مرد پارسی دروغ نگوید حتی بهنگام مرگ در جنگ
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
خانه » آخرین اخبار » نتایج مسابقات گرندپری چین + برندگان و بازندگان
نتایج مسابقات گرندپری چین + برندگان و بازندگان

نتایج مسابقات گرندپری چین + برندگان و بازندگان

 شروع گرندپری چین اندکی زمان برد، اما هر زمان که انجام شده است ما شاهد یک مسابقه بسیار با کیفیت بوده ایم. یک سیفتی کار، سبقت های چشمگیر و نمایش کفش دنیل ریکاردو.

برندگان

گورکن عسل خوار سرسخت

دنیل ریکاردو برنده مسابقه چین - 2018

دنیل ریکاردو برنده مسابقه چین – ۲۰۱۸

دنیل ریکاردو تقریباً همیشه در حال خندیدن است. اما این رفتار بشاش او دیر مورد محک قرار گرفت. قبل از گرندپری چین او در ۶ مسابقه اخیر خود، ۴ بار کناره گیری کرده بود.

در گرندپری بحرین او به دلیل مشکل موتور در چند دور اول، از مسابقه کنار رفت. سپس در آخرین تمرین گرندپری چین نزدیک بود که تایم گیری را به دلیل مشکل توربو از دست بدهد.

و حتی در مسابقه، دورنمای ناامید کننده ای داشت. او بعد از اولین پیت استاپ در جایگاه ۶ ام، یعنی نفر آخر سه تیم قدرتمند بود در صورتی که هم تیمی او مکس ورشتپن در جایگاه سوم رانندگی می کرد.

اما با فراخوانی سیفتی کار، به یکباره همه چیز تغییر کرد. ریکاردو لاستیک های سالمتری انداخت، از اشتباهات ورشتپن منتفع شد و سبقت های استادانه ای را گرفت.

ریکاردو گفته بود که اگر در بحرین در جایگاه بوتاس بود، بدون در نظر گرفتن نتایج کار از فتل سبقت می گرفت. در گرندپری چین او ثابت کرد که گفته اش حقیقت داشته است.

او سبقت های محشری از همیلتون و بوتاس گرفت و ۶ امین پیروزی دوران فرمول یک خود را کاملاً به حق کسب کرد.

ریکاردو بعد از مسابقه به شوخی گفت:

من مرد مسابقه های سخت هستم.

و در واقع پر بیراه نمی گفت. در تمام پیروزهایش او مسابقه را از جایگاهی پایین تر از سومی شروع کرده است.

به وضوح، او مسابقه های سخت را دوست دارد، که البته لحظات دیدنی را برای تماشاگران به ارمغان می آورد.

استراتژیست ها و کارکنان پیت ردبول

پیت استاپ ردبول - چین 2018

پیت استاپ ردبول – چین ۲۰۱۸

تا اینجای فصل باور بر این بوده است که اگرچه خودرو ردبول توان رقابت در تایم گیری را ندارد، اما آنها بسته مسابقه ای خوبی دارند و می توانند برنده مسابقه باشند.

در دو مسابقه اول، آنها نتوانستد همه چیز را کنار هم قرار دهند و در بیشتر زمان مسابقه گرندپری چین این طور به نظر می رسید که آنها دوباره بهترین تیم سوم خواهند شد.

اما سپس استراتژیست های آنها به خودشان آمدند، تاس را ریختند و درهای یک نتیجه خیره کننده را باز کردند.

در ابتدا آنها پیت استاپ اول را که به صورت توقف-دوگانه و برای هر دو خودرو انجام شد، مدیریت کردند. سپس به سیفتی کار با فراخواندن همزمان هر دو راننده به پیت و انجام دوباره آن، واکنش نشان دادند.

این استراتژی، برتری عملکردی بزرگی به ریکاردو و ورشتپن در مقایسه با رقبا بخشید و در نهایت شرایطی را فراهم کرد که اولین برد تیم در این فصل رقم بخورد.

رئیس تیم ردبول، کریستین هورنر با اشاره به صحبت های لوئیس همیلتون که گفته بود “فکر نمی کردم عملکرد آنها در سطحی باشد که بتوانند با مرسدس و فراری رقابت کنند”، بیان داشت:

من فکر می کنم این تیم (ردبول) نشان داد که بدون شک توانایی عملکرد در سطح آنها را دارد.

از سال ۲۰۰۹ که سباستین فتل اولین پیروزیشان را به ارمغان آورد، این دومین پیروزی ردبول در گرندپری چین بود و باعث شد آنها از رقابت قهرمانی رانندگان و سازندگان عقب نیافتند.

نیکو هالکنبرگ؛ آقای ثبات

نیکو هالکنبرگ - چین 2018

نیکو هالکنبرگ – چین ۲۰۱۸

بی چون و چرا نیکو هالکنبرگ الان در بالاترین سطح، رانندگی می کند. راننده آلمانی در تمام مسابقات این فصل عملکرد بهتری از هم تیمی قدرتمندش کارلوس ساینز، نشان داده است.

هنوز رنو در حال توسعه خودرو است، اما زمانی که خودرو در دستان هالکنبرگ قرار دارد آنها بیشترین عملکرد را از خودرو می گیرند، همانطور که او یک بار دیگر در گرندپری چین ثابت کرد.

او از رده هفتم یعنی بهترین رده در گروه میانی مسابقه را استارت زد، و با مدیریت خوب تایرها و سپس سود بردن از شرایط سیفتی کار و تعویض تایرها، خودرو را در جایگاه ۶ ام از خط پایان عبور داد.

در جدول قهرمانی، هالکنبرگ الان در رده ۷ ام قرار دارد و ۷۷ امین امتیاز دوران حضورش در فرمول یک را کسب کرده است آن هم بدون این که حتی یک بار بر روی سکو رفته باشد. با چنین عملکردی و به شرط مساعد بودن شرایط، اولین پیروزی او در فرمول یک دور ذهن نیست.

اسپانیایی مبارز مکلارن

فرناندو آلونسو - چین 2018

فرناندو آلونسو – چین ۲۰۱۸

مکلارن تا این جای فصل عملکرد قابل قبول، ولی نه چندان خیره کننده ای داشته است. در گرندپری چین، مدیر مسابقه مکلارن اریک بویلر اعتراف کرد که تیم ممکن است در اهداف بلندپروازانه خود برای فصل ۲۰۱۸، بازنگری انجام دهد.

اما هر زمانی که آنها برای افزودن عملکرد بیشتر به MCL33 تلاش کرده اند، دست کم امتیازاتی را توسط فرناندو آلونسو به دست آورده اند.

ماتادور بعد از یک تایم گیری ضعیف، یک مسابقه صعودی داشت و ۶ رده بالا آمد؛ که سه سبقت دور اول مسابقه و یک سبقت از فتل مشکل دار را نیز شامل می شد. این عملکرد زمانی بسیار تأثیرگذار می شود که با هم تیمی اش در جایگاه ۱۳ ام، مقایسه شود.

این بدین معناست که آلونسو در هر مسابقه این فصل امتیاز به دست آورده است و ۲۲ امتیاز او بیشتر از ۱۷ امتیازی است که او در کل فصل پیش کسب کرده بود. او به رده ۶ ام جدول رانندگان تکیه داده است و مکلارن در جایگاه ۴ ام، جدول سازندگان قرار دارد.

در این شکی نیست که اگر مکلارن می خواهد برای پودیوم و در نهایت پیروزی بجنگد، هنوز کارهایی برای انجام دادن دارد، اما کسب امتیاز به صورت مستمر یک شروع خیلی خوب برای آنها است و چه راننده ای بهتر از آلونسو برای این کار.

طرفداران پرشور چینی

هواداران چینی - گرندپری چین 2018

هواداران چینی – گرندپری چین ۲۰۱۸

تماشاگران چینی در سالهای اخیر به شدت افزایش یافته اند به طوری که امسال در روز مسابقه در پیست شانگهای جای سوزن انداختن نبود.

تریبون اصلی دو طبقه، مملو بود از جمعیت که بخش عمده آن را باشگاه هواداران راننده ها اشغال کرده بودند و با شور و هیجان در طول مسیر پرچم ها را تکان می دادند و در مدت ۵۶ دور مسابقه هر بار که خودروها رد می شدند، آنها را تشویق می کردند.

اتمسفر ایجاد شده، برای سایر پیست ها در سراسر دنیا رقیب خواهد بود. آنها پاداش این کار را با یک مسابقه ای که با آمدن سیفتی کار جانی دوباره گرفت و لیدری مسابقه ۴ بار عوض شد و سبقت های فراوانی که گرفته شد، دریافت کردند.

همچنین آنها با یک مسابقه نادری مواجه بودند که در آن هیچ کناره گیری طبقه بندی شده ای رخ نداد و این تنها ۸ امین در تاریخ فرمول یک و دومین در چین بعد از سال ۲۰۱۶ است.

حکمرانی قهرمان جهان

لوئیس همیلتون - چین 2018

لوئیس همیلتون – چین ۲۰۱۸

لوئیس همیلتون؟ شما مطمئن هستید که به گروه برندگان تعلق دارد؟ ما می توانیم این سؤال شما را بشنویم. جوابش این است بله، کافی است گوش کنید. خوب، قهرمان جهان اکثر آخر هفته کم رنگ بود، به طرز غیرقابل باوری در تمرینات اسپین کرد، در تایم گیری توسط هم تیمی اش شکست خورد و در مسابقه هیچ پیشرفتی انجام نداد.

اما او در حالی شانگهای را ترک کرد که ۸ امتیاز بیشتر از سباستین فتل کسب و اختلاف امتیاز با او را کم کرد که این بیشتر به نفع او شد تا شرایطی که در آن او برنده مسابقه می شد و فتل جایگاه دوم را کسب می کرد.

بازندگان

سباستین فتل و فراری

تصادف فتل و ورشتپن - چین 2018

تصادف فتل و ورشتپن – چین ۲۰۱۸

سباستین فتل یک دور فوق العاده در تایم گیری زد و پول پوزیشن را در لحظات آخر از هم تیمی اش کیمی رایکونن ربود و سپس در استارت و قبل از ایجاد فاصله در جلو، یک فرار خیلی خوب انجام داد.

سپس او و فراری نتوانستند فاصله را زیاد کنند و آنچه که به نظر می رسید یک روز عالی باشد، از دست رفت. والتری بوتاس پیت استاپ انجام داد و زمانی که فتل در دور بعد به پیت استاپ او جواب داد، کار از کار گذشته لیدری مسابقه از دست رفته بود. فتل به تیم اعتراف کرد که آنچه را که اتفاق افتاده است، نمی فهمد، اگر چه یک پیت استاپ کندتر (اما امن تر) از حد معمول به نظر می رسد که تأثیر خودش را داشت.

سپس فتل، همانند بوتاس و به دلیل این که در زمان خروج سیفتی کار از ورودی پیت لین عبور کرده بودند، متضرر شدند. وقتی شما مجبور به رانندگی با تایرهای کهنه باشید این یک نبرد برای زنده ماندن، می شود و حتی وقتی برای دوری از مشکل تلاش کنید که فراری واضح بود چنین قصدی دارد، مکس ورشتپن با بی دقتی از راه می رسد و با برخورد به راننده آلمانی در هیرپین باعث عقب افتادن او می شود.

سینی کف خودرو فتل به شدت آسیب دید و او با احتیاط خود را در رده ۸ ام به خط پایان رساند. اما صدرنشینی او در جدول قهرمانان متزلزل شد و اختلاف امتیاز با لوئیس همیلتون از ۱۷ به ۹ کاهش یافت. و در یک آخر هفته ای که راننده بریتانیایی واقعاً مشکل داشت، فراری شاید از این موضوع که نتوانسته است این موقعیت را به نفع خود استفاده کند، پشیمان باشد.

ارتباطات توروروسو

پیر گسلی و برندون هارتلی - چین 2018

پیر گسلی و برندون هارتلی – چین ۲۰۱۸

یک هفته چه اختلافی ایجاد می کند. یکشنبه هفته پیش، تیم توروروسو از این که یک آخر هفته فوق العاده را سپری می کردند به وجد آمده بودند که این با ۴ ام شدن پیر گسلی به اوج رسید.

اما آنها با رسیدن به چین به زمین خوردند. تمام آخر هفته، تیم به دنبال دستیابی به سرعت بود. رانندگی با خودرو STR13 مشکل بود و در روز مسابقه هم کارها بهتر نشد.

هر دو راننده جایگاهشان را در استارت مسابقه از دست دادند. سپس زمانی که در جایگاه ۱۸ ام و ۱۹ ام بودند یک سوء تفاهم بین آنها بوجود آمد. به هارتلی دستور داده شد که به گسلی اجازه عبور بدهد چون آنها با استراتژی های متفاوتی در حال رانندگی بودند.

اما زمانی که هارتلی در صدد انجام این کار در پیچ شماره ۱۴ بود، گسلی گمان کرد که این قبل از پیچ خواهد بود و در نتیجه برخورد رخ داد.

گسلی به رده ۱۸ ام صعود کرد و هارتلی با این که به مسابقه ادامه داد ولی با اعلام مشکل در جعبه دنده از سوی تیم، در نهایت از مسابقه کناره گیری کرد.

بایستی رک گفت که توروروسو و هوندا هنوز راه درازی در پیش دارند تا ثابت کنند که تیمی هستند با توانایی رقابت در رده میانی.

پیکان های نقره ای نه چندان درخشان

توتو ولف - چین 2018

توتو ولف – چین ۲۰۱۸

شانگهای پیشتر قلمرو مرسدس بود. قبل از رویداد امسال، آنها ۴ سال پیاپی در چین برنده بودند و ۶ سال پیاپی پول پوزیشن را از آن خود کردند. و بعد از تمرینات روز جمعه به نظر می رسید که امسال هم این سلطه ادامه داشته باشد.

اما در روز تایم گیری همه چیز خراب شد و فراری ها به راحتی ردیف اول گرید را به انحصار خود درآوردند. مرسدس از کارکرد تایرها سر در نمی آورد و کاملاً مشخص بود که فقط دامنه محدودی برای عملکرد درست تایرها وجود داشت.

مدیر تیم مرسدس توتو ولف گفت:

ما در موقعیت خوبی نیستیم و بین شرایط بسیار سرد و بسیار گرم در رفت و آمد هستیم.

در هوای گرم روز یکشنبه، وضعیت یک مقدار بهتر شد؛ و اگر سیفتی کار نبود آنها حتی می توانستند با بوتاس برنده مسابقه باشند.

حتی در شرایط حضور سیفتی کار، راننده بریتانیایی در موقعیتی بود که آنها می توانستند به پیت فرابخوانند، که اگر این رخ می داد همیلتون می توانست برنده مسابقه باشد.ولی آنها به اشتباه، خود را به مبارزه بر روی پیست محدود کردند.

ولف افزود:

ما فقط لازم داریم که در کارها بازنگری کنیم.

آنها در دوره توربو-هیبرید یکه تازه بلامنازع میدان بوده اند، اما حالا برای اولین بار از سال ۲۰۱۴، مرسدس ۳ مسابقه پیاپی را بدون پیروزی سپری کرده است. بعد از تست های پیش فصل چه کسی می توانست این را پیش بینی کند؟

بوتاس بدشانس

والتری بوتاس مقاوم دوم گرندپری چین - 2018

والتری بوتاس مقاوم دوم گرندپری چین – ۲۰۱۸

والتری بوتاس در بخش دوم مسابقه خودی نشان داد و در حال نزدیک شدن به جام پیروزی بود، که سیفتی کار یک پیروزی غیرقابل پیش بینی را از چنگال او درآورد.

بار دیگر، فنلاندی در لحظات مهم همیلتون را پشت سرگذاشت. با در نظر گرفتن سابقه عملکردهای فوق العاده هم تیمی اش در شانگهای، این شکست تأثیرگذار بود.

استارت بوتاس از جایگاه سوم زیرکانه بود و توانست زمانی که فتل در حال مبارزه با هم تیمی اش کیمی رایکونن بود، رده ۲ ام را از آن خود کند و از آن لحظه به بعد از لیدر مسابقه جدا نشد.

سپس مرسدس و بوتاس اقدام به یک آندرکات بی نقص کردند، یک دور زوتر از فتل وارد پیت شدند، با لاستیک های سالم تر یک دور سریع زدن و در جلوی راننده آلمانی قرار گرفتند.

او سپس با عبور قاطعانه از رایکونن و کسب لیدری مسابقه، به انتقاداتی که از او در سبقت نگرفتن از فتل در بحرین گرفته شده بود، پاسخ داد.

به نظر می رسید که پیروزی برای او باشد. اما زمانی که سیفتی کار فراخوانده شد تا قطعات خودروهای تورروسو از سطح پیست تمیز شوند، بوتاس از ورودی پیت لین رد شده بود.

اهمیت نداشت چقدر فشار بیاورد، با تایرهای کهنه، او  نتوانست در مقابل ریکاردو مقاومت بکند. و در نتیجه او ۱۰۰ امین گرندپری خود را در رده ۲ ام به اتمام رساند. اما نیمه پر لیوان این که حالا او فقط ۱۴ امتیاز با صدر نشین جدول قهرمانی فاصله دارد.

مکس ورشتپن

ورشتپن در تعقیب بوتاس - چین 2018

ورشتپن در تعقیب بوتاس – چین ۲۰۱۸

مکس ورشتپن بایستی برنده گرندپری چین می شد. به همین سادگی. زمان ورود سیفتی کار به پیست برای هلندی که در نزدیک ورودی پیت لین قرار داشت، عالی بود.

کار تمیز کارکنان پیت استاپ ردبول او را در جایگاه ۴ ام و جلوتر از ریکاردو که استراتژی مشابه ای را اتخاذ کرده بود، قرار داد.

اما همانطور که رئیس ردبول کریستین هورنر بعداً اعتراف کرد، ورشتپن خیلی ناشکیبا بود. به جای پیشه کردن صبر تا هیرپین (پیچ شماره ۱۴) برای سبقت از لوئیس همیلتون، او این را از خارج پیچ شماره ۷ انجام داد و بهای آن را پرداخت.

در مبارزه برای بازگشت دوباره، ورشتپن در تلاش برای سبقت از فتل در هیرپین، ناشیانه عمل کرد. و باز دوباره صبر می توانست انتخاب بهتری باشد که راننده فراری بعد از مسابقه اعتراف کرد که قصد مقاومت در برابر او را نداشته است.

با یک جریمه ۱۰ ثانیه ای، راننده ۲۰ ساله، ۵ امی را به در برد. اما او بعد از یک استارت قوی ۳ ام بود و شانس برنده شدن در مسابقه را نیز داشت. البته این جریمه برای راننده ای که تا اینجای فصل در هر مسابقه برای سبقت های نابه جا خطاکار بوده است، کافی نیست.

سومین دور از مسابقات فرمول یک پرماجرا بود
دور سوم مسابقات فرمول یک در فصل ۲۰۱۸ برگزار شد و دانیل ریکاردو راننده استرالیایی تیم ردبول توانست سکوی نخست را از آن خود کند. گرندپری چین در شرایطی آغاز شد که سباستین فتل راننده تیم فراری در خط یک قرار داشت و ریکاردو نیز از جایگاه ششم مسابقه را شروع کرد. اما تغییر و تحولات در این مسابقه زیاد بود و رانندگی تهاجمی مکس ورشتاپن در دورهای اول معادلات را به هم ریخت.

به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، گرندپری چین شاهد دو برخورد مهم بود که اولی میان گسلی و هارتلی اتفاق افتاد و دومی نیز در دورهای آخر روی داد که باعث شد مکس ورشتاپن و سباستین فتل دور خودشان بچرخند. ریکاردو راننده استرالیایی ردبول با تعویض تایر و استفاده از مدل سافت توانست سبقت های عالی و بی نقصی از همه نامداران بگیرد و پیروز این مسابقه شود. این اولین قهرمانی ریکاردو درفصل جدید بود و در کل ششمین رتبه اول دوران حرفه ای او محسوب شد.

 سباستین فتل  اخبار ورزشی  مسابفات گرندپری چین  اخبار مسابقات فرمول یک  بیوگرافی لوئیس همیلتون  برندگان گرند پری چین  همسر دنیل ریکاردو  قهرمان مسابقات گرندپری چین

سباستین فتل اخبار ورزشی مسابفات گرندپری چین اخبار مسابقات فرمول یک بیوگرافی لوئیس همیلتون برندگان گرند پری چین همسر دنیل ریکاردو قهرمان مسابقات گرندپری چین

رتبه دوم مسابقه اما به والتری بوتاس رانند فنلاندی مرسدس رسید و کیمی رایکونن راننده کهنه‌کار فراری نیز سوم شد. در پایان این مسابقه و در رده بندی کلی، فتل از فراری با ۵۴ امتیاز صدرنشین باقی ماند و همیلتون با ۴۵ امتیاز دوم شد. والتری بوتاس نیز با ۴۰ امتیاز در رده سومی ایستاد. در جدول تیمی، مرسدس با ۸۵ امتیاز اول است و فراری ۸۴ امتازی و دوم است. با پیروزی ریکاردو در چین، ردبول نیز با ۵۵ امتیاز در رده سوم تیمی ایستاد.

اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است