چگونگی از بین بردن پوسیدگی و زنگ زدگی بدنه خودرو + تصاویر

0

جلوگیری از پوسیدگی ماشین ،پوسیدگی کف ماشین ،جلوگیری از پوسیدگی خودرو ،دستگاه ضد پوسیدگی خودرو ،رفع پوسیدگی بدنه ماشین اسپری ضد زنگ ماشین ،از بین بردن زنگ زدگی بدنه خودرو ،قیر پاشی زیر ماشین

 تعمیر و نگهداری خودرو آموزش صافکاری و نقاشی خودرو از بین بردن زنگ زدگی بدنه خودرو آموزش رنگ آمیزی خودرو رفع پوسیدگی بدنه خودرو جلوگیری از پوسیدگی خودرو اسپری ضد زنگ ماشین قیر پاشی زیر ماشین

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است شما نگران نقاط پوسیده و زنگ زده روی بدنه خودرو خود باشید. اگر قصد فروش ماشین خود را دارید، وجود هرگونه لکه روی سطح ماشین به مقدار قابل توجهی از قیمت آن کم می کند. اگر برنامه دارید که ماشین خود را برای مدت طولانی نگه دارید پس تمایل به داشتن یک ماشین با ظاهر زیبا و چشم نواز خواهید داشت.

اگر یک لکه ناشی از خراشیده شدن رنگ و یا ناشی از کنده شدن رنگ سطح خودرو با اندازه قابل توجهی ایجاد شده است، شما می توانید با انجام یک سری اقدامات خودرو خود را دوباره زیبا کنید. فقط بخاطر اینکه ماشین شما قدیمی است دلیل نمی شود که به یک سطل زنگ تبدیل شود.

 تعمیر و نگهداری خودرو آموزش صافکاری و نقاشی خودرو از بین بردن زنگ زدگی بدنه خودرو آموزش رنگ آمیزی خودرو رفع پوسیدگی بدنه خودرو جلوگیری از پوسیدگی خودرو اسپری ضد زنگ ماشین قیر پاشی زیر ماشین

۱- آماده سازی اولیه سطح پوسیده یا زنگ زده

اولین قدم ، مثل بقیه کارهای رنگ آمیزی خانگی که ممکن است شما با آن آشنا باشید، باید سطح را برای قبول رنگ آماده سازی کنیم. در مورد بدنه خودرو، آماده سازی دوجنبه دارد به این معنی که نه تنها بدنه را برای قبول رنگ آماده می کنید بلکه با ایجاد یک شکل صاف و بدون نقص باعث زیبایی بیشتر بدنه می شوید.

بهترین راه برای آماده سازی سطح، استفاده از یک سمباده زن برقی است. چرخ سمباده یک سطح صاف را بوجود می آورد. نقاط معینی وجود دارد که در آنجا رنگ خراشیده شده  و شما نیاز به پیدا کردن آنها دارید. از چرخ سمباده برای هم سطح کردن مناطق رنگ شده و بدون رنگ استفاده کنید به گونه ای اگر با انگشت خود این مناطق را لمس کردید هیچ تفاوتی احساس نکنید.از چرخ سمباده برای از بین بردن زنگ زدگی ها تا جای ممکن استفاده کنید اما اگر تمام زنگ زدگی ها از بین نرفت اشکال ندارد.

چرخ سمباده برای آماده سازی سطوح اطراف زنگ زدگی مناسب است، اما چرخ سنگ فلز برای برطرف کردن دقیق لکه ها کاربرد بهتری دارد. شما برای کار با این چرخ سنگ باید بسیار مراقب باشید چراکه توانایی برداشتن مقدار زیادی از ماده را با سرعت بالا دارد. مطمئن شوید که بیش از اندازه  انجام ندهید و کار را آهسته دنبال کنید. این یکی از مهمترین مراحل است چراکه علاوه بر از بین بردن آخرین لکه های زنگ زدگی، چرخ سنگ فلز هر گونه برآمدگی و فرو رفتگی که پوسیدگی از خود بر جای گذاشته را نیز برطرف می کند.

نتیجه تصویری برای ترمیم پوسیدگی خودرو

بعد از برطرف کردن حداکثر مقدار زنگ زدگی  با استفاده از چرخ سمباده، زمان استفاده از کاغذ سمباده دستی است. کاغذ سمباده دستی برای برطرف کردن آخرین لکه های سرسخت زنگ زدگی استفاده می شود تا کیفیت سطحی که بین لبه رنگ خورده و فلز بدون رنگ ایجاد کرده اید به بالاترین حد ممکن برسد. وقت کافی بگذارید و این مرحله را به خوبی انجام دهید. این مرحله ای است که شما می توانید کیفیت مورد نظر خود را بدست بیاورید.

اگر یک سری نقاط واقعا عمیق بر جای مانده است که شما بدون آسیب زدن به بدنه قادر به حذف آنها نیستید، می توانید از یک سری پرکننده ها برای پرکردن این نقاط و حفره های باقی مانده استفاده کنید. این محصولات را می توانید از فروشگاه های لوازم یدکی تهیه کنید که شامل جزئیات ساختاری برای استفاده های مخصوص به خود می باشد. کلید موفقیت این مرحله این است که از انجام آخرین مرحله سمباده زنی به خوبی هرچه تمام تر اطمینان حاصل کنید.

"

۲- زیرسازی و رنگ آمیزی

زمانیکه از آماده سازی سطح به طور کامل راضی هستید، نوبت به زدن نوارهایی در نواحی که نباید رنگ زده شوند می رسد. توصیه می شود که از نوارهای زنگ آمیزی آبی استفاده کنید که در فروشگاه ها قابل تهیه است، چراکه بعد اتمام کار باقی مانده چسبنده از خود برجای نمی گذارد. لایه های رنگ اولیه را با کیفیت بالا به بدنه خودرو اعمال کنید. نکته مهم این است که از اعمال لایه های نازک رنگ استفاده کنید به جای تلاش کردن برای پوشاندن لایه های ضخیم رنگ، بخاطر اینکه رنگ استحکام خود را با اعمال پوشش لایه به لایه بدست می آورد. برای زیر سازی، سه لایه نازک رنگ اعمال کنید  و بین هر کدام ۱۰ دقیقه صبر کنید. بعد از اینکه سومین لایه رنگ اعمال شد، بگذارید در طول شب رنگ خود را تثبیت کند و زیرسازی به طور کامل انجام گردد.

بعد از اینکه لایه زیر سازی ما فرصت این را پیدا کرد که به طور کامل خشک شود، با یک کاغذ سمباده بسیار آرام و ملایم بر روی نواحی رنگ شده بکشید. اصلا قصد کندن و برطرف کردن رنگ را نداشته باشید فقط این کار را برای اطمینان از صاف بودن سطح انجام دهید. هرگونه گرد و خاک که در طول زمان خشک شدن رنگ زیرسازی امکان نشستن روی بدنه را پیدا کرده است را برطرف کنید.

رنگ آمیزی اصلی مانند زیرسازی باید به صورت لایه های نازک پوشانده شود. معمولا سه لایه رنگ اعمال کنید، اما امکان دارد چهار لایه یا بیشتر، به شما کیفیت مورد نظر را بدهد. اگر قادر به تطبیق رنگ به طور کامل هستید، امکان دارد برای یکپارچه شدن مناطق از اعمال لایه های رنگ بیشتری استفاده کنید. اگر قادر به تطبیق رنگ به طور صد درصد نیستید، چند لایه رنگ کافی است، به طوریکه مناطق تعمیر شده جلوه بدی نداشته باشند. این اجازه را به رنگ بدهید که بین هر مرحله اعمال، فرصت خشک شدن داشته باشد، توصیه ما حداقل دو ساعت بین هر مرحله است. برچسب روی رنگ نیز می توان توصیه مناسبی برای زمان خشک شدن به شما ارائه دهد.

بعد از اینکه آخرین لایه اعمالی رنگ، فرصت لازم برای تثبیت خود در طول شب را پیدا کرد، کل بدنه ماشین را بشویید و از یک واکس برای ترکیب کردن نواحی تعمیر شده با بقیه سطح بدنه استفاده کنید. اکنون زمان آن رسیده است که عقب بایستید و کار دست خود را تحسین کنید. شما نواحی پوسیدگی ماشین خود را برطرف کرده اید و به علاوه، هزینه زیادی پرداخت نکرده اید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.