قیمت بلیت مترو تهران و حومه در سال ۹۷ چقدر می باشد؟ +جدول

0
قیمت بلیت مترو ۹۶ ،نحوه استفاده از بلیت مترو ،قیمت بلیت مترو در سال ۹۶ ،قیمت بلیت مترو تهران ۹۷ ،قیمت بلیط متروی فرودگاه امام ،قیمت بلیط مترو مشهد

نوبخت خبر داد:

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران از اعمال نرخ‌های جدید بلیت مترو از شنبه اول اردیبهشت خبر داد.

مدیرعامل مترو تهران قیمت بلیت تک نفره قیمت بلیت مدت دار قیمت بلیت مترو تهران افزایش قیمت بلیت مترو قیمت بلیط متروی فرودگاه امام اخبار دولت سوابق محمدباقر نوبخت قیمت انواع بلیت مدیرعامل راه آهن تهران اخبار تهران قیمت بلیت مترو کرج قیمت بلیت مترو گلشهر

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران با اشاره به اعمال نرخ‌های جدید بلیت مدت دار مترو اظهار کرد: بلیت‌های مدت دار سه ماهه، شش ماهه و یک ساله مترو به ترتیب با مبالغ ۱۵۰، ۲۵۰ و ۴۵۰ هزار تومان و تخفیف ۲۵ درصدی به فروش خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران با اشاره به اینکه سامانه eticket.tehran.ir از شنبه به روز رسانی می‌شود، افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سایت و انتخاب بلیت‌های مدت دار مورد نیاز خود، بلیت خریداری شده را از ایستگاه‌های منتخب دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه نرخ بلیت‌های تک سفره درون شهری و حومه از ۸۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: نرخ بلیت‌های اعتباری نیز براساس جدول تخفیف در ۱۲ ناحیه به تناسب مسافت طی شده متغیر خواهد بود که بیشترین تخفیف برای مسافت سه کیلومتری ۶۶ درصد و در مسافت بالای ۴۰ کیلومتر همان نرخ ۱۰۰۰ تومانی اعمال می‌شود.

محمد علیخانی در چهل و نهمین جلسه شورای شهر تهران در بررسی قیمت بلیط مترو در سال آینده، گفت: این نرخ‌گذاری بر اساس نظر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر است و پس از تصویب امروز در جلسه شورا اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس نرخ بلیط تک‌سفره تهران که ۷۰۰ تومان بود به هزار تومان افزایش یافت، تک‌سفره حومه به تهران ۲ هزار تومان شد و تک‌سفره فرودگاه امام به تهران به ۱۰ هزار تومان افزایش یافت.

علیخانی گفت: ما در هر ماه ۴۰ میلیون مسافر داریم که درآمد حاصل از فروش بلیط آن ۲۰ میلیارد تومان است اما هزینه ماهانه مترو ۸۰۰ تا ۹۰ میلیارد است یعنی ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان مترو زیان می‌دهد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر، گفت: این حداقل افزایشی بود که می‌توانستیم اعمال کنیم و تغییر بدهیم تا شاید بتواند بخشی از طلب ما را از دولت جبران کند.

عصر خودرو
عصر خودرو

مقایسه قیمت های مصوب سال ۱۳۹۶ با قیمت های پیشنهادی سال ۱۳۹۷ (داخل شهری):

ردیف نوع بلیت سال ۹۶ سال۹۷ درصد افزایش
۱ تک سفره داخلی ۸۰۰۰ ۱۰۰۰۰ ۲۵%
۲ تک سفره حومه به تهران ۱۵۰۰۰ ۸۸%
۳ کارت بلیط مبلغ‌دار ناحیه ۱ تا ۳ کیلومتر ۳۳۶۰ ۳۳۶۵ ۰%
۴ ناحیه ۲ ۳ تا ۶ کیلومتر ۴۴۵۵ ۳۳%
۵ ناحیه ۳ ۶ تا ۹ کیلومتر ۵۳۵۵ ۵۹%
۶ ناحیه ۴ ۹ تا ۱۲ کیلومتر ۳۶۰۰ ۶۲۵۵ ۷۴%
۷ ناحیه ۵ ۱۲ تا ۱۶ کیلومتر ۶۹۵۵ ۹۳%
۸ ناحیه ۶ ۱۶ تا ۲۰ کیلومتر ۷۵۳۵ ۱۰۹%
۹ ناحیه ۷ ۲۰ تا ۲۴ کیلومتر ۴۱۰۰ ۷۹۴۵ ۹۴%
۱۰ ناحیه ۸ ۲۴ تا ۲۸ کیلومتر ۸۲۳۵ ۱۰۱%
۱۱ ناحیه ۹ ۲۸ تا ۳۲ کیلومتر ۸۶۴۵ ۱۱۱%
۱۲ ناحیه ۱۰ ۳۲ تا ۳۶ کیلومتر ۴۲۸۰ ۹۱۲۵ ۱۱۳%
۱۳ ناحیه ۱۱ ۳۶ تا ۴۰ کیلومتر ۹۴۳۵ ۱۲۰%
۱۴ ناحیه ۱۲ بیش از ۴۰ کیلومتر ۴۵۵۲ ۹۹۱۵ ۱۱۸%
  •  تک سفره حومه به تهران مخصوص استفاده در ایستگاه های گلشهر، محمدشهر، کرج، البرز و گرمدره است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.