مقایسه سیتروئن C3 با پژو ۲۰۰۸ + تصاویر و مشخصات

0

Citroen C3 ,  peugeot 2008

پژو ۲۰۰۸

 مقایسه سیتروئن C3 با پژو 2008  citroen c3  PEUGEOT 2008  قیمت پژو 2008  مشخصات پژو 2008  فضای داخلی پژو 2008  قیمت سیتروئن C3  مشخصات سیتروئن C3  مقایسه خودرو  مقایسه خودروهای فرانسوی  مجله خودرو

پژو ۲۰۰۸ مینی کراس اوور جذاب پژو است که نخستین بار در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد ، در سال ۲۰۱۶ به طور مختصر فیس لیفت شد و نخستین محصول مشترک شرکت ایکاپ است که در ایران عرضه شده است . پژو ۲۰۰۸ با توجه به این که یک کراس اوور جمع و جور است جذابیت های بصری متنوعی را به نمایش میگذارد و با توجه به این که پژو ۲۰۰۸ از جدیدترین زبان طراحی پژو بهره میبرد استایل اروپایی ، جوان پسند و مدرنی دارد . پژو ۲۰۰۸ در ظاهر از زاویه و خط هایی بهره میبرد که با طراحی چراغ ها یا طراحی چهارچوب دار پژو ۲۰۰۸ هماهنگ است و مجموع ویژگی های ظاهری پژو ۲۰۰۸ یک سبک طراحی خاص و متفاوت که تنها در ماشین های پژو وجود دارد را به نمایش میگذارد .

 مقایسه سیتروئن C3 با پژو 2008  citroen c3  PEUGEOT 2008  قیمت پژو 2008  مشخصات پژو 2008  فضای داخلی پژو 2008  قیمت سیتروئن C3  مشخصات سیتروئن C3  مقایسه خودرو  مقایسه خودروهای فرانسوی  مجله خودرو

به داخل کابین پژو ۲۰۰۸ که وارد میشویم سبک طراحی همانند ظاهر اسپرت و متفاوت است و طراحی ادوات و برآمدگیها ، غربیلک فرمان ، پدال ها و حتی دسته دنده اسپرت است اما در عین حال هم باعث شده که پژو ۲۰۰۸ بسیار ارگونومیک باشد . کیفیت ساخت و مونتاژ پژو ۲۰۰۸ و متریال به کار رفته سطح خوبی در این رنج قیمت دارد ، از نظر آپشن پژو ۲۰۰۸ به عنوان یک مینی کراس اوور در رنج قیمت ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان وضعیت خوبی دارد و با توجه به جمع و جور بودن ابعاد پژو ۲۰۰۸ از نظر فضای سرنشینان نمیتوان توقع زیادی از آن داشت اما باز هم با این وجود پژو ۲۰۰۸ ماشین جادار و راحتی است .

پژو ۲۰۰۸ با پیشرانه های بنزینی و دیزلی گوناگونی در سر تا سر دنیا عرضه میشود و ایکاپ قویترین پیشرانه در نظر گرفته شده برای پژو ۲۰۰۸ را به منظور ورود به ایران انتخاب کرده است . پیشرانه پژو ۲۰۰۸ با کد فنی THP 165 شناخته میشود و مشخصات آن به شرح زیر است؛  پژو ۲۰۰۸ قابلیت تولید ۱۶۳ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه را دارد و و از دور موتور ۱۴۰۰ دور در دقیقه تا بیش از ۴۵۰۰ دور ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار میدهد . پژو ۲۰۰۸ برای انتقال قدرت از یک گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک استفاده میکند که برنامه ریزی آن طوری انجام شده است که شتابگیری مطلوبی داشته باشد و مصرف سوخت اقتصادی هم به ثبت برساند . شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر پژو ۲۰۰۸ ۸.۳ ثانیه است و در سیکل ترکیبی مصرف سوخت پژو ۲۰۰۸ ۴.۸ لیتر است . از نظر استهلاک پژو ۲۰۰۸ وضعیت خوبی دارد ضمن این که طوری سیستم مدیریت موتور و گیریکس پژو ۲۰۰۸ برنامه ریزی شده که در صورت رفتار ملایم با پدال گاز دور موتور پایین میماند اما واکنش پدال گاز پژو ۲۰۰۸ عالی است و به علت کوپل بودن عالی موتور و گیربکس شتابگیری اولیه ، ثانویه و کشش بسیار خوبی را از پژو ۲۰۰۸ شاهد هستیم .

پژو ۲۰۰۸ از پلت فرم کاربردی PF1 بهره میبرد که در هاچبک جذاب پژو ۲۰۸ هم استفاده شده است ؛ پژو ۲۰۰۸ آرایش سیستم تعلیقش خوب است ، تقسیم وزن ایده آلی دارد و حتی سایز رینگ و لاستیک پژو ۲۰۰۸ هم متناسب با توانایی و طراحی و ابعاد آن در نظر گرفته شده است و در نهایت پژو ۲۰۰۸ هندلینگ خوبی به نمایش میگذارد ، سواری نرم اما با کمی کوبش اما با لذت سواری عالی دارد و پایداری و فرمان پذیری پژو ۲۰۰۸ هم بسیار خوب ارزیابی میگردد .

پژو ۲۰۰۸ جزء موفق ترین مینی کراس اوور های موجود در این رنج قیمت است که در بحث های متفاوت عملکرد بسیار خوبی را به نمایش گذاشته است ، بازار خرید و فروش آن پر رونق است و در حال حاضر پژو ۲۰۰۸ در میان مردم ایران به محبوبیت و شهرت خوبی رسیده است و انتخابی با ارزش خرید بالا است که از سیتروئن C3 به دلایلی که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد گزینه بهتر و ارزشمند تری است .

سیتروئن C3

 مقایسه سیتروئن C3 با پژو 2008  citroen c3  PEUGEOT 2008  قیمت پژو 2008  مشخصات پژو 2008  فضای داخلی پژو 2008  قیمت سیتروئن C3  مشخصات سیتروئن C3  مقایسه خودرو  مقایسه خودروهای فرانسوی  مجله خودرو  آپشن های پژو 2008  نمای داخلی سیتروئن C3

سیتروئن شریک تجاری پژو است و به نوعی سیتروئن C3 همانند یک خواهر یا برادر برای پژو ۲۰۰۸ است . سیتروئن C3 تا کنون در ۳ نسل به تولید رسیده است که آخرین نسل در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و همین مدل از سیتروئن C3 است که سایپا به زودی وارد جاده های کشور میکند . طراحی ماشین های سیتروئن مدتی است که سبک خاص خودش را پیدا کرده است و سیتروئن C3 هم از این ویژگی سود میبرد . سیتروئن C3 ظاهری آینده نگر دارد و در نگاه اول مانند ماشین های کانسپت به نظر میاید ؛ در ظاهر سیتروئن C3 یک پارادوکس خاص در بین رنگ بندی ، طراحی قطعات بدنه و حتی سایز بندی قطعات مانند العاد چراغ جلو و عقب وجود دارد که همه این ویژگیها دست به دست هم داده اند که سیتروئن C3 تماما اروپایی و جذاب به چشم بیاید و ظاهر مدرنی که دارد در نظر افراد خاص پسند به شدت زیبا دیده میشود .

 مقایسه سیتروئن C3 با پژو 2008  citroen c3  PEUGEOT 2008  قیمت پژو 2008  مشخصات پژو 2008  فضای داخلی پژو 2008  قیمت سیتروئن C3  مشخصات سیتروئن C3  مقایسه خودرو  مقایسه خودروهای فرانسوی  مجله خودرو  آپشن های پژو 2008  نمای داخلی سیتروئن C3

سیتروئن C3 در داخل کابین هارمونی به کار برده است که همه المان های آن با طراحی بدنه سیتروئن C3 هماهنگ میباشد ؛ دسترسی به تجهیزات و ادوات سیتروئن C3 مناسب است ، از نظر راحتی فضای مناسبی برای ۴ سرنشین وجود دارد و صندلی های نرم و ارگونومیک سیتروئن C3 هم فضای راحتی را داخل ماشین به وجود آورده است . کیفیت مونتاژ سیتروئن C3 خوب است و متریال در بعضی از قسمت ها کیفیت خوبی دارد و در بعضی دیگر از قسمت ها در داشبورد و دیگر قطعات سیتروئن C3 از پلاستیک خشک استفاده شده است . از نظر ظاهری پژو ۲۰۰۸ را عامه پسند تر از سیتروئن C3 میتوان دانست ، از نظر آپشن وضعیت هر دو ماشین برابر به نظر میرسد و از نظر کیفیت هم با اختلاف کمی پژو ۲۰۰۸ از سیتروئن C3 بهتر است .

سیتروئن C3 در بازار های مختلف با ۵ نوع پیشرانه بنزینی و دیزلی عرضه میشود اما سیتروئن C3 که در ایران عرضه میگردد از پیشرانه ششمی بهره میبرد که در بازار اروپا عرضه نشده است ، قویترین پیشرانه در نظر گرفته شده برای سیتروئن C3 است و دقیقا با پژو ۲۰۰۸ یکسان است و این به معنی این است که سیتروئن C3 از همان پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۶۳ اسب بخاری و ۲۴۰ نیوتن متری بهره میبرد و انتقال قدرت هم توسط همان گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک انجام میشود . در مورد ویژگی های پیشرانه THP 165 در گذشته زیاد بحث کردیم از اینرو گذر میکنیم البته لازم به ذکر است که وزن سیتروئن C3 از پژو ۲۰۰۸ سبک تر است و بنابر این کمی در میانگین مصرف سوخت و شتابگیری برتری دارد اما با توجه به اینکه برای نخستین بار است این پیشرانه بر روی سیتروئن C3 به کار برده شده باید ببینیم در بخش شاسی و بدنه چه میزان تقویت انجام شده است .

نتیجه تصویری برای ‫سیتروئن C3‬‎

با توجه به ابعاد سیتروئن C3 ، وزن آن ، عملکرد عالی فنر بندی و سیستم تعلیق و وجود سیستم های ایمنی فعال و غیر فعال پیشرفته سیتروئن c3 سواری خوب و توام با لذت دارد که در پیچ ها میتواند هیجان فراوانی را منتقل کند و به لطف هندلینگ خوب سیتروئن C3 یک رانندگی راحت و جذاب در پیش روی شما خواهد بود .

تا مدت کوتاهی دیگر سیتروئن C3 توسط شعبه کاشان سایپا مونتاژش آغاز میشود و فروشش شروع میشود اما به دلایلی چون شناس نبودن توسط مردم ، طراحی متفاوت و وجود رقیب های فراوان ارزش خرید متوسطی دارد و پژو ۲۰۰۸ به لطف فروش خوب و فراوان در ایران و داشتن اعتبار بیشتر در سطح بین الملی از سیتروئن C3 انتخاب بهتری ارزیابی میگردد .

منبع:ماشین ۳

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.