مهم ترین تفاوت واکس با پولیش خودرو چیست ؟

0

برای نگهداری از رنگ بدنه خودرو راه هایی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به پولیش ماشین و واکس ماشین اشاره کرد.هر کدام از اینها کارایی خاص خود را دارند که در صورت نیاز مورد استفاده قرار می گیرند.در ادامه به توضیح مفصل پولیش ماشین و واکس خودرو می پردازیم.

آموزش پولیش رنگ خودرو ، آموزش پولیش به صورت دستی ، انواع پولیش خودرو ، نحوه پولیش زدن خودرو ، آموزش پولیش کردن خودرو ، پولیش ماشین چیست؟ ، مراحل استفاده از پولیش ، معایب پولیش چیست ، پولیش مناسب خودرو ، آموزش واکس زدن خودرو ، تفاوت واکس با پولیش ، هزینه پولیش ماشین ، پولیش ماشین با دستگاه ، پولیش رنگ و بدنه پراید ، پولیش رنگ و بدنه پژو ، پولیش رنگ و بدنه سمند

پولیش ماشین چیست؟

پولیش ماشین مایعی است حاوی مواد سایا که خاصیت سایندگی دارد.این مواد بر اثر مالش زیاد بر روی بدنه ماشین شروع به برداشتن یک لایه نازک از رنگ می کند.این برداشتن لایه نازک از رنگ موجب می شود خط و خش هایی که بر روی رنگ خودرو ایجاد شده است از بین برود.

تقسیم بندی اصلی پولیش ماشین بر اساس قدرت سایندگی آنها انجام میگیرد و هرچقدر این قدرت بالاتر باشد، پولیش خشن و زبرتر خواهد بود.

به طورکلی و عمومی پولیش ماشین معمولا در دو نوع زبر و نرم عرضه میگردند که پولیش زبر معمولا با رنگ قرمز و پولیش نرم با رنگ کرم یا شیری ساخته میشوند و همچنین پولیش های نرم دارای تنوعی میباشند که بسته به نوع کاربری، خصوصیات متفاوتی را دارند.

پولیش زبر :

این پولیش دارای خاصیت سایندگی فوق العاده بالا می باشد.به طور کلی استفاده از این نوع پولیش به مهارت بالایی نیاز دارد.

با استفاده از این پولیش خراش های عمیق به راحتی از بین میروند و البته سطح پولیش شده به دلیل زبری بالای پولیش کاملا مات خواهد شد و نیاز است پس از استفاده از این پولیش، سطح رنگ با یک پولیش نرم تر پرداخت شود.

پس توجه داشته باشید که پس از استفاده از پولیش زبر به پولیش نرم نیاز دارید.

پولیش نرم :      

پولیش نرم دارای خاصیت سایندگی بسیار ملایمی میباشد به طوری که سطح را کاملا براق و صاف نموده و کلیه خطوط و خش های سطحی را از بین می‌برد.

همچنین از این پولیش گاهی جهت تمیز کردن لکه های محیطی مانند قیر، شیره درختان و… که به راحتی از روی بدنه خودرو پاک نمی شوند استفاده می شود.

واکس خودرو چیست؟

واکس خودرو معمولا به دو صورت مایع و چسبی عرضه می گردد.واکس خودرو با ایجاد یک لایه نازک بر روی بدنه ماشین علاوه بر افزایش درخشندگی بدنه از آسیب دیدن رنگ خودرو بر اثر تابش خورشید جلوگیری می کند.همچنین واکس ماشین با استفاده از لایه محافظتی که دارد مانع زنگ زدگی و اکسایش بدنه ماشین می شود.

به طور کلی از واکس خودرو برای براقی و درخشندگی هر چه بیشتر بدنه خودرو استفاده می شود.

آموزش پولیش رنگ خودرو ، آموزش پولیش به صورت دستی ، انواع پولیش خودرو ، نحوه پولیش زدن خودرو ، آموزش پولیش کردن خودرو ، پولیش ماشین چیست؟ ، مراحل استفاده از پولیش ، معایب پولیش چیست ، پولیش مناسب خودرو ، آموزش واکس زدن خودرو ، تفاوت واکس با پولیش ، هزینه پولیش ماشین ، پولیش ماشین با دستگاه ، پولیش رنگ و بدنه پراید ، پولیش رنگ و بدنه پژو ، پولیش رنگ و بدنه سمند

تفاوت ها و شباهت های پولیش ماشین و واکس ماشین

هر چند واکس و پولیش ماشین هر دو با هدف تمیز کردن و براق شدن رنگ بدنه خودرو مورد استفاده قرار می گیرند اما در مورد عملکردشان تفاوتهایی وجود دارد.عمده تفاوت میان این دو وجود داشتن ذرات ساینده در پولیش ماشین می باشد.

نحوه عملکرد پولیش ماشین اینگونه است که یک لایه نازک از روی رنگ ماشین بر می دارد ولی واکس خودرو یک لایه براق بر روی بدنه ایجاد می کند.به همین دلیل در اکثر مواقع بعد پولیش زدن ماشین از واکس استفاده می کنند تا هم براقییت بیشتری به بدنه بدهند و هم از لایه رنگ جدید محافظت کند.

برای انتخاب کردن استفاده از پولیش یا واکس ابتدا باید به بررسی کنید که هدف شما از این کار چیست؟اگر تنها براقیت مهم باشد از واکس استفاده کنید.واگر رفع خط و خش ها مد نظر باشد از پولیش ماشین می توانید استفاده کنید.

استفاده مرتب از واکس ماشین به دلیل ایجاد یک لایه نازک بر روی رنگ ماشین، ضرورت پولیش کردن ماشین را تا چند سال از بین می برد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.