تلاش شرکت بامو برای تصاحب بازار پررونق آئودی در چین
تلاش شرکت بامدبلیو آلمان برای تصاحب بازار پررونق آئودی در چین
آئودی که بزرگترین برند لوکس بازار چین است در حال از دست دادن پیشروی خود در امر فروش خودروهای ممتاز است. با رشد فروش مرسدس بنز و بامو در ماه جولای فاصلهی بین آئودی و رقبای خود در حال کوتاهتر شدن است.
در ماه جولای آئودی در بازار چین ۴۶۴۵۴ دستگاه خودرو را به فروش رسانده که ۹٫۹ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال پیش نشان میدهد. بخش عمدهی این افزایش فروش به بازار پررونق کراس اوورها و شاسی بلندها مرتبط است. ترکیب فروش Q3 ،Q5 و Q7 بالاتر بوده و دوباره نشان میدهد که مشتریان چینی علاقهی وافری به کراس اوورهای بزرگ نشان میدهند.
BMW nv ماه گذشته با فروش ۴۰۲۰۰ دستگاه خودرو در این بازار رشد ۱۹ درصدی داشته و بنز نیز با فروش ۳۷۲۷۷ دستگاهی رشد ۲۶ درصدی را تجربه نموده است.
از ابتدای سال آئودی با فروش ۳۳۵۵۸۰ دستگاهی رشد فروش ۶٫۵ درصدی داشته درحالیکه بامو نیز رشد ۸٫۵ درصدی داشته و ۲۸۷۷۵۳ دستگاه خودرو را به مشتریان تحویل داده است. پس از این دو نیز بنز با فروش ۲۵۷۲۷۶ دستگاهی و رشد ۳۲ درصدی قرار دارد.
هر سه کمپانی در حال آمادهسازی مدلهای جدیدی برای بازار چین هستند. بامو اخیراً X1 با فاصلهی بیشتر بین محورها و سری ۱ سدان را معرفی کرده است. آئودی برنامه دارد تا A4 سدان با فاصلهی بیشتر بین محورها را در ماه سپتامبر به بازار بفرستد و مرسدس بنز نیز پاییز امسال E کلاس سدان با فاصلهی بیشتر در محورها را به بازار چین عرضه خواهد کرد.
منبع: bmwblog