دنا پلاس بخریم یا نه ؟ بررسی معایب و مزایای دنا پلاس + عکس و مشخصات

0
 بررسی محاسن و معایب دنا پلاس
خودروی دنا در واقع فیس لیفت بهبود یافته ی سمند می باشد که با ظاهری جذاب و مورد پسند در همان ابتدا افراد بسیاری را به سمت خود کشاند. دنا پلاس مدتی پس ازحضور دنا در جاده های کشور  با تغییراتی در ظاهر و امکانات و تجهیزات رفاهی توسط ایران خودرو  معرفی شد.
تصویر مرتبط

دنا یکی از خودروهایی است که به نوعی می توان گفت فیس لیفت سمند با امکانات بیشتر و بهبودهایی از لحاظ ظاهر می باشد. دنا در دو نسخه دنا معمولی و دنا پلاس ارائه شد. این خودرو با تمامی ویژگی های مثبت معایبی را هم داراست که در ادامه به معایب دنا پلاس خواهیم پرداخت. در مقاله قبل به بررسی معایب دنا پرداختیم در این مقاله هم به بررسی معایب دنا پلاس خواهیم پرداخت.

خط تولید این خودرو در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ شروع به کار کرد و در ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ پیش فروش آن از طریق سایت ایران خودرو آغاز شد. مسئولان در خصوص این خودرو اعلام کردند که یک خودروی بدون نقص ایرانی با آپشن های فوق العاده می باشد و با نام جدیدترین خودروی ملی روانه ی بازار شد. اما برخی از کارشناسان پس از بررسی این خودرو متوجه شدند که آنقدرها هم بی عیب و نقص نیست و معایبی نیز در آن مشاهده می شود. امروز تصمیم گرفتیم در این بخش معایبی از دنا پلاس را برای افرادی که قصد خرید دارند شرح دهیم تا با دیدگاهی بهتر به سراغ خرید این خودرو بروند. قبلا یک بررسی از دنا توربو پلاس داشتیم.

معایب دنا پلاس

موتور قدیمی و بدون توربو شارژ دنا پلاس

دنا پلاس همانند سمند دارای یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۶۴۶ سی سی با نام EF7 می باشد و همانند سمند دارای قدرت ۱۱۳ اسب بخار و ۱۵۵ نیوتون متر گشتاور می باشد که شتاب اولیه ی آن ۱۳ ثانیه با حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. یکی از مهم ترین نقدهایی که به این خودرو می شود همین پیشرانه ی قدیمی آن می باشد که باید ایران خودرو در این زمینه کمی تامل به خرج می داد و موتوری جدیدتر بر روی این خودرو قرار میداد. البته حرف هایش هست که در آینده از توربو شارژ در این خودرو استفاده شود ولی هنوز زمان آن مشخص نیست.

صنعت خودروسازی کشور قیمت دنا پلاس توربو مشخصات دنا پلاس توربو دنا پلاس توربو شارژر شرکت ایران خودرو وب سایت شرکت ایران خودرو خودروی ملی کشور پلت فرم سمند کوپه محصولات ایران خودرو دنا پلاس معایب دنا پلاس

گیربکس ۵ سرعته دستی دنا پلاس

یکی دیگر از معایب دنا پلاس نسبت به نسخه ی معمولی آن بهره گیری از گیربکس ۵ سرعته دستی می باشد که تغییری نسبت به سمند EF7 در آن مشاهده نمی گردد و تنها کمی پیشرفته تر شده است. کمپانی ایران خودرو در این خصوص اعلام کرده است که از سال های آینده قصد دارد کیربکس اتوماتیک را در این خودرو جای گذاری نماید که این فرایند توسط شرکتی بلژیکی با نام پانچ انجام خواهد گرفت.

معایب خودرو دنا پلاس

مشکلات ساختاری دنا پلاس

یکی دیگر از معایب این خودرو در مسائل ساختاری آن می باشد که به گفته ی کارشناسان ایرادات مونتاژی به حساب می آید و هر چند که زیاد بزرگ نیستند ولی خب بارها توسط مشتریان مورد شکایت قرار گرفته است. این ایرادات ساختاری شامل آب بندی درب صندوق، درب عقب خودرو و سپرها می باشد که در رسانه ها نیز مطرح گردیده است و باید سریعا ایران خودرو به رفع آن ها اقدام نماید تا بتواند یک خودروی مورد پسند همگان ارائه دهد.

دنا پلاس

قیمت دنا پلاس!

یکی از ایرادات اساسی این خودرو قیمت آن می باشد که هم اکنون در بازار با قیمت ۵۳ میلیون تومان به فروش می رسد در حالی که در زمان عرضه با قیمتی حدود ۴۸ الی ۴۹ میلیون تومان وارد بازار شد و تا به امروز شاهد افزایش قیمت بوده است.

قیمت کارخانه ای دنا پلاس ۴۶ میلیون و ۳۱۹ هزار تومان اعلام شده است. این ماشین با سرمایه گذاری ۵۵ میلیارد تومانی طی ۱۴ ماه طراحی و ساخته شده است.

دنا اتوماتیک توربو شارژ گیربکس دنا اتوماتیک مشخصات دنا اتوماتیک قیمت محصولات ایران خودرو محصولات جدید ایران خودرو قیمت دنا اتوماتیک قیمت دنا توربوشارژ

دنا پلاس اولین خودروی تجهیز شده از نمونه اولیه آن است که به بازار عرضه می‌گردد. دنا پلاس با طراحی زیباتر بدنه به صورت جزئی و طرح گرافیکی داخلی چراغ ها بر زیبایی و جذابیت خود افزوده است.

قیمت خودروی دنا پلاس تقریبا چهار میلیون از خودروی دنا گران تر است.

با تجهیزاتی چون چراغ های ال ای دی یا چراغ های دید در روز « روز نما »، چراغ های کوچک نئونی در جلو و عقب، دوربین دید عقب و دارا بودن چهار ایربگ، سطح مطلوبی را در استانداردهای ایمنی رعایت نموده است و دارای استاندارد آلایندگی یورو چهار است.

تصاویر چراغ جلوی دنا پلاس

از دیگر مزایا و امکانات آن می توان به روکش چرمی فرمان، آیینه های جانبی برقی، صندلی ۸ حرکته برقی راننده، سقف سانروف in-built و سیستم چندرسانه ای جدید آن و … اشاره نمود.

مشخصات فنی

توان موتور: ۱۱۳ اسب بخار/ ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور

حداکثر سرعت: ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت

شتاب: ۱۳.۵ ثانیه

گیربکس: ۵ دنده دستی

مخزن سوخت: ۷۰ لیتر

مصرف سوخت ترکیبی: ۷۰۷۴ لیر در ۱۰۰ کیلومتر

تفاوت دنا پلاس با دنای معمولی
دنا پلاس از لحاظ فنی تغییری با دنا ندارد و بیشتر تغییرات اعمال‌شده مربوط به بدنه‌ ماشین است. اولین تغییری که در ظاهر دنا پلاس می توان مشاهده کرد وجود سانروف در ماشین است که از این لحاظ می توان گفت که شاهد حضور اولین ماشین با سانروف فابریک کارخانه در خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان تولید ایران ماشین هستیم.
دوربین عقب نیز به صورت پیش فرض بر روی دنا پلاس نصب شده است که البته این آبشن در محصولات آینده ایران خودرو مانند پژو ۲۰۷ جدید نیز وجود دارد.
یکی دیگر از تغیرات دیگر دنا پلاس نسبت به دنای معمولی وجود خطوط در بدنه خودروست که این خطوط از قسمت جلوی ماشین شروع شده و تا انتهای ماشین ادامه می یابد.
طراحی جلو پنجره این خودرو تا حدی به روز شده و طرح در و گلگیر عقب نیز به طور کامل تغییر کرده است از تغییر دیگر، چراغ ال‌ای‌دی نور روز یا day light است که در چراغ‌های جلویی دنا پلاس تعبیه شده است.
ایران خودرو با الگو گیری از طراحی روز دنیا چراغ‌های نئون را نیز به چراغ‌های جلو و عقب دنا اضافه کرده است تا این خودرو از نظر زیبایی بیرونی با دنا تفاوت‌هایی داشته باشد.
 امکانات و تجهیزات رفاهی
از لحاظ آپشن دنا پلاس تا حدودی نیازها را برطرف نموده و از هم رده های چینی خود یک سر و گردن بالاتر است. که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:کروز کنترل- سیستم کمک پارک عقب- امکان نصب صندلی کودک – ۴ عدد کیسه هوا (سرنشینان جلو  وجانبی)- چراغ های مه شکن جلو و عقب به همراه چراغ های ایمنی روی درها – شیشه های سولار
دنا پلاس از لحاظ مشخصات فنی مانند دنا است. این دو ماشین از موتور EF7 بهره می‌برند. این موتور حجم ۱۶۴۶ سی‌سی «۱۷۰۰ سی‌سی اسمی»،۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد. حداکثر قدرت خروجی موتور دنا پلاس ۱۱۵ اسب بخار است که در ۶۰۰۰ دور در دقیقه به دست می‌آید. استاندارد آلایندگی دنا و دنا پلاس یورو ۴ است.
تغییرات در نمای جلوی خودرو
مزایا و معایب خودروی جدید دنا پلاس (+تصاویر)

طراحی ظاهری و نمای داخلی

در نمای ظاهری این خودرو تغییر محسوسی نسبت به دنا دیده نمی شود. تنها تفاوت آن سانروف، چراغ های LED، تغییر درب صندوق، سپر عقب جدید، آنتن کوسه‌ای می باشد. در بخش داخلی خودرو نیز تغییری نسبت به دنا وجود ندارد و نمای کلی آن همانند دنا می باشد  که در مجموع مورد پسند واقع شده است.  نقطه ضعف دنا پلاس در نمای داخلی، متریال و پلاستیک خشک به کار رفته در آن می باشد. مورد دیگری که شاید برای عموم نامطلوب باشد قفل خودکار درها می باشد به این صورت که زمانی که شما شروع به حرکت می کنید درها قفل می شوند و زمان توقف باز می شوند. باز و بسته شدن درب خودروها به صورت مداوم در ترافیک یکی دیگر از نقاط ضعف آن می باشد.
تجربه رانندگی
به طور کلی دنا پلاس با دید خوب از محیط پیرامون دارای  فرمان پذیری و هندلینگ مناسبی می باشد  و همچنین از عملکرد یکنواخت و هماهنگی کامل بهره می برد و حین رانندگی از آن لذت خواهید برد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.