رونمایی از اولین خودروی تمام الکتریکی آتش‌نشانی در اروپا +تصاویر

0

اولین خودروی تمام الکتریکی برای انجام عملیات واکنش سریع آتش‌نشانی در قاره اروپا معرفی شد. این خودرو که تا حدودی از مرسدس اسپرینتر الهام گرفته شده در ایستگاه آتش‌نشانی شهر Linz در اتریش استفاده می‌شود.

شرکت‌های Rosenbauer، LINZ AG و Kreisel Electric (این شرکت متخصص در زمینه باتری، خودروی هامر را نیز الکتریکی کرده است که سال گذشته توسط آرنولد شوارتزنگر رونمایی شد) اولین خودروی آتش‌نشانی الکتریکی مجهز به تمام امکانات ممکن را در اروپا معرفی کردند. این خودرو که بر اساس خودروی مرسدس اسپرینتر طراحی شده، به ایستگاه آتش‌نشانی شهر Linz در اتریش ملحق می‌شود.

برای ساخت و طراحی این خودروی آتش‌نشانی تمام الکتریکی دو سال زمان صرف شده و از آن به‌عنوان گزینه‌ای مناسب در شرایط اضطراری و عملیات واکنش سریع درنظر گرفته می‌شود. شارژ این خودرو در همان ایستگاه آتش‌نشانی FHKW-Mitte انجام می‌شود. در واقع، این خودرو بر اساس خودروی اضطراری KLF-L متعلق به شرکت Rosenbauer که خود نیز بر پایه مرسدس اسپرینتر طراحی شده، ساخته شده است. طول آن ۷.۴۵ متر و فاصله بین چرخ‌های آن ۴.۳۲۵ متر است. گفته شده برای تبدیل آن به منبع نیروی الکتریکی چیزی حدود ۲ ماه زمان صرف شده است.

موتور الکتریکی ۱۲۰ کیلوواتی این خودرو نیروی موردنیازش را از طریق ۴ باتری تأمین می‌کند و با ۶۲۰ کیلوگرم وزن کل ظرفیت آن ۸۶ کیلووات ساعت است. شارژ این خودروی آتش‌نشانی در حدود ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه به ۹۰ درصد می‌رسد و قادر به پیمودن مسافت ۱۶۰ کیلومتری است. این خودرو خیلی ارزان‌تر از مدل‌های مشابهی است که از موتور احتراقی استفاده می‌کنند. طبق ارزیابی‌های انجام شده اگر این خودرو در یک سال ۱۲ هزار کیلومتر طی کند، حدود ۴.۸ تن دی‌اکسید کربن کمتری تولید می‌شود.

با این‌که، خودروی Kriesel به‌عنوان اولین خودروی مدرن و تمام  الکتریکی آتش‌نشانی معرفی می‌شود، اما در واقع پیش از این از خودروهای الکتریکی دیگری هم برای خدمات‌رسانی در اروپا استفاده شده است. در اوایل سال‌های ۱۹۰۰، از موتورهای الکتریکی استفاده می‌شد تا این‌که بعد از مدتی موتورهای بنزینی و گازوئیلی جان آن‌ها را گرفتند.

در زیر برخی عکس‌های مربوط به نصب قطعات، شارژ و تیم سازنده آن‌را مشاهده می‌کنید.

نصب موتور الکتریکی روی این خودروی جدید آتش‌نشانی

نتیجه تصویری برای ماشین آتشنشانی الکتریکی در اتریش

در این قسمت خودروی اضطراری KLF-L به نیروی الکتریکی مجهز می‌شود.

خودروی تمام الکتریکی فوق به نیروی مستقر در ایستگاه آتش‌نشانی شهر Linz اتریش ملحق می‌شود.

نتیجه تصویری برای ماشین آتشنشانی الکتریکی در اتریش

این خودروی الکتریکی آتش‌نشانی دارای موتور ۱۲۰ کیوواتی با پک باتری ۸۶ کیلووات ساعت است.

ماشین آتشفشانی مجله ماشین سنگین مجله خودرو خودروهای الکتریکی آینده خودروهای برقی ماشین آتشنشانی عکس ماشین آتش نشانی

با یک شارژ ۹۰ درصدی ۱۶۰ کیلومتر را طی می‌کند.

سه تیم از Rosenbauer، Linz AG و Kreisel Electric برای طراحی و ساخت آن همکاری کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.