دلایل کاهش یا عدم هماهنگی کمپرس سیلندرها چیست ؟
آزمایش کمپرس پیستون ،رفع کمپرس موتور ،کمپرس موتور ۴۰۵ ،کمپرس موتور ۲۰۶ ،مقدار کمپرس موتور پراید ،کمپرس رادیاتور ،بخار موتور ماشین ،کمپرس سنج سیلندر
هر خودرویی پس از مدتی کارکرد بدلیل اصطکاک و سایش در مجموعه سیلندر دچار عدم هماهنگی کمپرس میشود این امر تا حدودی قابل قبول است و در صورت افزایش مشکلات بعدی را به دنبال خواهد داشت.
نشانههای کاهش یا عدم هماهنگی کمپرس سیلندرها:
- دیر روشن شدن موتور
- کارکرد بد موتور در هر شرایطی
- عدم کارکرد یک یا چند سیلندر
- شنیدن صدای (پاپ پاپ پاپ) به صورت مستمر در منیفولد ورود و خروج موتور
- افزایش مصرف بنزین
- افزایش فشار در جنتهای رادیاتور
دلایل کاهش یا عدم هماهنگی کمپرس سیلندرها:
۱. قفل شدن رینگها بر اثر آلودگیهای کربنی و افزایش رسوبات در محفظه احتراق
۲. سایش و یا آسیب دیدگی سطوح عملیاتی سیلندرها و یا سایش غیر بحرانی رینگ کمپرس سیلندر
۳. تنظیم سوپاپها یا عدم کارکرد صحیح لیفترها
۴. ساییدگی بوش سوپاپها و یا دفورمه شدن سوپاپها
۵. سوختن سوپاپها، سوختن واشر سر سیلندر، ترک سر سیلندر، تاب برداشتن سر سیلندر، سوختن پیستون و خرابی رینگها پیستون.
راه کار:
۱.کربنزدایی با دیکربونایزر و یا اسپری ماکسی فلاش توصیه میشود. این محصولات به راحتی از جای شمع (در خودرو بنزین) و یا از جای نازلها و یا گرمکنها (در خودرو دیزل) درون سیلندر ریخته میشود. همه کربنها و رسوبات از سطوح محفظه احتراق جدا شده و رینگهای قفل شده آزاد میگردند. برای جلوگیری از قفل شدن رینگها و کربن زدایی از پیستونها بوسیله سیستم گردش روغن میتوان از محصول ویتا فلاش بصورت پیشگیرانه قبل از هر تعویض روغن استفاده نمود.
۳.در صورت بحرانی بودن سایش در سطوح عملیاتی راهی جز تعمیر اساسی نیست.
۴. در صورتی که ناهماهنگی و یا کاهش کمپرس سیلندرها بر اثر عدم تنظیم سوپاپها و یا خرابی لیفترها باشد باید جهت تنظیم سوپاپ و یا تعویض لیفترها اقدام شود.
۵.در صورت ساییدگی بوش سوپاپها و یا دفورمه شدن سوپاپها تعویض آنها گریز ناپذیر است.
۶.در مواردی نظیر: سوختن سوپاپها، سوختن واشر سر سیلندر، ترک سر سیلندر، تاب برداشتن سر سیلندر، سوختن پیستون و خرابی رینگهای پیستون راهی جز تعمیر و تعویض قطعات خراب نخواهد بود.