قیمت وشرایط فروش ۲ خودروی جدید چینی دامای X5 و X7 مدل ۲۰۱۸ در ایران اعلام شد

0

دو محصول جدید شرکت دامای با نام های دامای X7 و دامای X5 در ایران قیمتگذاری شدند.

این خودروها در مرحله اول، طی سه ماهه ابتدایی سال آینده به صورت وارداتی به بازار عرضه خواهند شد و طبق مذاکرات انجام شده با شرکت دامای‌ چین، تولید آنها در کشور با داخلی‌سازی ۲۰ درصدی صورت خواهد گرفت.

 قیمت دامای X5 مدل 2018 قیمت دامای X7 مدل 2018 نمایندگی دامای در ایران قیمت محصولات دامای قیمت شاسی بلند چینی شرکت یاران خودرو مشخصات دامای X7 مشخصات دامای ایکس 5

دامای ایکس ۵ در زمره کراس اور های کوچک شهری اقتصادی قرار دارد پس نباید ابعاد بزرگی از این خودرو انتظار داشته باشیم.اما با نگاهی به جدول ذیل متوجه خواهیم شد که این خودرو در تمای جهات از رقیب های مستقیم خود نظیر چری تیگو ۵ و هایما اس ۷ بزرگتر است اما در ارتفاع به هیج وجه در حد و اندازه یک کراس اور واقعی ظاهر نشده است.چرا که در ارتفاع  به همراه ریل سقفی دارای ارتفاعایی برابر با ۱۶۸۲ میلیمتر می باشد.

نوع خودرو

طول
میلیمتر

عرض
میلیمتر

ارتفاع
میلیمتر

فاصله دو محور

دامای X5

۴۵۲۷

۱۸۳۶

۱۶۸۲

۲۶۸۰

مشخصات فنی دامای x5

نتیجه تصویری برای دامای X5 مدل 2018

تصویر مرتبط

دامای X5 در بازار ایران قرار است تحت دو نسخه “لندلورد” و “گاورنر” به بازار عرضه شود که هر دو از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو بهره می برند. اما با نگاهی به کاتالوگ ارائه شده از سوی شرکت یاران خودرو متوجه خواهیم شد که موتور نسخه لند لورد از نوع SUNENST می باشد که توان تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را دارا می باشد.

اما نسخه گاورنر که به موتور۱.۵ لیتری توربو  MITSUBISHI4A9 مجهز شده است دارای بیشنه قدرتی مشابه به نسخه لند لورد بوده اما گشتاور تولیدی آن ۱۹۵ نیوتن متر می باشد.قدرت هر دو موتور توسط جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخهای جلو منتقل می گردد.مصرف سوخت این موتور برای ۱۰۰ کیلومتر پیمایش برابر با ۷.۵ لیتر عنوان شده است.

حجم موتور

نوع پیشرانه

گشتاور(نیوتن متر)

قدرت (اسب بخار)

۱.۵T

SUNENST

۲۱۰

۱۴۷

۱.۵T

MITSUBISHI4A9

۱۹۵

۱۴۷

شرکت یاران خودرو قیمت این خودرو را برابر با ۱۴۰ میلیون تومان اعلام کرد.

ایمنی

بر اساس منابع ارائه شده در وب سایت سازنده ،دامای X5 توانسته از موسسه تست تصادف چین ۵ ستاره ایمنی را دریافت نماید که البته در محصولات چینی امیتاز خاصی محسوب نمی گردد. قابل ذکراست این خودرو به امکانات ایمنی نسبتا کاملی در نسخه فول خود نظیر چهار کیسه هوا ،سیستم های کمکی ترمز ABS+EBD, BOS, EPB, ،سیستم کنترل کشش در سربالایی ،سنسور پارک عقب و سیستم حفاظت از عابر پیاده برخوردار می باشد.

دامای X5 خودروی با امکانات کاملی محسوب می گردد که از تجهیزاتی  شامل سیستم ضد سرقت ،صندلی چرمی ،رینگ آلومینومی ،دوربن عقب ،سانروف پاناروما ،سیستم وردو بدون کلید،دکمه روشن و خاموش موتور ،ایموبولایز موتور ،دوربین ۳۶۰ درجه ،اتو پارک،گرم کن صندلی و سنسور باران بهره می برد.

ابعاد این خودرو با توجه به جدول ذیل کاملا مناسب با یک کراس اور میان ساز است از همین رو می توان انتظار داشت که فضای داخلی و فضای بار مناسبی دررا اختییار سرنشینان قرار دهد.ارتفاع دامای X7 هم ان اطمینان را خواهد داد که در مسیر های ناهموار مشکلی با گیر کردن کف خودرو با زمین نخواهید داشت.

نوع خودرو

طول
میلیمتر

عرض
میلیمتر

ارتفاع
میلیمتر

فاصله دو محور

لوکسژن U5

۴۷۳۸

۱۶۶۵

۱۹۲۸

۲۸۵۰

مشخصات فنی دامای X7

نتیجه تصویری برای ‫مشخصات دامای X7‬‎

دامای در بازار های مختلف با پیشرانه های گوناگونی عرضه شده است . اما طبق کاتالوگ ارائه شده از سوی یاران خودرو نماینده رسمی دامای ،این خودرو با دوپیشرانه ۱.۸ لیتری توربو ۲.۰ لیتری توربو عرضه خواهد شد. نسخه ۲.۰ لیتری با سود جستن از سیستم پرخوران یا همان توربو،توانی برابر با ۱۷۴ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۵۰ نیوتن بر متر را تولید خواهد کرد. مصرف سوخت ترکیبی دامایX7 بواسطه این موتور برابر با ۹.۳ اعلام شده است. همچنین این برند چینی ادعا کرده است موتور این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ می باشد.

اما موتور ۱.۸ لیتری توربو نیز دارای حداکثر توانی برابر با ۱۶۷ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۴۵ نیوتن متر خواهد بود. این پیشرانه هم مانند نسخه قویتر از استاندارد آلایندگی یور ۵ بهره می برد.

وظیفه انتقال قدرت در هر دو مدل بعهده جعبه دنده ۶ سرعته دستی ویا ۶ سرعته CVT سپرده شده است که فقط به چرخ های جلو منتقل شده و از سیستم چهار چرخ متحرک در این چنینی فیک خبری نیست.

ابعاد این خودرو با توجه به جدول ذیل کاملا مناسب با یک کراس اور میان ساز است از همین رو می توان انتظار داشت که فضای داخلی و فضای بار مناسبی دررا اختییار سرنشینان قرار دهد.ارتفاع دامای X7 هم ان اطمینان را خواهد داد که در مسیر های ناهموار مشکلی با گیر کردن کف خودرو با زمین نخواهید داشت.

نوع خودرو

طول
میلیمتر

عرض
میلیمتر

ارتفاع
میلیمتر

فاصله دو محور

لوکسژن U5

۴۷۳۸

۱۶۶۵

۱۹۲۸

۲۸۵۰

ایمنی

دامای X7 تاکنون در هیچ یک از تست های تصادف بین الملی و چینی شرکت نکرده است و وضعیت ایمنی این خودرو مشخص نیست اما تجهیزات ایمنی کامل  شامل ۶ کیسه هوا ، سیتم کنترل فشار باد لاستیک‌ها، سیستم TCS، سیستم‌های کمک ترمز همچون EBA و BAS، سیستم کمک حرکتی اتومبیل در سرازیری ، سربالایی و غیره  نوید بخش خودروی ایمن را خواهد بود هر چند که تجهیزات فقط بخش کوچکی از تست های تصادف در یک خودرو محسوب می گردد.

 شرکت یاران خودرو قیمت دامای X7 را برابر با ۱۹۸ میلیون اعلام و پیش فروش این خودرو را اغاز کرد.

امکانات رفاهی

از لیست تجهیزات ایمنی دامای X7 مشخص است که امکانات رفاهی این خودرو نیز در حد و اندازه یک کراس اور لوکس خواهد بود. کروز کنترل، شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان، سانروف پانوراما الکترونیکی همراه با سایه کننده الکترونیکی، سیستم وکیوم درب‌ها، چراغ جلو لیزری، درب صندوق اتوماتیک و ریموت، دوربین دید عقب ،مموری صندلی دوربین دید عقب و غیره از جمله تجهیزات این کراس اور چینی محسوب می گردد.

مدل خودرو قیمت خودرو (تومان) زمان تحویل
دامای X5 مدل ۲۰۱۸ ۱۴۰/۰۰۰/۰۰۰ ۶۰ روز کاری
دامای X7 مدل ۲۰۱۸ ۱۹۸/۰۰۰/۰۰۰
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.