اجرای طرح ترافیک ۹۷ در تهران + جزئیات این طرح

0

در سال جاری، عموم شهروندانی که قصد دارند با خودروی شخصی در محدوده طرح ترافیک تردد کنند، باید قبل از اولین ورود، اطلاعات شخص و خودرو را در سامانه my.tehran.ir ثبت‌نام کنند.

 قیمت طرح ترافیک سالانه  قیمت طرح ترافیک روزانه  طرح ترافیک شناور  طرح ترافیک ساعت  دستورالعمل خرید طرح ترافیک  ثبت نام طرح ترافیک  اخبار طرح ترافیک تهران  اخبار تهران  قیمت طرح ترافیک ماهانه  سایت ثبت نام طرح ترافیک

اطلاعات مورد نیاز شامل مشخصات مندرج بر روی کارت ملی، سند مالکیت خودرو و نیز بارگذاری تصویر آن‌ها در وبسایت مذکور است.

در سال ۱۳۹۷ طرح ترافیک علاوه بر روزهای جمعه و تعطیلات رسمی، در روزهای پنجشنبه نیز اجرا نخواهد شد و ورود به محدوده طرح ترافیک در این روزها برای عموم شهروندان آزاد و رایگان است.

در سال ۱۳۹۷ طرح ترافیک در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ اجرا می‌شود.

مقررات مربوط به محدوده زوج و فرد برای سال ۱۳۹۷ همچنان برقرار خواهد بود و تغییری در این زمینه ایجاد نشده است.

در سال ۱۳۹۷ هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک برای خودروهای سهمیه دستگاههای اجرایی و دولتی با عموم شهروندان که طرح را به صورت روزانه خریداری میکنند، برابر است و تنها طبق مصوبه شورای شهر برای سهمیههای معلولان، بیماران خاص، خبرنگاران، آژانسها و وانتبارها تخفیف در نظر گرفته شده است. هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک برای جانبازان ۲۵ درصد به بالا نیز در سقف سهمیه بنیاد شهید و امور ایثارگران، رایگان است.

در سال ۱۳۹۷ به هیچ وجه فروش سالیانه و یکجای طرح ترافیک وجود ندارد و نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک برای هر روز براساس نوع معاینه فنی خودرو و ساعات ورود و خروج محاسبه میشود. هزینه ورود و خروج خودروها بسته به ساعات اوج و غیراوج ترافیک متفاوت است و همچنین خودروهای دارای معاینه فنی برتر از بیست درصد تخفیف برخوردار خواهند بود.

ساعات قبل از ۱۰ صبح و بعد از ۱۶ بعدازظهر، ساعات اوج ترافیک محسوب میشود و هزینه تردد در ساعات بین روز کمتر از نصف هزینه ساعات اوج صبح و عصر است. محاسبه هزینه عوارض طرح ترافیک در هر روز نیز صرفا به اولین و آخرین تردد ثبتشده خودرو بستگی دارد.

 قیمت طرح ترافیک سالانه  قیمت طرح ترافیک روزانه  طرح ترافیک شناور  طرح ترافیک ساعت  دستورالعمل خرید طرح ترافیک  ثبت نام طرح ترافیک  اخبار طرح ترافیک تهران  اخبار تهران  قیمت طرح ترافیک ماهانه  سایت ثبت نام طرح ترافیک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.