تنظیم دهانه شمع با فیلر و تاثیر آن در شتاب و قدرت موتور

2

فاصله دهانه شمع و عیب یابی

تاثیر مقدار فیلر شمع در شتاب و قدرت موتور

تاثیر مقدار فیلر شمع در شتاب و قدرت موتور

فاصله دهانه شمع در اتومبیل های سواری بین ۶۵/۰ تا ۸۰ /۰ میلی متر و در سیستم انژکتوری بین ۹۵/۰ الی ۱ میلی متر می باشد و با فیلر تنظیم می شوند. فیلر شمع پیکان ۷۰/۰ میلی متر و یا ۰۱۸/۰ اینچ می باشد.

هر شمع بطور متوسط ۱۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ کیلومتر بازده مناسبی دارد و بعد از هر ۵۰۰۰ کیلومتر مورد بررسی قرار می گیرد. علائم ظاهری شمع، مانند موارد زیر، کمک به بررسی نحوه عملکرد موتور می کند.

*۱- اگر پایه شمع پس از مدتی کار کردن در موتور برنگ قهوه ای باشد، شمع سالم و مناسب است.

۲-اگر دهانه شمع دوده یا کربن گرفته باشد، شمع در موتور سرد باقی می ماند و ارزش حرارتی آن بالا است.

۳-اگر پایه شمع پس از مدتی کار کردن موتور سولفات مانند(سفیدک) بزند نشانه آن است که شمع در داخل سیلندرسرخ شده و ارزش حرارتی آن کم می باشد و می بایست از شمعی با ارزش حرارتی بالاتر استفاده نماییم.

۴-از عوامل ضعیف شدن جرقه شمع می توان به رسوب گرفتگی و روغنی بودن دهانه شمع، و ترک داشتن عایق چینی شمع اشاره نمود.

۵-چنانچه دهانه شمع زیادتر از حد مجاز فیلر گیری شود باشد سبب عواملی چون، سوختن کویل، افزایش طول جرقه و آوانس می شود. بنابراین اگر دلکو را ریتارد نمائیم شتاب خودرو افزایش یافته و قدرت آن کاهش می یابد.

۶- همچنین اگر دهانه شمع کمتر از حد مجاز فیلر گیری شود از قدرت جرقه کاسته می شود بنابراین شمع دوده می زند. در این صورت اگر دلکو را آوانس نمائیم، قدرت خودرو افزایش یافته ولیکن شتاب آن کاهش می یابد.

رفع ایراد روشن شدن چراغ چک و ایموبیلایزر پژو ۲۰۶و۲۰۷ جدید

 رفع ایراد روشن شدن چراغ چک 206  روشن شدن چراغ چک 206  روشن شدن چراغ چک پژو 207  آموزش عیب یابی ماشین  فاصله دهانه شمع خودرو  اندازه فیلر شمع پژو 405  زمان تعویض شمع پراید  قیمت شمع و وایر پژو  افزایش قدرت و شتاب خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. افشین می گوید

    سلام وقت بخیر
    پراید کاربراتوری دوگانه سوز دستی دارم.چه نوع شمع بندازم وباچه فیلری تا هم خوب شتاب داشته باشه وهم سریع موتورروشن بشه باتشکر.
    جواب رو به ایمیل بفرستید ممنونم

    1. محمد صادقی می گوید

      سلام افشین جان بنده برای پراید کاربراتور خود شمع نور W8B استفاده میکنم عالی کار میکنه میتونی از سایتشون تهیه کنی.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.