تفاوت فیلتر بنزین خودروهای سوزوکی کیزاشی و گرند ویتارا+آموزش تعویض صافی بنزین

0

صافی بنزین سوزوکی ویتارا کجاست ،صافی بنزین سوزوکی ویتارا ،قیمت فیلتر بنزین سوزوکی ویتارا ،فیلتر بنزین ویتارا ،نحوه تعویض صافی بنزین ویتارا ،پمپ بنزین سوزوکی ویتارا ،تعویض پمپ بنزین ویتارا ،محل صافی بنزین ویتارا

 اطلاعیه فنی ایران خودرو فیلتر بنزین ویتارا صافی بنزین سوزوکی ویتارا صافی بنزین سوزوکی ویتارا کجاست نحوه تعویض صافی بنزین ویتارا محل صافی بنزین ویتارا

معرفی فیلتر بنزین KIZASHI و VITARA

فیلتر بنزین خودروهای سوزوکی کیزاشی و گرند ویتارا متفاوت می باشند به طوری که ویتارا دارای دو فیلتر بنزین و کیزاشی یک فیلتر بنزین دارد که در اطلاعیه فنی زیر محل قرار گرفتن این فیلترها نیز نشان داده شده است .

 اطلاعیه فنی ایران خودرو فیلتر بنزین ویتارا صافی بنزین سوزوکی ویتارا صافی بنزین سوزوکی ویتارا کجاست نحوه تعویض صافی بنزین ویتارا محل صافی بنزین ویتارا

 تعویض فیلتر بنزین داخل باک سوزوکی گراند ویتارا

این اطلاعیه فنی توسط شرکت ایرانخودرو در ۳صفحه  و به صورت کاملا تصویری تهیه شده است و مطالب آن را در زیر مشاهده می کنید:

ابزار جازن و در آورنده فیلتر بنزین داخل باک (کد اختصاصی: ۲۴۶.۶۰۰۸)

شرح نیاز به ابزار مخصوص

در صورت کثیف شدن فیلتر بنزین در اثر رسوبات یا آشغال در داخل باک بنزین، باید اقدام به تعویض فیلتر بنزین نمود. قبلا این امر بدلیل در دسترس نبودن فیلتر و عدم وجود ابزار مخصوص مربوطه – امکان پذیر نبود و بنا بر پیشنهاد شرکت سوزوکی، در صورت کثیف شدن فیلتر بنزین می بایست باک بنزین بطور کامل تعویض می گردید.

اما با استفاده از ابزار مخصوص طراحی شده، امکان تعویض فیلتر بنزین فراهم می گردد. (تصاویر ذیل)

موقعیت فیلتر بنزین در داخل باک بنزین همانطور که در تصویر ذیل مشاهده می گردد فیلتر بنزین تقریبا در زیر سوراخ کوچک باک بنزین و نزدیک به کف باک قرار دارد و سوراخ بغل آن به سر” لوله مکش بنزین از محفظه دوم” و گیره جانبی آن به بدنه لوله، نصب می باشد.

نحوه استفاده از ابزار مخصوص

الف) روش در آوردن فیلتر بنزین

۱. باک بنزین را بطور کامل از روی خودرو باز کرده و بنزین آنرا کاملا تخلیه نمایید. (به راهنمای تعمیرات سوزوکی، بخش سیستم سوخت رسانی و قسمت”باز و طریقه نصب باک بنزین” مراجعه گردد)
۲. چراغ قوه جیبی را از طرف سوراخ بزرگ روی باک، بداخل باک برده تا امکان دیدن فیلتر بنزین از طرف سوراخ کوچک باک، مهیا گردد.
٣. ابزار مخصوص را بداخل سوراخ کوچک باک برده و در محل نشان داده شده در تصویر قرار می دهیم و با اعمال فشار به دسته ها، در خلاف جهت یکدیگر، فیلتر را از جایش (از سر لوله مکش بنزین) بیرون آورده و سپس آنرا از طرف سوراخ بزرگ باک بیرون بیاورید.

ب) روش جازدن فیلتر بنزین

۱.چراغ قوه جیبی را از طرف سوراخ بزرگ روی باکی، بداخل باک برده تا امکان دیدن فیلتر بنزین از طرف سوراخ کوچک باک، مهیا گردد.
۲. فیلتر بنزین را بر روی ابزار مخصوص سوار کرده( تصویر ۱) و آنرا از طرف سوراخ کوچک ( تصویر ۲) بداخل باک ببرید.
٣. ابزار مخصوص را در محل نشان داده شده در تصویر قرار داده و با اعمال فشار به دسته ها در جهت یکدیگر، فیلتر را در جایش (در سر لوله مکش بنزین)جا بزنید. در صورت جا خوردن صحیح فیلتر بنزین و شنیدن صدای تیک ” در واقع سوراخ فیلتر در سر لوله مکش و گیره فیلتر بر روی بدنه لوله مکش بنزین جا خورده است.

سازنده: ایرانخودرو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.