن کنیم تا درون بوستر خلا به وجود بیاید. پس از آن باید موتور خودرو را خاموش کرده و بعد از چند دقیقه پدال ترمز را فشار دهیم. اگر پدال از همان اول سفت شد، شیر باید تعویض شود.

همچنین خرابی بوستر ترمز می‌تواند موجب سفت شدن پدال شود. برای آزمایش عملکرد صحیح بوستر، ابتدا باید پیشرانه خودرو را خاموش کنیم. سپس چندین بار پدال ترمز را فشار دهیم تا خلاء از بین رفته و پدال زیر پا چوب شود. سپس پا را باید بر روی پدال ترمز فشار بدهید و استارت بزنید.

اگر بعد از روشن شدن خودرو، پدال ترمز دوباره نرم بشود و به حالت اولیه برگردد این نشان دهنده سالم بودن بوستر است اما اگر همچنان پدال ترمز سفت باشد نشان دهنده خرابی بوستر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.