توصیه های ایلان ماسک به کارمندان تسلا

0

ایلان ماسک که این روزها سرگرم مدیریت پروژه های مختلف بر روی زمین و فضاست، اخیرا نامه ای به کارمندان شرکت تسلا ارسال کرده و نکاتی را درباره مدل ۳ و برنامه های مرتبط با آن مطرح کرده است.

همانطور که پیشتر نیز به اطلاعتان رسانده ایم، از زمانی که مدل ۳ وارد فاز تولید شده، مشکلات متعددی بر سر راه آن قرار گرفته و تسلا نتوانسته تیراژ تولید را طبق پیش بینی های انجام شده پیش ببرد.

در نامه ارسالی مدیر عامل تسلا به کارمندان، این مساله مورد توجه قرار گرفته و آقای ماسک ضمن اشاره به ۲۴ ساعته شدن خطوط تولید، از کارکنان خود خواسته که با تلاش بیشتر بازده و کاراییشان را افزایش دهند.

برای ترغیب کارمندان، آقای ماسک از تجارب شخصی خود نیز نوشته و آنها را به استفاده از این تجارب فراخوانده است. برای مثال وی گفته:

به محض اینکه معلوم شد یک جلسه یا تماس تلفنی سودی برای شما ندارد، فورا از آن انصراف دهید. این کار به هیچ وجه گستاخانه محسوب نمی شود، گستاخانه این است که فردی را نگه داری و وقتش را تلف کنی.

در قسمت دیگری آقای ماسک آورده:

به طور کلی همیشه باید از عقل سلیم به عنوان راهنما استفاده کرد. اگر پیروی از قانون یک کمپانی در شرایطی خاص به وضوح مسخره انگاشته شود، طوری که در صورت انجام آن فرد سوژه کاریکاتورها خواهد شد، این قانون باید تغییر پیدا کند.

با این یادداشت مدیر عامل تسلا کارمندان خود را به استفاده از عقل سلیم تشویق می کند. در واقع او از آنها می خواند که برای انجام صحیح امور و کارها، نیازی نیست که از سلسله مراتب و مافوق ها احساس نگرانی نموده و از پیشنهادات سازنده اجتناب کنند.

شرکت تسلا موتورز  ایلان ماسک کیست  بیوگرافی ایلان ماسک  همسر ایلان ماسک  تسلا مدل ۳  ایلان ماسک  سخنان ایلان ماسک  دانلود زندگی نامه ایلان ماسک  مدیر شرکت اسپیس اکس

به گفته ایلان ماسک، تسلا باید تا آخر ماه ژوئن بتواند هر هفته ۶ هزار دستگاه مدل ۳ تولید کند. این رقم پیش از این ۵ هزار دستگاه تعیین شده بود، اما ظاهرا آقای ماسک می خواهد با افزایش ظرفیت تولید، به استقبال دیگر مشکلات احتمالی در زنجیره تامین و ساخت قطعات برود.

به منظور دستیابی به این هدف، قرار است تسلا هر هفته حدود ۴۰۰ نفر را در کارخانه های خود در فریمانت و گیگافکتوری نوادا به استخدام خود در آورد.

پیش از این تسلا تولید هر هفته ۲.۵۰۰ دستگاه مدل ۳ را تا آخر سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ هدفگذاری کرده بود که البته در دستیابی به آن ناموفق بود.

در پایان بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که ایلان ماسک برای افزایش بهره وری و کارایی، در دفتر کار خود بر روی یک مبل نه چندان راحت به استراحت می پردازد تا احیانا مدت زمان حضورش بر روی این مبل زیاد طول نکشد!

با انتشار این قضیه، برخی از طرفداران او دست بکار شده اند تا با جمع آوری پول، بودجه کافی برای خرید یک مبل راحت تر را برای پیشرو ترین مدیر دنیای تکنولوژی فراهم آورند.

منبع:دیجیاتو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.