آیا ایربگ ها هم تاریخ انقضا دارند؟

0

ایربگ یا کیسه هوای خودروها که بخشی از سیستم کمکی ایمنی (SRS) است، از سال ۱۹۷۰ استفاده می‌شده و امروزه به تجهیزات ضروری هر خودرو تبدیل شده‌اند. در حالی که برخی خودروسازان برای تعویض ایربگ مدت زمان تعیین می کنند، قطعات اصلی آن طول عمر بالایی دارند. در ادامه به نکاتی درمورد این تجهیزات ضروری اشاره می کنیم.

چراغ SRS نشان دهنده چیست آموزش عیب یابی ماشین سیستم ایمنی خودرو روشن شدن چراغ ایربک تاریخچه ایربگ

سیستم عیب‌یابی خودکار

تشخیص این که آیا ایربگ به خوبی کار می کند یا نه وظیفه‌ی مالک خودرو نیست. تقریبا همه‌ی خودروهای دارای ایربگ، یک سیستم عیب یابی و یک چراغ نشانگر SRS دارند که در صورت وجود اشکال اخطار می‌دهد. وقتی خودرو را روشن می‌کنید، چراغ SRS برای چند لحظه روشن شده و پس از تمام شدن عملیات عیب یابی خاموش می‌شود. اگر این چراغ اصلا روشن نشود یا روشن شده و خاموش نشود نشان دهنده‌ی این است که مشکلی در سیستم وجود دارد. وجود این سیستم‌ها در خودروهای امروزی نیاز به چک کردن ایربگ توسط نماینگی و مکانیک را از بین برده است. کمپانی‌های خودروسازی فورد، جنرال موتورز، ولوو، هوندا و مرسدس بنز تایید کرده‌اند که ایربگ‌های این شرکت ها دائمی بوده و در صورتی که سیستم عیب‌یابی خودکار مشکلی را تشخیص ندهند نیازی به تعویض و تعمیر این ایربگ‌ها نیست.

 چراغ SRS نشان دهنده چیست  آموزش عیب یابی ماشین  سیستم ایمنی خودرو  روشن شدن چراغ ایربک  تاریخچه ایربگ

نکاتی در مورد ایربگ‌ها

• اگر چراغ SRS در خودرویتان روشن شده و خاموش نمی‌شود یا اینکه اصلا روشن نمی‌شود، هرچه زودتر خودرو را به نمایندگی ببرید.
• اگر یک خودروی متعلق به سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ دارید، حتما دفترچه راهنمای خودرو را چک کنید تا ببینید نیاز به بررسی و تعویض ایربگ وجود دارد یا نه.
• دقت کنید که در حین بررسی یک خودروی کار کرده، چراغ SRS آن را نیز چک کنید. همچنین درزهای محفظه ی ایربگ را نیز چک کنید.
• در هنگام تعویض و تعمیر ایربگ به کیفیت و سازنده‌ی ایربگ دقت کنید. مدل‌های بی‌کیفیت تقلبی بسیاری از کشورهایی همچون چین وارد شده و در بازار دیده می‌شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.