آموزش عیب یابی خودرو – خرابی های سیستم روغن رسانی موتور

0

خرابی های سیستم روغن رسانی

در صورتیکه چراغ اخطار فشار روغن روشن شود، به ترتیب زیر باید عمل کرد

هنگامی که چراغ چک روغن موتور در حال چشمک زدن و یا به صورت ثابت روشن است مخصوصا بعد از گرم شدن موتور از علائم مشخصه کاهش فشار روغن موتور می‌باشد. دلایل و راهکارها: آلودگی درون موتور: موتور با یکی از شوینده‌های دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. و یا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. شستشو داده شود. افزایش فاصله بین میلنگ و یاتاقانها بر اثر سایش : در صورتی که نشانه‌های اولیه یاتاقان زدن موتور مشاهده شده است. ابتدا با یکی از موتور شوی‌های زادو دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. و یا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. موتور را شستشو داده سپس روغن موتور و فیلتر روغن تعویض و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. و یا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. به روغن موتور تازه تعویض شده اضافه گردد. رقیق شدن روغن به دلیل ورود آب رادیاتور و یا بنزین: ورود سوخت به روغن موتور در شرایطی که رینگ پیستون ضعیف و انژکتور دارای مشکل نشتی از نازل و یا پاشش به جای پودر نمود سوخت باشد صورت می‌پذیرد. برای رینگ ضعیف شده موتورشوی و احیاگر مانند مورد بالا و برای انژکتور دارای نشتی از یکی از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. خودرو استفاده شود. در صورت خرابی حاد انژکتور نسبت به تعویض آن اقدام شود. در صورت ورود آب رادیاتور به روغن اگر واشر سر سیلندر نیم سوز باشد از محصول دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. استفاده نمایید. در صورتی که واشر سر سیلندر کاملا سوخته باشد باید نسبت به تعمیر آن اقدام نمود. کیفیت نامطلوب روغن: این مشکل این روزها بسیار شایع شده که مدت کوتاهی بعد از تعویض روغن چراغ چک روغن روشن شود. در چنین شرایطی شما زمان بسیار کمی خواهید داشت تا روغن موتور را بلافاصله عوض نمایید. مقاومت فیلتر روغن در برابر گردش آزادانه روغن موتور: فیلتر روغن را تعویض و از فیلتر مناسب طبق توصیه شرکت سازنده خودرو خود استفاده نمایید. خرابی سنسور روغن موتور: سنسور روغن موتور تعویض گردد. در صورت مشاهده آلودگی روی سنسور از موتور شوی استفاده شود. کاهش روغن موتور: روغن موتور سرریز گردد. خرابی شیر فشارشکن روغن (در موتورهای اسپرت و تقویت شده): شیر فشار شکن روغن تعویض گردد.

۱-سطح روغن موتور را از طریق سیخ گیج کنترل می کنیم (باید موتور ۱۰ دقیقه خاموش باشد تا گیج مقدار درستی را نشان بدهد) و از مقدار کافی روغن مطمئن می شویم. ممکن است در اثر روغن ریزی موتور، سطح روغن کم شده باشد.

عیب یابی خودرو
۲-زمان تعویض روغن موتور را کنترل می کنیم، هر روغن برای هر خودرو مقدار کارکرد مشخصی دارد و نباید بیشتر از آن استفاده شود.

۳-فیلتر روغن را تعویض می کنیم،) کیپ شدن یا نامرغوب بودن این قطعه باعث روشن شدن چراغ اخطار فشار روغن می شود. اگر مشکل حل شد، می توان گفت که ایراد از فیلتر روغن بوده.

۴-از سالم بودن فشنگی روغن (سوئیچ فشار روغن) مطمئن می شویم. آسانترین روش برای این کار، تعویض فشنگی قبلی با یک فشنگی نو است. اگر مشکل حل شد، می توان گفت که ایراد از سوئیچ فشار روغن بوده.

۴-در صورتیکه همچنان چراغ اخطار فشار روغن روشن باشد، باید اویل پمپ و مجاری ورودی آن تمیز شود. حتی می توانیم موقتا یک اویل پمپ دیگر جایگزین کنیم و ببینیم که آیا مشکل حل می شود یا خیر؟

۵– در صورتیکه همچنان چراغ اخطار روشن باشد، باید مسیر کانال گردش روغن و فاصله بین قطعات ثابت و متحرک که روغن بین آنها جریان دارد، چک شود.

۶-و در پایان اگر مشکل حل نشد نیاز به تعمیر موتور می باشد یاتاقان و میل لنگ و میل سوپاپ

هنگامی که چراغ چک روغن موتور در حال چشمک زدن و یا به صورت ثابت روشن است مخصوصا بعد از گرم شدن موتور از علائم مشخصه کاهش فشار روغن موتور می‌باشد.

دلایل و راهکارها:

آلودگی درون موتور: موتور با یکی از شوینده‌های موتور شستشو داده شود.

افزایش فاصله بین میلنگ و یاتاقانها بر اثر سایش : در صورتی که نشانه‌های اولیه یاتاقان زدن موتور مشاهده شده است. ابتدا با یکی از موتور شوی‌های موتور را شستشو داده سپس روغن موتور و فیلتر روغن تعویض به روغن موتور تازه تعویض شده اضافه گردد.
 رقیق شدن روغن به دلیل ورود آب رادیاتور و یا بنزین: ورود سوخت به روغن موتور در شرایطی که رینگ پیستون ضعیف و انژکتور دارای مشکل نشتی از نازل و یا پاشش به جای پودر نمود سوخت باشد صورت می‌پذیرد. برای رینگ ضعیف شده موتورشوی و احیاگر مانند مورد بالا و برای انژکتور دارای نشتی از یکی از انژکتور ها باشد.
در صورت خرابی حاد انژکتور نسبت به تعویض آن اقدام شود. در صورت ورود آب رادیاتور به روغن اگر واشر سر سیلندر نیم سوز باشد .در صورتی که واشر سر سیلندر کاملا سوخته باشد باید نسبت به تعمیر آن اقدام نمود.
کیفیت نامطلوب روغن: این مشکل این روزها بسیار شایع شده که مدت کوتاهی بعد از تعویض روغن چراغ چک روغن روشن شود. در چنین شرایطی شما زمان بسیار کمی خواهید داشت تا روغن موتور را بلافاصله عوض نمایید.

مقاومت فیلتر روغن در برابر گردش آزادانه روغن موتور: فیلتر روغن را تعویض و از فیلتر مناسب طبق توصیه شرکت سازنده خودرو خود استفاده نمایید.

خرابی سنسور روغن موتور: سنسور روغن موتور تعویض گردد. در صورت مشاهده آلودگی روی سنسور از موتور شوی استفاده شود.

کاهش روغن موتور: روغن موتور سرریز گردد.

خرابی شیر فشارشکن روغن (در موتورهای اسپرت و تقویت شده): شیر فشار شکن روغن تعویض گردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.