بررسی مشخصات موتورسیکلت درون شهری ایران دوچرخ IRDOCO +تصاویر

0

ایران دوچرخ v6 ،نمایندگی ایران دوچرخ ،قیمت موتورهای ایران دوچرخ ،قیمت موتور irdoco ،دفتر مرکزی ایران دوچرخ ،قیمت موتور تریل ایران دوچرخ ،لیست قیمت محصولات ایران دوچرخ ،ایران دوچرخ rt200

امروزه به دلیل افزایش هذینه سوخت و ترافیک های سنگین در شهر ها اکثر افراد برای رسیدن به محل کار خود به فکر وسیله نقلیه ای هستند که با هذینه پایین و در کمترین زمان ممکن بتوانند به مقصد خود برسند. یکی از این وسایل موتورسیکلت های درون شهری می باشد. امروز میخواهیم یکی از راحت ترین و کم هذینه ترین این موتورسیکلت ها را بشما معرفی کنیم.  نمایندگی ایران دوچرخ  قیمت موتورهای ایران دوچرخ  قیمت موتور تریل ایران دوچرخ  قیمت موتور irdoco  مجله موتورسیکلت  دفتر مرکزی ایران دوچرخ  لیست قیمت محصولات ایران دوچرخ  بهترین موتور ایرانی

 

معرفی شرکت سازنده:

شرکت ایران دوچرخ در سال ۱۳۴۹ به منظور تولید انواع دوچرخه و موتورسیکلت گازی و دنده ای با همکاری فنی و تجاری شرکت های مشهور و بزرگ چون پژو فرانسه و یاماها موتور ژاپن تاسیس گردید.
عملیات ساختمانی و تاسیساتی و نصب ماشین آلات حدود ۲ سال بطول انجامید و شرکت از سال ۱۳۵۱ عملا بهره برداری از کارخانجات خود را در شهر صنعتی البرز واقع در نزدیکی قزوین آغاز نمود . کارخانجات شرکت در زمینی به مساحت ۸۰۰۰۰ متر مربع واقع گردیده که بر روی آن مجموعا ۵۸۰۰۰ متر مربع سالن و ساختمان های اداری و خدماتی احداث شده است و امروزه با داشتن پرسنل مجرب و متخصص و ظرفیت سالانه ۱۲۵۰۰۰ دستگاه انواع موتورسیکلت و ۲۰۴۰۰۰ دستگاه انواع دوچرخه ، یکی از بزرگترین کارخانجات تولید دوچرخه و موتور سیکلت در ایران و یکی از مهمترین صادرکنندگان موتورسیکلت به کشورهای همسایه مانند افغانستان ، عراق و پاکستان می باشد . شرکت ایران دوچرخ ( IRDOCO ) باداشتن واحد تحقیقاتی ( R & D ) و با استفاده از سیستم های کامپیوتری ، واحدهایی از قبیل بخش رنگ ، آبکاری ، آزمایشگاه فیزیک و شیمی و سه خط مونتاژ ، عملیات تولید انواع موتورسیکلت و دوچرخه را انجام می دهد.
شرکت ایران دوچرخ بر اساس توانمندی های علمی و فنی صادرکننده گواهینامه های کیفیت و استاندارد از طرف موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران می باشد به طوری که امروز جوانان ایران نام ایران دوچرخ را مترادف با کیفیت ، زیبایی و استحکام می دانند.

آدرس شرکت:

کیلومتر ۱۳ جاده مخصوص کرج , سایت شماره۲ گروه بهمن , طبقه سوم

آدرس کارخانه: قزوین ، شهر صنعتی کاسپین-بلوار شهید رجایی خیابان یکم

تلفن ها ی فروش:

۰۲۱۴۴۹۰۴۸۲۲

۰۲۱۴۴۹۰۷۴۹۱

۰۲۱۴۴۹۰۷۴۹۴

قیمت:

  1. ۵۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۷/۰۱/۰۲۰ در تهران
  2. ۵۷.۵۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۷/۰۱/۰۲۰ در مشهد
  3. ۵۳.۵۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۷/۰۱/۰۲۰ در قم
  4. ۵۴.۵۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۷/۰۱/۰۲۰ در اصفهان
  5. ۵۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۷/۰۱/۰۲۰ در شیراز
  6. ۵۸.۰۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۷/۰۱/۰۲۰ در بوشهر

مشخصات فنی درج شده شرکت ایران دوچرخ جی شش موتور توس

IRDOCO JS140 (V6)

قوای محرکه

تک سیلندر-چهارزمانه – هواخنک – SOHC – بالانسر

Single-cylinder, four-stroke, SOHC, Balancers

Engine Type

حجم اتاق

۱۳۷.۷ سی سی

۱۳۷.۷ cc

Displacement

قطر سیلندر,طول کورس پیستون

۵۴ * ۵۷ میلی متر

۵۷ mm x ۵۴ mm

Bore * Stroke (mm)

نسبت تراکم

۱۰:۱

۱۰:۱

Compression ratio

سیستم استارت

الکتریکی- هندلی

Elecrtic

ignition

گیربکس

۵ دنده

۵ Speed

Transmission

حداکثر گشتاوری

۱۰.۵ نیوتن متر/ ۶۰۰۰(R/دقیقه)

۱۰.۵ Nm @ 6000 rpm

Maximum torque

حداکثر قدرت

۷.۸کیلو وات / ۸۰۰۰(R/دقیقه)

۷.۸ kW @8000 rpm

Maximum power

حداکثر توان اسمی

۱۱ اسب بخار

۱۱

Maximum Ph(S)

حداکثر توان واقعی

۱۰.۴ اسب بخار

۱۰.۴

Maximum Ph(S) Real

کلاچ

غوطه ور در روغن

Wet multi-plate

Clutch(F/R)

سیستم جرقه

تخلیه الکتریکی-  CDI

CDI

Starting method

طول

۲۰۲۰ میلی متر

۲۰۲۰

L (mm)

عرض

۷۵۰ میلی متر

۷۵۰

W (mm)

ارتفاع

۱۱۴۰ میلی متر

۱۱۴۰

H (mm)

فاصله بین دو چرخ

۱۲۹۰ میلی متر

۱۲۹۰mm

Wheelbase

وزن خالص

۱۳۰ کیلوگرم

۱۳۰kg

Vehicle Quality

سیستم تعلیق جلو

تلسکوپی

Telescopic Forks

Front suspension

سیستم تعلیق عقب

زوج کمک فنر

Even shock absorbers

Rear suspension

ترمز جلو

ترمز دیسکی

Disc

Brake Front

ترمز عقب

ترمز کاسه ای

Drum

Brake Rear

لاستیک جلو

۲.۷۵x18

۲.۷۵x18

Tyre Front

لاستیک عقب

۱۰۰/۹۰x18

۱۰۰/۹۰x18

Tyre Rear

ظرفیت باک

۱۷ لیتر

۱۷ Liter

Fuel capacity

متوسط مصرف سوخت

۲.۲۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

۲.۲۵ Liter/100Km

Fuel consumption

حداکثر سرعت اسمی

۱۲۰ کیلومتر بر ساعت

۱۲۰ km / h

Maximum speed

حداکثر سرعت ثبت شده تا کنون: ۱۱۸ کیلومتر در ساعت

۱۱۸ km / h

Maximum speed recorded so far
حداکثر سرعت متوسط: ۹۹ کیلومتر در ساعت

۹۹ km / h

Maximum average speed

داشبورد

سرعت سنج آنالوگ الکترونیکی

Analog Electric

Dashboard

رنگ بدنه

آبی, سفید, مشکی, قرمز

Blue, White, Black, Red

Color

نکته: هر ۱ کیلووات-ساعت برابر با ۱.۳۴۱۰۲ اسب بخار میباشد.

 ظاهر و استایل کلی :

بدون شک ایران دوچرخ V6 جزو یک از خوش استیل ترین موتور سیکلت های درون شهری موجود در بازار ایران است که طراحی آن دل هر علاقمند به موتورسیکلتی را  می رباید و نظر هر موتور سواری را به خود جلب می کند. کایت های آن با طراحی و شکل های آیرودینامت کاملا با استانداردهای روز اروپا مطابقت دارد.

زین ایران دوچرخ V6 نیز پهن و کاملا نرم است و با اندازه بسیار مناسبی که دارد هم راننده و هم سرنشین بر روی آن احساس راحتی می نمایند. همچنین ترک بند حمل بار فلزی آن با روکشی از استیل برای حمل بار و سرنشین دوم در عقب موتور نصب گردیده که طراحی آن به گونه ای است که به عنوان یک دستگیره نگهدارنه برای سرنشین دوم هم از آن میتوان استفاده نمود. و یا اگر بخواهید سرنشین دیگری را باز سوار موتور نمائید بتواند به راحتی بر روی موتور سوار گردد. جالبتر آنکه جا پایی هایی که برای سرنشینان بر روی موتور قرار گرفته یک جای پایی راحت برای سرنشین موتور می باشد و هم در صورت زمین خوردن با موتور جلوی آسیب به بدنه موتور را خواهد گرفت.

رینگ های ایران دوچرخ SJ 140 نیز از نوع اسپیکی هستند این رینگ دارای کیفیت خوبی است و میتواند به خوبی برای مدت زمان های زیادی بدون هیچ گونه مشکلی دوام بیاورد.  همچنین ایران دوچرخ V6 دارای باکی نسبتا بزگ و زیبا می باشد باکی با ظرفیت ۱۷ لیتر به همراه حدود ۲.۵ لیتر بنزین ذخیره است. یک از ویژگیهای خوب باک این موتور مجهز بودن به سیستم فیلتر کاغذی بیرون باک نصب شده بر روی شیر بنزن می باشد که عمل پاک سازی بنزین را با بهترین صورت ممکن انجام داده و به همین دلیل کاربراتور کاملا تمیز مانده و عمر ژیگلور و سایر قطعات داخلی کاربراتور چندین برابر می گردد و به دلیل در دسترس بودن آن خارج از باک می توان به آسانی و بدون باز نمودن شیر بنزین از باک فیلتر را تعویض نمود.
 نمایندگی ایران دوچرخ  قیمت موتورهای ایران دوچرخ  قیمت موتور تریل ایران دوچرخ  قیمت موتور irdoco  مجله موتورسیکلت  دفتر مرکزی ایران دوچرخ  لیست قیمت محصولات ایران دوچرخ  بهترین موتور ایرانی

سیستم الکترونیک و روشنایی :

IRDOCO JS140 (v6) بر خلاف رقبای هم رده خود دارای کاسه چراغ تقریبا بزرگ میباشد . اندازه ای استاندارد که نه کاسه چراغ آن بزرگ است و نه کوچک و به همین دلیل در تاریکی شب با نور پایین فاطله تقریبی تا ۸ متر و با نور بالا حدودا ۱۶ متر را روشن می کند واقعا برای یک موتور درون شهری بسیار خوب می باشد. متاسفانه اگر با این موتور وارد تونل های تاریک در جاده شوید متوجه خواهید شد که چراغ این موتور همچون خیابان های شهر نمیتواند جلوی شما را روشن سازد و اما نسبت به سایر رقبای خود بسیار بهتر درون تونل را روشن می نماید.

 نمایندگی ایران دوچرخ  قیمت موتورهای ایران دوچرخ  قیمت موتور تریل ایران دوچرخ  قیمت موتور irdoco  مجله موتورسیکلت  دفتر مرکزی ایران دوچرخ  لیست قیمت محصولات ایران دوچرخ  بهترین موتور ایرانی

چراغ های راهنمای این موتور دارای سطح روشنایی بزرگی هستند و به خوبی میتوانند در زمان تغیر مسیر های شما سایر رانندگان جلو و پشت سر شما را آگاه سازند. پایه های این راهنماها از نوع لاستیکی و با انعطاف بالایی هستند اما تکنولوژی لامپ های این راهنما ها از لامپ های ساده رشته ای بوده که خود یک نقطه ضعف محصوب می گردد و از لاپ های LED که دارای طول عمر بالایی هستند استفاده نگردیده است.

چراغ عقب نیز با طراحی نسبتا ساده و با کاسه چراغ پهن خود با ظاهر موتور طراحی شده که در آن برای روشنایی از لامپهای رشته ای استفاده گردیده و چراغ استاپ ترمز که دارای لامپ معولی است در هنگام ترمز گیری نور واضحی را منتشر می کنند .

سیستم ترمز گیری :

ترمز های ایران دوچرخ SJ 140 نسبت به سایر رقبای خود از نظر کمی و کیفی  ارتقا چندانی نیافته است ترمز های این موتور در جلو دیسکی بوده و در عقب از نوع کاسه ای می باشد که خود یک نقطه ضعف محصوب می گردد.

سیستم تعلیق و فنر بندی :

کمک های موتورسیکلت ایران دوچرخ V6 همانند رقبای از نوع ساده می باشد اما کاملا متفاوت، این کمک فنر ها بسیار نرم بوده و قابلیت تنظیم ارتفاع را دارا می باشد و رانندگی را در سطح شهر های کشور که بسیار دارای چاله می باشد را دلپذیری کرده است. در رانندگی های طولانی مدت و یا در شوک های ناشی از دس اندازهای سطح خیابان ها به خوبی جلوی هر گونه ضربه یکباره به ستون فقرات راننده را خواهد گرفت.

انجین این موتور مجهز به یک اگزوز تمام فلزی از جنس استیل بوده که به واسطه رنگ براق آن بسیار چشم نواز است. در انتهای اگزوز یک خمره مخروطی شکل قرار دارد که به دلیل حرارت بالای اگزوز و همینطور زیبا سازی آن به واسطه یک سپر تماما فلزی پوشیده از لعاب استیل مجهز گردیده است. میزان صدای ایجاد شده از این موتور بسیار کم است و در ترافیک های شهری اصلا متوجه نخواهید شد که موتور شما روشن است.

کنسول و نشانگر های دسته فرمان :

کنسول موتورسیکلت ایران دوچرخ V6 کاملا آنالوگ بوده  و از سه بخش تشکیل شده است بخش اول در سمت  راست که دور موتور و نشانگر میزان حجم بنزین در باک است و قسمت میانی که نشانگر وضعیت دنده و دنده شمار و وضعیت فلاشر ها می باشد و در سمت چپ که نشانگر سرعت و مصافت شمار رقمی وجود دارد. بر روی فذمان این موتور سایر دکمه ها و اقلام جا داده شده در که شامل استارت، تنظیم روشنایی نور پایین و بالا، چراغ سلام،  بوق و دکمه فلاشر ها است .

 

قدرت و شتاب:

موتور ایران دوچرخ جی شش دارای یک انجین تحت لیسانس شرکت یاماها کشور ژاپن با حجم اتاق احتراق واقعی ۱۳۷.۷ سی سی با توان ۷.۸ کیلوات و گشتاور ۱۰.۵ نیوتن متر که شتاب اولیه بسیار خوبی را به همراه گیربکس ۵ دنده با سیستم خنک شونده هوا-خنک و سیستم کاهنده آلودگی Euro 3 و سیستم استارت الکتریکی – هندلی و مجهز به بوبین غوطه ور در روغن با میزان مصرف متوسط اسمی سوخت ۲.۲۵ لیتر در هر ۱۰۰Km می باشد.

قدرت:

قدرت اسمی این موتور ۱۱ اسب بخار است اما در عمل به دلیل وزن بالای موتور و فشار واره باد راننده  و وزن موتورسوار قدرت واقعی آن ۱۰.۴ اسب بخار می رسد اما با توجه رده درون شهری بودن این موتور قدرت آن کاملا ایده آل است و در جاده ها با شیب ۳% با قدرت و سرعت کاملا خوبی بدون کاهش دنده به حرکت خود ادامه می دهد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این انجین بر خورداری از سیستم بالانسر می باشد که باعث می گردد در سرعت های بالا موتورسیکلت دارای حداقل لرزش ممکن را باشد.

شتاب:

شتاب اولیه این موتور با گشتاور ۱۰.۵ نیوتن متر از صفر تا ۸۰ کیلومتر در ۲۴ ثانیه صورت میپزیرد. که نسبت به سایر رقبای خود بهتر عمل نموده و حدودا بین ۴ الی ۶ ثانیه سریعتر از سایر رقبا به حداکثر سرعت خود می رسد. حداکثر متوسط سرعت این موتور در جاده ۹۹ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت ثبت شده برای آن در جاده با شیب ۱۰% و وزش باد موافق ۱۱۸ کیلومتر بر ساعت می باشد.

مصرف سوخت:

مصرف متوسط سوخت واقعی این موتور با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت ۲.۴ لیتر در هر ۱۰۰Km می باشد. که با افزایش سرعت تا ۱۰۰km تا ۲.۹ لیتر نیز می رسد و با یک باک با حجم واقعی ۱۶.۴ لیتری شما میتوانید باسرعت تقریبا ۸۰ الی ۹۰ کیلومتر در ساعت بیش از ۵۰۰ کیلومتر را طی کنید.

کیفیت ساخت:

موتور ایران دوچرخ جی شش تحت لیسانس شرکت یاماها (YAMAHA ) با تکنولوژی و با استانداردهای بالا در چین تولید و به اروپا صادر می گردد. این مدل کلیه استانداردهای اروپایی موسوم به EEC را داراست. انجین این موتورسیکلت از نوع سی جی است که به لحاظ فنی از انواع انجین های (OHV(Over Head Valve می باشد که سوپاپ ها بروی محفظه احتراق قراردارند. از لحاظ ساختاری بین این نوع انجین ها تفاوتی وجود ندارد ولی کیفیت قطعات تشکیل دهنده انجین و مونتاژ آن بسیار می تواند در عملکرد مطمئن و کامل آن نقش داشته باشد.این محصول نسل آینده جدیدی از انجین های زنجیر تایم را دارا می باشد که باعث گریدیده با قدرت ، شتاب و سرعت بسیار بالاتر و در عین حال مصرف متعادل تر که ناشی از کیفیت بالای انجین آن می باشد را برخوردار گردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.