کدام خودرو از بین خودروهای داخلی بیشترین استاندارد را دارد؟

0

کدام خودرو از بین خودروهای داخلی بیشترین استاندارد را دارد؟

فهرست مطالب

 

براساس گزارش ارزشیابی ملی خودروهای ساخت داخل، از بین ۴۲ مدل خودرو در گروه سواری و وانت، ۵۲درصد یک ستاره، ۲۷درصد دو ستاره و ۲۱درصد سه ستاره دریافت کردند و هیچ خودرویی نتوانست رده کیفی چهارستاره و پنج ستاره را کسب کند.

 شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گزارش خود نوشته است: در تیرماه امسال ۷۰ هزار و ۷۷۲ دستگاه خودرو سبک تولید شد که ۹۳ درصد از حجم تولیدات به خودروهای سواری و هفت درصد دیگر به خودروهای وانت اختصاص دارد.

در تیرماه امسال، ۱۷ مدل خودر به تعداد ۴۵ هزار و ۶۱۱ دستگاه توانست یک ستاره را به خود اختصاص دهد؛ ۹ مدل خودرو به تعداد ۱۴ هزار و ۳۷۴ دستگاه توانست دو ستاره کسب کند و هفت مدل خودرو با تعداد پنج هزار و ۵۹۷ دستگاه نیز سه ستاره دریافت کرد.

بر اساس این گزارش، خودروهای سبک تولیدی کشور در این ماه، شامل ۳۳ مدل خودرو در گروه سواری و ۹ مدل خودرو در گروه وانت است؛ خودروهای پژو ۲۰۶ و برلیانس H330 به ترتیب بیشترین و کمترین میزان تولید خودرو را در این ماه به خود اختصاص دادند.

این گزارش می افزاید: در کلاس قیمتی پایین تر از ۲۵۰ میلیون ریال، خودروهای سایپا x132 (سایپا)، سایپا x131 (سایپا و پارس خودرو)، سایپا x111 (سایپا) و تیبا یک ستاره دریافت کردند.

در کلاس قیمتی بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال، خودروهای تیبا ۲ (سایپا) ، پژوپارس ( ایران خودرو فارس)، پژو پارس (ایران خودرو مازندران)، سمند (ایران خودرو تبریز)، پژو ۴۰۵ (ایران خودرو خراسان)، سمند (ایران خودرو)، پژو ۴۰۵ (ایران خودرو)، پژو پارس (ایران خودرو) و پژو پارس (ایران خودرو خراسان) نیز یک ستاره کسب کردند.

براساس این گزارش، در کلاس قیمتی بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال، دنا (ایران خودرو)، پژو SD 206 (ایران خودرو) و ام.وی.ام ۳۱۵ (مدیران خودرو) دو ستاره دریافت کردند.

در این کلاس قیمتی، خودروهای رانا (ایران خودرو)، تندر ۹۰ (پارس خودرو)، تند ۹۰ (ایران خودرو)، پارس تندر (پارس خودرو) و تندر ۹۰ اتوماتیک (ایران خودرو) موفق به دریافت سه ستاره شدند.

این گزارش می افزاید: لیفان X60 (کرمان موتور)، ام.وی.ام X33 (مدیران خودرو)، ام.وی.ام ۵۵۰ (مدیران خودرو) در کلاس قیمتی ۵۰۰ تا ۷۵۰ میلیون ریال، فقط یک ستاره دریافت کردند.

در کلاس قیمتی ۵۰۰ تا ۷۵۰ میلیون ریال، خودروهای آریو (بن رو)، برلیانس H230 (پارس خودرو) و جک J5 (کرمان موتور) دو ستاره گرفتند.

همچنین، خودروهای جک S5 (کرمان موتور) و تیگو ۵ (مدیران خودرو) در کلاس قیمتی ۷۵۰ تا یک هزار میلیون ریال دو ستاره دریافت کردند.

بر اساس این گزارش، فقط دو خودرو توانستند موفق به دریافت سه ستاره شوند که شامل کیا سراتو (سایپا) در کلاس ۷۵۰ تا یک هزار میلیون ریال و مزدا۳ (بهمن موتور) در کلاس بالاتر از یک هزار میلیون ریال می شود.

این گزارش می افزاید: در زمینه خودروهای سبک در گروه وانت، وانت آریسان (ایران خودرو تبریز)، وانت نیسان دوگانه سوز (زامیاد)، وانت مزدا دوکابین (بهمن موتور)، وانت کارا دوکابین (بهمن موتور)، وانت دیزل زامیاد (زامیاد)، وانت مزدا تک کابین (بهمن موتور)، وانت کارا تک کابین (بهمن موتور) و وانت سایپا X151 (بن رو) یک ستاره دریافت کردند و وانت تندر (ایران خودرو) سه ستاره دریافت کرد.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام کرد: در تیرماه امسال ۱۹۰ دستگاه سمند (ایران خودرو تبریز) به دلیل روشن نشدن چراغ ترمز، رد و توقیف شد.

در روش جدید ارزشیابی کیفی خودروهای داخلی(روش آدیت ملی)، خودروها در دو مرحله استاتیک و دینامیک مورد ارزیابی قرار می گیرند. در مرحله استاتیک، خودرو از نظر پارامترهای ظاهری، فواصل، همسطحی و رنگ و در مرحله دینامیک، عملکرد همه سیستم های خودرو مانند ترمز، فرمان، سیستم های الکترونیکی خودرو و … مورد ارزیابی قرار می گیرد.

در این روش، تمرکز بر ایرادات ایمنی و اساسی خودروها وجود دارد به نحوی که در صورت بروز ایرادات ایمنی یا اساسی خط تولید خودروساز متوقف و از تحویل این خودروها به مشتری جلوگیری به عمل می آید.

همچنین در صورت بروز ایرادات مهم و عملکردی، این ایرادات با نمره و وزن بالایی در ارزیابی ها لحاظ می شود.

نمرات نهایی و سطح کیفی هر خودرو با نشان ستاره در گزارش ها تعیین ومنعکس می شود؛ این روش مطابق استانداردها و رویه های جهانی است و درک آن برای کارشناسان و عموم سهل و آسان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.