هشدار رییس سازمان استاندارد به خودروسازان:استاندارد تولید نکنید،متوقف می‌شوید!

0

تسنیم به نقل از رئیس سازمان ملی استاندارد نوشت:با توجه به برنامه ریزی در شورای سیاستگذاری خودرو، استانداردهای خودرو از اول تیر۹۷ به ۶۳ استاندارد و از اول دی ۹۷ به ۸۵ استاندارد خواهد رسید و خودوریی که رعایت نکند تولیدش باید متوقف شود، این هم مطالبه مردم و هم دولت است.

نیره پیروزبخت با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود : با توجه به اینکه استانداردهای اجباری, کالاهای محدودی را در بر می گیرد بنابراین نشان استاندارد در بسیاری از کالاها وجود ندارد اما در مواردی که نشان استاندارد وجود دارد در نظرسنجی های سال های ۹۵ و ۹۶ مردم نسبتاً راضی بودند اما سازمان ملی استاندارد هنوز رضایت ندارد و امیدواریم بتوانیم دامنه استاندارد کالاها را بیشتر گسترش دهیم .

سازمان ملی استاندارد استانداردهای 85 گانه خودرو همسر نیره پیروزبخت سوابق نیره پیروزبخت ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی زمان اجرای استانداردهای خودرو

وی افزود : کشور ما دستخوش تحولات مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بوده است و در برخی موارد تولیدکنندگان تلاش می کردند فقط خود را سراپا نگه دارند و در پی استاندارد نبودند.

پیروزبخت اضافه کرد : شکوفایی اقتصادی چند سال اخیر موجب شده است سطح و اجرای استانداردهای ما در واحدهای تولیدی و عرضه کننده های خدمت, بالاتر رود و این ارتقای کیفیت موجب شده است در بسیاری از موارد در بازارهای صادراتی جایگاه خوبی داشته باشیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: ایمنی و سلامت مردم، خط قرمز سازمان ملی استاندارد است بنابراین در هر جایی که سلامت و ایمنی مردم در میان باشد سختگیری می کنیم.

نیره پیروزبخت در ادامه افزود: سازمان ملی استاندارد, کالاهای مشمول استاندارد اجباری را پایش و نظارت می کند اما این موضوع شاید در بخش استانداردهای اختیاری یا تشویقی تسری نیافته باشد.

وی افزود: تدوین استاندارد با اجماع نظر همه ذینفعان و ذیربطان است و این گونه نیست که سازمان ملی استاندارد به تنهایی همه استانداردها را تدوین کند.

پیروزبخت گفت: قرار است از امسال با توجه به تعاملی که این سازمان با سازمان هایی مانند سازمان دامپزشکی و غدا و دارو انجام می دهد موازی کاری ها در زمینه استاندارد حذف و فرآیندها کوتا شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه با بسیاری از کشورها، برای تبادل تجاری تفاهم نامه امضاء کردیم گفت: یکی از مواردی که همیشه در این زمینه به آن توجه می شود مقوله استاندارد چه برای واردات و چه برای صادرات است و هر کشوری بر اساس نیازهای خود استانداردهایش را تعریف می کند.

پیروزبخت با بیان اینکه در پی کیفیت بیشتر و قیمت مناسب تر کالا هستیم, افزود: در ۵ سال اخیر در پی استقلال رویکرد نوین استاندارد در کشورمان هستیم در این رویکرد بیشتر بحث کیفیت مطرح می شود و اینکه رضایت بیشتری وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: استانداردها به استاندادرهای بین المللی، منطقه ای, ملی و کارخانه ای تقسیم بندی می شود و هر تولیدکننده ای که استاندارد سختگیرانه تری را رعایت کند کیفیت کالای تولیدی اش بالاتر است.

وی با هشدار به خودروسازان داخلی مبنی بر لزوم رعایت استانداردهای لازم گفت: استانداردهای ما با استانداردهای روز اروپا منطبق است و با توجه به برنامه ریزی که در شورای سیاستگذاری خودرو داشتیم پنجاه و پنج استاندارد از یکم دی سال ۱۳۹۶ به ۶۱ استاندارد رسید و از یکم تیر سال ۱۳۹۷ به ۶۳ استاندارد و از یکم دی ۱۳۹۷ به ۸۵ استانداد خواهد رسید.

پیروزبخت تاکید کرد: از این تاریخ هر خودرویی که این استاندارد را پاس کند ادامه کارش را تایید می کنیم در غیر اینصورت تولیدش باید متوقف شود و این هم مطالبه مردم و هم دولت است.
رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی هم گفت: استاندارد را نباید ترمز و مانع بدانیم بلکه استاندارد باید یاور همراه و کمک تولیدکننده باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.