آموزش عیب یابی خودرو به زبان ساده (علت خروج آب از اگزوز خودرو)

0

خارج شدن آب از اگزوز در زمستان ،اب در اگزوز پراید ،علت خروج آب از اگزوز ۲۰۶ ،اب داخل اگزوز پراید ،آب امدن از لوله اگزوز ،علت اب از اگزوز خودرو ،علت ریختن آب از اگزوز پژو ۴۰۵

علت خروج آب از اگزوز خودرو چیست؟

 آموزش عیب یابی ماشین  آموزش مکانیک و برق خودرو  دانستنی های فنی خودرو  مجله خودرو کارستان  خروج آب از لوله اگزوز  علت کشیدن فرمان به یک طرف  علت خروج آب از اگزوز سمند ef7  علت خروج آب از اگزوز 206  علت ریختن آب از اگزوز پژو 405  آب داخل اگزوز پراید

شاید خیلی وقتا این سوال برامون پیش اومده باشه که علت خروج بخار از اگزوز خودرو اونم زمستونا چیه! جالب اگر این عمل در هوای سرد رخ بدهد عادی است و عیبی ندارد چون هنگام خروج بخار از اگزوز خودرو بخصوص در هوای سرد اگزوز سرد بوده ولی بخار خروجی از موتور خودرو گرم بوده وبا برخورد به منبع سرد خودرو حالت معیان(تبدیل بخار به آب) روی می دهد که امری طبیعی و عاری بوده.

خروج آب از لوله اگزوز

اگر این عمل در هوای سرد رخ بدهد عادی است و عیبی ندارد ولی اگر چکه کردن اب از لوله اگزوز در هوای گرم اتفاق بیافتد دو علت می تواند داشته باشد اول اینکه واشر سرسیلندر خراب شده باشد که با تعویض واشر سر سیلندر این عیب رفع می شود دوم اینکه سر سیلندر ترک خورده یا تاب برداشته باشد که در این صورت سرسیلندر به تراشکاری احتیاج دارد

توجه داشته باشید در صورت سوختن واشر سر سیلندر و یا ترک خوردن سیلندر اشکال دیگری نیز در ماشین مشاهده خواهد شد و ان گرم شدن بیش از حد موتور و ایجاد حباب در اب رادیاتور می باشد

اگر فرمان ماشین صرفاً در هنگام ترمز گرفتن بلرزد سه دلیل می تواند داشته باشد

۱⃣تاب داشتن دیسک ترمز، یا کاسه های چرخ عقب .

۲⃣خرابی یا سفتی سیلندر و کالیپر ترمزهای جلو.

۳⃣اگر در هنگام ترمز، اتاق نیز بلرزد، علت می تواند علاوه بر موارد مذکور، خرابی و عدم توازن رینگ و لاستیکهای چرخ نیز باشد.
دلایل از تایم خارج شدن موتور

➖پارگی تسمه تایمینگ به دلیل استهلاک بالا و تنش های زیاد وارده به ان

➖جدا شدن دندانه های تسمه تایم

➖شل بودن زیاد تسمه تایمینگ که بیشتر به دلیل خرابی تسمه سفت کن اتفاق می افتد.

جهت تست شل ویا سفت بودن تسمه با فشار انگشت دست تسمه باید بین ۲ الی ۳ میلیمتر انعطاف داشته باشد.

چگونه متوجه شویم که تسمه تایم پاره شده و تایمینگ سوپاپها به هم خورده

موتور روشن نمیشود

استارت هرز و بدون کمپرس عمل میکند

به هیچ وجه اصلا استارت نزنید . یا هول ندهید تا قاپ تسمه تایم را باز کنید .

خودرو به چپ و راست می رود

توضیح مشکل: در حرکت احساس می کنید که همواره باید توسط #فرمان، مسیر حرکت را تنظیم کنید. این مشکل در سرعت های بالا بیشتر محسوس است.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
خودرو بیش از حد بارگذاری شده است و یا بار در یک سمت آن بیشتر از سمت دیگر است.

پیچ چرخها شل شده است.

چرخها تنظیم نیستند.

چرخ دنده فرمان از تنظیم خارج شده است و باید تعویض شود.

فنرهای خودرو ضعیف شده اند.

بلبرینگهای چرخهای جلو از تنظیم خارج شده اند و یا فرسوده شده اند.

سیستم تعلیق ویا جلوبندی مشکل پیدا کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.