رینگ اسپرت چه تاثیراتی بر عملکرد خودرو دارد ؟

0
 بررسی تاثیرات رینگ اسپرت بر عملکرد خودرو

رینگ اسپرت یکی از معیارهای تاثیر گذار در زیبایی خودرو است و به همین دلیل اکثر جوانان به سراغ یک دست رینگ جذاب برای خودرو خود می روند .

قیمت رینگ اسپرت 206 قیمت رینگ اسپرت ال 90 قیمت رینگ اسپرت پراید تعمیر و نگهداری خودرو کاهش استهلاک خودرو علت لرزش اتاق خودرو دلایل به صدا افتادن اتاق خودرو معایب و مزایای رینگ اسپرت

رینگ اسپرت یکی از معیارهای تاثیر گذار در زیبایی خودرو است و به همین دلیل اکثر جوانان به سراغ یک دست رینگ جذاب برای خودرو خود می روند و پس از تجهیز آن به رینگ وارد مرحله بعد می شوند که مرحله بعدی، زدن یک “تیک آف ” جلوی فروشگاه است!

خودرو با شتاب در خیابان به راه می افتد.اما مساله اصلی زمانی خود را نشان می دهد که پس از مدتی، راننده متوجه استهلاک تایر، سروصدای اتاق و سیستم تعلیق و جلوبندی، عدم فرمان پذیری، کاسته شدن از شتاب ماشین و افزایش مصرف سوخت می شود، در حالی که علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.

 قیمت رینگ اسپرت 206  قیمت رینگ اسپرت ال 90  قیمت رینگ اسپرت پراید  تعمیر و نگهداری خودرو  کاهش استهلاک خودرو  علت لرزش اتاق خودرو  دلایل به صدا افتادن اتاق خودرو  معایب و مزایای رینگ اسپرت

آلیاژ مناسب شرط اول رینگ با کیفیت 

خودروسازان به طور معمول رینگ هایی از جنس فولاد بر روی خودرو نصب می کنند، البته برخی دیگر از خودروسازان که تولیدکننده خودروهایی سوپر اسپرت هستند از رینگ هایی از جنس آلیاژ آلومینیوم بهره می برند. کاربرد فلز آلومینیوم به دلیل سبکی، نمای خاص و شکل پذیری، انتخاب نخست هر خودروساز یا تیونر برای رینگ است، اما انواع آلیاژی دارای استحکام، دوام و قوام لازم برای مقابله با تنش های واردشده به رینگ در سرعت های بالا هستند.

رینگ آلومینیومی غیرآلیاژی می تواند خطراتی را به ویژه در سوانح به همراه داشته باشد. البته رینگ هایی از جنس الیاف کربن و منیزیم نیز در ابرخودروها به کار می روند که دارای سبکی و استحکام بیشتری هستند و کمی گران قیمت ترند!

برخی از تیونرها هم رینگ های آلیاژی خود را با الیاف کربن تقویت می کنند.

رینگ ها در انواع یک تکه و چندتکه طراحی، ریخته گری و ماشین کاری و تولید می شوند که اگر تحت نشان معروفی ساخته شده باشند تفاوتی بین آنها وجود ندارد.

 قیمت رینگ اسپرت 206  قیمت رینگ اسپرت ال 90  قیمت رینگ اسپرت پراید  تعمیر و نگهداری خودرو  کاهش استهلاک خودرو  علت لرزش اتاق خودرو  دلایل به صدا افتادن اتاق خودرو  معایب و مزایای رینگ اسپرت

انتخاب رینگ

انتخاب درست یک رینگ سبب می شود تا تاثیری بر روند عملکرد خودروی شما نداشته باشد به همین سبب اندازه استاندارد رینگ بسیار اهمیت دارد، گرچه فروشندگان هم معمولا رینگ هایی که مناسب خودرو نباشند را پیشنهاد نمی کنند.

انتخاب رینگ آلیاژی اسپرت یک سایز بالاتر با تایر پهن متناسب با آن،  علاوه بر زیبایی، به دلیل سطح اصطکاک وچسبندگی بهتر تایر به زمین، می تواند سرپیچ ها فرمان پذیری خودرو و تاحدودی شتاب آن و البته مصرف سوختش را افزایش دهدو در ازای آن خط ترمز را کوتاه تر کند.

انتخاب اندازه بالاتر سبب فشارآمدن به همه اجزای ماشین از جمله سیستم تعلیق، تایرها، رینگ و سایر اجزای خودرو خواهد شد.

بطور کلی، این کار به دلیل هزینه های زیاد و نیزاستهلاک بیش تر فقط برای مسابقات توصیه می شود و نه برای استفاده درون شهری!

گردآوری:

فمیلی کار و تیونر خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.