مقایسه هایما s7 توربو با رنو داستر !کدام یک بهتر است ؟

1

اگر بودجه ۱۱۵ میلیون تومانی برای خرید ماشین داریم هایما S7 توربو یکی از چینی های خوش خط و خال است که ممکن است لحظاتی به خرید آن بیاندیشید اما با اندکی تامل و تفکر یک گزینه کارکرده اما بسیار خوشنام هم با نام رنو داستر در آن سوی گود قرار دارد که ماشین ۳ امروز میخواهد تا با انجام مقایسه ای جامع و بررسی ویژگی هایی که توسط هر ماشین در اختیار شما قرار میگیرد ارزیابی کند که رنو داستر کارکرده گزینه ارزشمند ۱۱۵ میلیون تومانی برای خرید است یا هایما S7 است که امتیازات بیشتری را از آن خودش میکند

Haima S7 هایما S7 توربو

قیمت خودروی دست دوم قیمت خودروی کارکرده قیمت هایما اس 7 قیمت کیا سراتو قیمت تویوتا کمری سایت تخصصی خودرو قیمت هیوندای i20

RENAULT Duster رنو داستر کارکرده

 RENAULT Duster  مقایسه هایما s7 با رنو داستر  مقایسه شاسی بلند  قیمت هایما s7 توربو  مشخصات هایما S7  معایب هایما اس 7  قیمت رنو داستر  مشخصات رنو داستر  معایب رنو داستر  مجله خودرو  مقایسه خودرو

رنو داستر

داستر ارزان ترین و اقتصادی ترین کراس اوور رنو در بازار است که در عین سادگی با ویژگی های خوبی که دارد توانسته است در نظر خریداران جذاب جلوه کند . در ظاهر رنو داستر با ساده ترین المان ها و کاملا محافظه کارانه طراحی شده است اما طراحی جلو پنجره و چراغ جلو در مدرن تر دیده شدن رنو داستر تاثیر مثبت گذاشته است و قسمت هایی چون گلگیر های پف کرده باعث شده اند که رنو داستر یک ماشین خشن در چشم بیننده جلوه کند . رنو داستر از خانواده اقتصادی لوگان ، سیمبل و … است و این موضوع در داخل کابین و طراحی مشابه با رنو سیمبل ، کاملا مشهود است و بهترین ویژگی که طراحی داخلی رنو داستر در اختیار شما قرار میدهد ارگونومی عالی و سطح بالای راحتی سرنشینان است و طراحی ۲ رنگ تریم داخلی رنو داستر موردی است که سعی در لوکس تر نشان دادن این ماشین دارد . رنو داستر در ابتدا که وارد بازار شد از نظر آپشن بسیار ساده بود و تنها موارد پایه را به همراه داشت اما حالا رنو داستر در این زمینه پیشرفت کرده است و با توجه به قیمتش سطح متوسطی از آپشن را به همراه دارد و اگر کمی در مورد رنو داستر تحقیق کرده باشیم میبینیم که یکی از ویژگی هایی که از ابتدا در جذب مشتری به رنو داستر کمک کرده است سطح بالا و عالی کیفیت عالی ساخت و مواد به کار رفته است که حتی در کارکرد های بسیار بالا هم کوچکترین تغییر شکلی را نشان نمیدهد .

 RENAULT Duster  مقایسه هایما s7 با رنو داستر  مقایسه شاسی بلند  قیمت هایما s7 توربو  مشخصات هایما S7  معایب هایما اس 7  قیمت رنو داستر  مشخصات رنو داستر  معایب رنو داستر  مجله خودرو  مقایسه خودرو

بخش فنی رنو داستر یعنی موتور ، گیربکس ، انتقال قدرت ، سیستم مدیریت موتور ، سوخت رسانی و … در مجموع جزء بهترین ها است که بازده و کیفیت عالی دو ویژگی مهم در مورد آن است . قلب تپنده رنو داستر ۲ لیتری و ۱۶ سوپاپ است که به طور دقیق ۱۹۹۸ سی سی حجم دارد و میتواند ۱۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور را تولید کند . مصرف سوخت رنو داستر در سیکل ترکیبی ۸.۲ لیتر میباشد که از هایما S7 توربو که ۹.۶ لیتر است عدد مناسب تری میباشد و در  طول این سالها رنو داستر ثابت کرده است که از نظر استهلاک وضعیت بسیار خوبی دارد . رنو داستر در بحث شتابگیری خوب عمل میکند و به لطف هماهنگی مناسب موتور و گیربکس رنو داستر توانایی های حرکتی خوبی دارد . بعضی از نمونه های رنو داستر مجهز به پیشرانه K4M هستند که از نظر توانایی حرکتی و مصرف سوخت و استهلاک سالهاست مورد تایید میباشد و موتور ۲ لیتری رنو داستر و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک کوپل شده با آن هم بر روی دیگر ماشین های رنو مورد استفاده بوده اند و باز از نظر کیفیت و دیگر ویژگی ها مورد تایید هستند .

 RENAULT Duster  مقایسه هایما s7 با رنو داستر  مقایسه شاسی بلند  قیمت هایما s7 توربو  مشخصات هایما S7  معایب هایما اس 7  قیمت رنو داستر  مشخصات رنو داستر  معایب رنو داستر  مجله خودرو  مقایسه خودرو

سیستم تعلیق رنو داستر کاربردی و مناسب این ماشین و قابلیت هایش است و رنو داستر های موجود در ایران اکثریت به صورت دیفرانسیل جلو هستند که در داخل شهر سواری نرم و راحت و با سطح مناسبی از لذت راندن را به نمایش میگذارد و به صورت پایه هم در مسیر های آفرود رنو داستر میتواند حرکت کند و به صورت کلی هندلینگ خوب و خوش دست بودن از ویژگی های بارز رنو داستر است .

رنو داستر یک کراس اوور عالی و ارزشمند در رنج قیمت ۱۱۵ میلیون تومان است که با وجود کارکرده بودن از نظر سلامت کوچکترین ایرادی ندارد ، خدمات پس از فروش خوبی برای رنو داستر در نظر گرفته شده است و بازار خرید و فروش خوبی هم دارد و رنو داستر را در مجموع از هایما S7 توربو میتوان انتخاب منطقی تر و بهتری دانست .

Haima S7 هایما S7 توربو

مقایسه هایما s7 توربو با رنو داستر

هایما S7 در ابتدا که توسط ایران خودرو مونتاژ گردید و وارد بازار شد ایراد های زیادی به آن وارد بود و آمار فروش ضعیفی را به ثبت رساند و همین موضوع سبب گردید تا هایما S7 توربو با یک سری تغییرات به بازار عرضه شود که در ابتدا حدود قیمت ۹۲ میلیون تومانی داشت و قیمت آن رقابتی بود اما حالا هایما S7 توربو با قیمت ۱۱۵ میلیون تومانی یک گزینه چینی با ارزش خرید پایین محسوب میگردد . هایما S7 همانطور که بارها گفته شده از نظر ظاهری به علت وجود پاره ای از کپی کاری ها کمی ناهماهنگ بین جلو و عقب ماشین جلوه میکند اما در مجموع با وجود جلو پنجره بزرگ کرومی یا طراحی چراغ ها و سپر های جلو وعقب مدرن و جذاب در چشم بیننده ظاهر میشود . هایما S7 توربو در داخل کابین طراحی به کار برده است تا به آن جلوه کلاسیک و لوکس بودن را با هم دهد ؛ از نظر طراحی هایما S7 جذاب تر است اما رنو داستر به لطف سادگی طراحی صحیح تر و دقیق تری را به نمایش میگذارد . هایما S7 توربو به منظور جلب رضایت مشتریانش از لیست آپشن کاملی استفاده کرده است اما در بخش کیفیت که یکی از مهم ترین قسمت ها در کسب امتیاز و جلب رضایت مردم و کارشناسان است عملکرد متوسطی داشته و در این بخش هم از نظر کیفیت برتری با رنو داستر است و تنها برتری هایما S7 توربو را میتوان در بحث آپشن دانست .

مقایسه هایما s7 توربو با رنو داستر

در بخش فنی  هایما S7 اتوماتیک توربوشارژر مجهز به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری است که توسط سیستم توربوشارژ تقویت شده است . این پیشرانه توانایی تولید ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که برای یک ماشین با این ابعاد بر روی کاغذ مناسب است ولی در عمل هایما S7 توربو مانند کاتالوگ عمل نمیکند و ضعیف تر از آنچه که باید ، میباشد و از نظر توانایی های حرکتی و شتابگیری رنو داستر در بدترین شرایط با  هایما S7 توربو برابر است و در شرایط ایده آل برتری با رنو داستر است . برای انتقال قدرت در هایما اس ۷ توربو شارژ از یک گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک ساخت کشور کره جنوبی استفاده شده است . هایما یک کمپانی نسبتا جدید است که در بخش فنی نمیتوان انتظار بالایی از آن داشت و هایما S7 توربو به همین دلیل است که از نظر هماهنگی موتور و گیربکس وضعیت چندان خوبی ندارد و وضعیت استهلاک ، کیفیت ، اطمینان پذیری ، کوپل بودن و … برتری محض با رنو داستر است .

مقایسه هایما s7 توربو با رنو داستر

در بحث سیستم تعلیق هایما S7 توربو وضعیتش مناسب است و یک کراس اوور مناسب در داخل شهر است که هندلینگ خوب و سواری قابل قبول جزء ویژگی های راندن هایما S7 توربو است اما کاربردی بودن تعلیق رنو داستر و فرمان دقیق تر برتری های رنو داستر نسبت به هایما S7 توربو است .

هایما S7 توربو در نهایت با هر ویژگی که دارد یک کراس اوور چینی است و عموم ماشین های چینی زمانی که بیش از ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارند از نظر فروش بسیار ضعیف عمل میکنند و در حال حاضر رنو داستر کارکرده انتخاب بهتر و ارزشمند تری از هایما S7 توربو است که از نظر کیفیت ، استهلاک ، هزینه های نگهداری ، لذت رانندگی و … به رقیب چینی خودش برتری دارد .

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. مازیار می گوید

    سلام.اتفاقی و با سرچ گوگل به این مطلب در سایت شما رسیدم.باید بگم تا به حال نقد و مقایسه آبگی و غیر فنی در هیچ سایتی ندیده بودم.با خوندن این مطلب هیچ جزیات و اطلاعات دقیقی به من منتقل نشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.