نحوه نصب دزدگیر انواع خودرو (پیکان ،پراید ،پژو ،سمند ،۲۰۶ )+تصاویر

1

آموزش نصب دزدگیر خودرو ،آموزش نصب دزدگیر ماشین سمند ،آموزش نصب دزدگیر ماشین پراید ،ادرس تعمیرگاههی نصب دزدگیر ،چگونه دزدگیر خودرو را نصب کنیم ،آموزش نصب دزدگیر پژو ۴۰۵ ،قیمت نصب دزدگیر ماشین

 آموزش نصب دزدگیر پژو ۴۰۵ آموزش نصب دزدگیر پراید آموزش نصب دزدگیر پژو پارس آموزش نصب دزدگیر سمند آموزش نصب دزدگیر پیکان چگونه دزدگیر پژو 206 نصب کنیم آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش نصب دزدگیر آموزش نصب دزدگیر زانتیا از کار انداختن دزدگیر پژو بهترین دزدگیر برای تیبا ابزار مورد نیاز برای نصب دزدگیر نقشه سیم کشی دزدگیر خودرو قیمت نصب دزدگیر ماشین آموزش باتری سازی

ما برای نصب دزدگیر یکسری ابزار و دستگاه لازم داریم:

۱- اولین چیزی که یک نصاب باید بداند اطلاعاتی در مورد ماشین است که بعدا در مورد ان صحبت می کنم مثل لادری ها، لامپ سقف،قفل مرکزی، وضعیت ریموت کنترل ها

۲- لامپ تست ( دوستان برای استفاده از این ابزار بسیار دقت بکنید مخصوصا درماشینهای کامپیوتری مثل ۲۰۶ و زانتیا که بعدا نحوه استفاده از ان را ذکر می کنم)

۳- سیم چین کوچک و سیم لخت کن و چسب وایر

۴- نقشه فنی دستگاه

آموزش نصب دزدگیر ماشین

آموزش نحوه نصب دزدگیر خودرو:

اصطلاحات:

منبع تغذیه (باطری): bttery , batt=source=power

سرباطری مثبت(+): +۱۲v=positive=gostant

سرباطری منفی(-): GND=negative =chassis

کاپوت = hood

صندوق عقب= trunk

صندوق بازکن یا صندوق پران= trunk opener , release

شاسی فشاری = pin switech

شاسی فشاری در (-) = کلید لادری منفی (-) = (-) door pin switch

شاسی فشاری در (+) = کلید لادری مثبت (+)= (+) door pin switch

بعدا در مورد تفاوت این دو توضیح میدم.

فلاشر =علامت دادن: (+)parking light= hazard=light= signl

سیم = wire

برق پله اول سوییچ = ACC

آژیر= siren

قطع کردن ، غیر فعال کردن= cut = interrupt= kill= dusable (بعدا در باره ان صحبت می کنم)

بوق= بلندگو : horn

شاسی ریست = over-ride , reset

سنسور ضربه : shock sensor

قفل مرکزی: centeral lock

آنتن= گیرنده یا فرستنده: Antenna , ANT

تحریک( عاملی که باعث زدن دزدگیر می شود)= Trigger

ترمز= Brake

ترمز دستی = hand Brake

پیجر= pager , beepe

خوب دوستان این اصلاحاتی که گفته شد در تمامی نقشه های فنی نصب دزدگیر بکار می رود که هر شرکتی در بین اصطلاحاتی (که چندتایی می باشد) یکی از انها استفاده می کند

ورودی و خروجی های دزدگیر:

الف- کل تریگرهایی که در دزدگیر باعث فعال شدن می باشد:

۱- ضربه = شوک سنسور

۲- باز شدن درب = سیم لادری

۳- باز شدن کاپوت یا صندوق = سیم لادری صندوق یا کاپوت

۴- ON شدن سوئیچ = سیم (ON) دزدگیر

۵- در صورت وجود چشم التراسونیک

ب- ورودی های مهم (حتما باید سیمهایشان وصل شوند):

۱- برق مثبت +۱۲v

۲- برق منفی GND (اتصال بدنه)

۳- سیم لادری مثبت (+) یا منفی (-)

۴- سیم شاسی کاپوت و صندوق ، منفی (-)

۵- سوئیچ (سیم ON)

ج- خروجی های مهم ( حتما باید سیمهایشان وصل شود):

۱- آژیر (+)

۲- فلاشرها (+) که بیشر اوقات دو سیم دارند.

۳- قفل مرکزی که بعدا بطور مفصل در مورد تیپهای ان بحث می شود.

 آموزش نصب دزدگیر پژو ۴۰۵ آموزش نصب دزدگیر پراید آموزش نصب دزدگیر پژو پارس آموزش نصب دزدگیر سمند آموزش نصب دزدگیر پیکان چگونه دزدگیر پژو 206 نصب کنیم آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش نصب دزدگیر آموزش نصب دزدگیر زانتیا از کار انداختن دزدگیر پژو بهترین دزدگیر برای تیبا ابزار مورد نیاز برای نصب دزدگیر نقشه سیم کشی دزدگیر خودرو قیمت نصب دزدگیر ماشین آموزش باتری سازی

بنابراین دوستان کلا ۱۰ سیم وصل کردنی مهم داریم.

البته در اینجا تا یادم نرفته این نکته را ذکر کنم که، در وصل کردن سیم های برق و اتصال منفی نهایت دقت را بکنید چونکه در صورت شل بودن و یا در جای نامناسب وصل کردن خطراتی برای راننده و یا ماشین و یا برای برد اصلی پیش می اورد که باید نهایت دقت کرد و دلیلش را وجود قطعی بنام استارت کیلر یا ماشین خاموش کن می باشد (در صورتی که نصب بکنید)که اگر ماشین در حین حرکت باشد فقط یک لحظه کافی این دو سیم (مثبت یا منفی برق) قطع و وصل بشود که در ان صورت ماشین در هر سرعتی که باشد در جای خود می ایستد و باعت بروز تصادف می شود. پس توصیه می شود تا جایی که می شود این قطعه را بروی ماشین نصب نکنید.

اولین سیم فلاشر ها (parking light)می باشد (همان که چراغ خطر ها وقتی در باز می شود و یا آژیر بصدا در میاد شروع بکار کردن می کنند)

این سیم بروی کیت اصلی دو تا است که رنگ انها در اکثر دزدگیر ها قهوه ای می باشد که در بعضی مدلها یک سیم می باشد که از سر ان، دو تا دیود گرفته و تبدیل به دو تا سیم می کنند (دوستان توجه داشته باشید حتما این دیود بر سر راه این سیم باشد که بعدا از لحاظ امنیتی اگر مدیران اجازه بدهند دلیل ان را ذکر می کنم ) که اکثر دزدگیرهای چینی از این مدل می باشند.
اگر در قسمت دوم آموزش دقت کرده باشید جلو گزینه فلاشر یک علامت مثبت گذاشتم که این به معنای ان است که خروجی سیم فوق مثبت می باشد . حالا ما برای نصب این سیم بروی ماشین باید سیم چراغ راهنماها( چپ و راست) را پیدا کرده و این دوسیم را یکی برای راهنمای چپ و دیگری برای راهنمای راست وصل بکنیم.

در اینجا این سوال پیش می اید که ماشینی مثلا ۴۰۵ که می خواهیم دزدگیر بروی ان نصب بکنیم چطور سیم های چراغ راهنما را پیدا بکنیم
برای اینکار از لامپ تست استفاده می کنیم به این صورت که ابتدا یکی از راهنماها (چپ یا راست) میزاریم تا کار کند و یکسر لامپ تست را به بدنه و سر دیگر در سوکتی که حدس می زنیم سیم راهنما در ان هست وصل می کنیم که با راهنما زدن لامپ تست ما هم خاموش و روشن می شود و همین کار را برای سمت دیگر انجام می دهیم که بعدا از پیدا کردن سیم های مذکور، سیم های فلاشر را به این دو سیم وصل می کنیم.

 آموزش نصب دزدگیر پژو ۴۰۵ آموزش نصب دزدگیر پراید آموزش نصب دزدگیر پژو پارس آموزش نصب دزدگیر سمند آموزش نصب دزدگیر پیکان چگونه دزدگیر پژو 206 نصب کنیم آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش نصب دزدگیر آموزش نصب دزدگیر زانتیا از کار انداختن دزدگیر پژو بهترین دزدگیر برای تیبا ابزار مورد نیاز برای نصب دزدگیر نقشه سیم کشی دزدگیر خودرو قیمت نصب دزدگیر ماشین آموزش باتری سازی

نحوه ی نصب سیم لادری:

منظور ازلادری همان پین سوییچ لای در است که هنگامی در باز می شود لامپ سقف اتومبیل روشن می شود که دزدگیر ما از طریق این کلیدها متوجه می شود که در کی باز و یا بسته می شود که این جزء همان سیم های مهمی است که باید وصل شود
ما چهار تا در داریم و هر دری برای خود یک پین سویچ دارد، پس ما برای وصل کردن سیم باید چکار کنیم؟
دوستان از هر کدام از این پین ها یک سیم بروی سوکت های زیر فرمان می اید ولی ما باید ان سیمی را پیدا بکنیم که بین این چهارتا در مشترک باشد . اما این نکته را باید ذکر بکنم که خروجی این لادری ها در ماشین ها متفاوت است که به شرح زیر می باشد:

– در یکسری از ماشین ها خروجی لادری مثلا در پراید ویا پژو۴۰۵ / l90/ پیکان / سمند و … منفی می باشد یعنی ما برای پیدا کردن این سیم بوسیله لامپ تست باید یک سر ان را به مثبت و سر دیگر ان را در سوکتی که حدس می زنیم سیم لادری مشترک تمامی درها در ان هست می زنیم و هنگامی که کلید لادری پایین باشد چراغ ما خاموش می شود و هنگامی که بالا باشد چراغ ما روشن می شود که به عنوان مثال در پراید کنج ماشین سمت راننده کنار پدال کلاچ یک دسته سیم امده که با شکافتن ان یک سیم برنگ قرمز خط ابی می باشد که همان سیم مورد نظر ماست.

– در یکسری از ماشین ها خروجی لادری آنها مثبت است مثل ۲۰۶ و کمری و… که ما برای پیدا کردن ان بوسیله لامپ تست یک سر ان را به منفی یا بدنه وصل می کنیم و سر دیگر در سوکت مذکور برای پیدا کردن ان. دوستان تفاوت این مدل برای این است که در باز می شود و سپس بسته می شود لامپ سقف ان بعدا از چند ثانیه خاموش می شود که به این کار اصطلاحا لادری تاخیری می گویند که برای نصب دزدگیر برای این ماشین ها باید دقت لازم را کرد(مخصوصا در ماشین های کامپیوتری)
الیته دوستان نگران نباشید بعدا محل و رنگ این سیمها را برایتون میگم کجاست ولی باید بصورت پایه ای یاد بگیرید که اگر ماشین جدیدی زیر دستان امد بتوانید سیم های مذکور را پیدا بکنید.

برق و Acc:

در دزدگیر سیمی وجود دارد به نامAccکه جز همان ۱۰ سیمی می باشد که باید وصل شود. این سیم از ان جهت مهم می باشد که دزدگیر متوجه می شود ماشین کی روشن و کی خاموش می باشد که روش نصب ان به این صورت است:
در اصل این باید به سیم پله اول سویچ متصل شود یعنی وقتی سویج یک پله باز می شود خروجی سیم فوق مثبت است که ما برای پیدا کردن ان بوسیله لامپ تست اول یک پله سویچ را باز می کنیم و بعد یکسر لامپ تست را به بدنه و سر دیگر در سوکتی که حدس می زنیم سیم Acc در ان وجود دارد که با پیدا کردن ان لامپ تست ما روشن و با بستن کلید سویچ لامپ تست ما خاموش می شود.( اگر این سیم وصل نشود دزدگیر در هنگام رانندگی فعال می شود وبه اصطلاح قاطی دارد)

و اما در مورد وصل کردن برق +۱۲v)) دستگاه :

دوستان برای وصل کردن سیم برق باید تا جایی که امکان دارد از پشت سویچ بگیرد مخصوصا در تولیدات جدید شرکت ها، چون من قبلا در ماشین های تولیدی سالهای قبل، برق را روی سوکت می گرفتم و مشکلی نداشتم اما در ماشین های جدید وقتی برق را، از سوکت می گیرم با روشن بودن لامپ های چراغ جلو، و باز شدن در ماشین(که در این حالت راهنما شروع به چشمک زدن می کنند) نور لامپ ضعیف می شود. پس دوستان در این نوع ماشین ها دقت لازم را بکنید که البته سیستم قفل مرکزیشان هم تغییر کرده که بعدا در موردشان صحبت می کنم.

قفل مرکزی:

دوستان قبل از شروع این موضوع را ذکر کنم یکی از مهمترین قسمت های نصب دزدگیر بروی اتومبیل استفاده صحیح و تشیخص نوع قفل مرکزی است که باید بدرستی تشخیص داده وگرنه به سیستم قفل مرکزی صدمه وارد می شود و در ماشین های کامپیوتری، عیب در ECU رخ می دهد.

قفل مرکزی کل ماشینهای که در دنیا هست به ۴ صورت است(من از تیپ ماشین های ایرانی در آموزش استفاده می کنم):

۱- ماشین های تیپ پیکان و پراید

۲- ماشینهای تیپ پژو ۴۰۵

۳- ماشین های تیپ پژو ۲۰۶ و زانتیا( کامپیوتری)

۴- ماشین های تیپ بنز آئودی (تیپ بادی): زمینه اش در ایران بسیار کم است.

 آموزش نصب دزدگیر پژو ۴۰۵ آموزش نصب دزدگیر پراید آموزش نصب دزدگیر پژو پارس آموزش نصب دزدگیر سمند آموزش نصب دزدگیر پیکان چگونه دزدگیر پژو 206 نصب کنیم آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش نصب دزدگیر آموزش نصب دزدگیر زانتیا از کار انداختن دزدگیر پژو بهترین دزدگیر برای تیبا ابزار مورد نیاز برای نصب دزدگیر نقشه سیم کشی دزدگیر خودرو قیمت نصب دزدگیر ماشین آموزش باتری سازی

قفل مرکزی تیپ پیکان و پراید:

در اینگونه ماشین ها قفل مرکزی فقط با در راننده عمل می کند و داخل در راننده پمپی وجود ندارد بلکه پمپ میکروسوئیچی است(سه سیم: قهوه ای/ مشکی / سفید ) که با بالا رفتن زبانه پلاتین وسط (سیم مشکی) با پلاتین بالایی (سیم قهوه ای) اتصال می کند و دستگاه مرکزی قفل مرکزی درهای ماشین را باز می کند و با اتصال پلاتین وسط(سیم مشکی) به پلاتین پایین(سیم سفید) قفل مرکزی درهای ماشین را می بندد. حالا ما در این نوع تیپ نیاز به دوسیم( سبز و آبی) دیگر داریم که پمپ بسمت بالا یا پایین برود تا درها قفل و باز شوند که برای این کار نیاز به یک پمپ ۵ سیم داریم که پمپ ۳ سیم را برداشته شود و یک پمپ ۵ سیم بجای آن نصب شود که سه تای ان همانطور که گفته شد برای میکروسوئیچ است که با فشار دادن دکمه باز و قفل کردن روی در عمل می کند و دوتای دیگر که برای وصل کردن به سیم های قفل مرکزی دزدگیر که فرمان باز و بسته شدن را صادر می کنند متصل می شود (سبز و ابی).

در تیپ اینگونه ماشین ها(قبل از سال ۸۷) ایران خودرو در در راننده پمپ سه سیم می گذاشت که نصاب مجبور بود پمپ را تعویض کند و یک پمپ ۵ سیم بجای ان بگذارد و یا یک پمپ دو سیم به آن اضافه بکند(دوستان رنگ این پمپ ها استاندارد جهانی است و همه جا به همین شکل است فقط گاهی ممکن است جای انها را عوض کنید که در جای خودش این مطلب را ذکر می کنم) که خوشبختانه ایران خودرو در تولیدات سال ۸۷ به بعد منت گذاشتند و در در راننده این گونه ماشینها پمپ ۵ سیم گذاشتند که فقط کافی است روکش در را باز کرده و دو سیم از سیم های دزدگیر را به دوسیم اضافی پمپ وصل کرده و دیگر نیاز به اضافه کردن و یا تعویض پمپ نیست.

اینگونه ماشین ها عبارتند از:

پراید / پیکان / دوو CiELO / دوو ماتیز / رونیز / مزدا ۳۲۳ و …

نکته :

این تیپ ها را می توان از طریق باز و بسته کردن قفل درب شاگرد تشخیص داد اگر با درب شاگرد عمل نکرد و فقط با در راننده درها باز و بسته شد این ماشین هر چی که می خواهد باشد تیپ قفل مرکزی آن پراید و پیکان است، به شرط آنکه شرکت تولیدی هیچ گونه ریموتی به خریدار نداده باشد.

در این آموزش تشخیص این نوع قفل مرکزی آموزش داده شد و در جلسه بعدی نحوه ی وصل کردن این نوع تیپ آموزش داده می شود. البته اگه دوستان سوالی نداشته باشند.

نحوه سیم کشی تیپ پیکان یا پرایدی:

در ابتدا باید این نکته عرض کنم که، در نقشه های فنی دزدگیرها به این نوع تیپ اصطلاحا تیپ استاندارد یا positive & negative trigger یا تحریک مثبت یا منفی می گویند.

این نوع تیپ از این لحاظ استاندار است چون که در آن هیچ نوع سیمی قطع نمی شود که بعدا روشی که دوستان تجربی وصل می کنند بهتون می گم.

حالا بریم بر سر اصل ماجرا:

در نقشه قسمتی به نام CENTRAL DOOR LOCK DIAGRAMوجود دارد که ما با این قسمت سروکار داریم، در اینجا برای استفاده از این نوع تیپ باید به قسمتSTANDARD یا positive & negative trigger نگاه کنیم( من در آموزشهایم از نقشه دزدگیر ساده IKA استفاده می کنم که البته اکثرا به یک نوع هستند)
امروزه اکثر دزدگیرها قسمت قفل مرکزی شان از رنگهای مشابه استفاده می کنند حالا نمی دونم استاندارد شده یا نه
در قسمت قفل مرکزی رنگ سیم ها به این صورت است:
Orange
White
Yellow
Orange/black( سیم نارنجی رنگ با رگه مشکی)
White/black(سیم سفید رنگ با رگه مشکی)
Yellow/black(سیم زرد رنگ با رگه مشکی)
در این نوع تیپ سیم زرد و زرد رگه دار باید به برق ۱۲ ولت متصل شود که یکی برای باز و دیگری برای بسته.
سیمهای نارنجی و نارجی رگه دار باید به منفی متصل شوند.
سیم های سفید و سفید رگه دار باید به سیم های پمپی که در درراننده وجود دارد متصل شود (سیم های سبز و آبی).
دوستان بعد از وصل کردن سیم های فوق اگر دیدید با فشار دادن دکمه باز (ریموت کنترل) درها قفل شد باید دو سیمی که به سمت پمپ درراننده بردید، جایشان عوض کنید مثلا اگر سفید را به آبی وصل کرده بودید حالا به سبز وصل بکنید.
توجه: سیم های رگه دار مربوط به باز می باشند.
خوب دوستان این هم از جلسه امروز اگه در مورد مبحث فوق مشکلی داشتید من در خدمتم، در غیر اینصورت به سراغ مبحث بعدی برویم.

قفل مرکزی تیپ پژو ۴۰۵ (تحریک پذیر منفی):

در اینگونه ماشینها از میان سیم های که از داخل درب راننده به داخل اطلاق می آیند ۲ سیم وجود دارد که توسط لامپ تست (-) اگر به یکی بزنیم درها قفل می شوند و اگر به دیگری بزنیم درها باز می شوند { برای اینکار یک طرف لامپ تست را به بدنه و طرف دیگر را در سوکتی که حدس می زنیم سیم های قفل مرکزی در آن وجود دارد وارد کرده تا سیم های مورد نظر پیدا شوند} بنابراین در این تیپ دیگری نیازی به باز کردن رودری راننده و نصب پمپ نیست و خیلی راحت قفل مرکزی با دزدگیر عمل می کند.

نکته:برای تشخیص نوع قفل مرکزی این نوع تیپ اگر شاسی قفل درب در راننده و هم درب شاگرد فشار داده شود تمام درها قفل می شوند.
مثل ماشینهای:

تصویر مرتبط

glx- rd پرشیا- سمند – ماکسیما – دوو اسپروو ۲۰۰۰- اپل کورسا – پارس و ۴۰۵

سیم کشی تیپ پژو ۴۰۵:

در این نوع تیپ دو سیم قطع می شود ، دو سیم به منفی متصل می شود و دو سیم دیگر به سیم های قفل مرکزی متصل می شود .
همانطور که گفتیم قفل مرکزی این نوع تیپ تحریک پذیر منفی می باشد حال روشی که افراد تجربی وصل می کنند که در واقع فرقی به روش استاندارد ندارد به این صورت است:

ان دوسیمی که در تیپ پیکان و پرایدی به برق متصل می شد در اینجا به منفی یا بدنه وصل می کنیم//// و آن دوسیمی که در تیپ پیکان و پرایدی به بدنه وصل می شد در این تیپ قطع می کنیم//// و آن دو سیمی که در تیپ پیکان و پرایدی به سمت پمپ در راننده می رفت که در اینجا ما این دو سیم را به سوکتی که در آموزش قبل گفته شد وصل می کنیم.

 آموزش نصب دزدگیر پژو ۴۰۵ آموزش نصب دزدگیر پراید آموزش نصب دزدگیر پژو پارس آموزش نصب دزدگیر سمند آموزش نصب دزدگیر پیکان چگونه دزدگیر پژو 206 نصب کنیم آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش نصب دزدگیر آموزش نصب دزدگیر زانتیا از کار انداختن دزدگیر پژو بهترین دزدگیر برای تیبا ابزار مورد نیاز برای نصب دزدگیر نقشه سیم کشی دزدگیر خودرو قیمت نصب دزدگیر ماشین آموزش باتری سازی

نکته:

در این تیپ دوستان دقت بکنند در تولیدات سال ۸۷ به این ور اگه دقت کرده باشید کنترل های این نوع تیپ ها عوض شده مخصوصا پژو پارس که بصورت رادیویی شده ولی قبلا بصورت مادون قرمز بوده که ما برای پیدا کردن این دو سیم مذکور بروی سوکت به دنبال آن می گشتیم ولی در مدل های جدید سیستم قفل مرکزی در بالای فرمان قرار گرفته و باید قاب زیر فرمان باز شود و سیم های مورد نظر در این مدل جدید باید به سیستم قفل مرکزی آن دستور داده و دیگه کاری به سوکت ندارد.
در روش استاندارد اگه به نقشه فنی دزدگیر نگاه کنیم در قسمت قفل مرکزی، باید برای نصب این نوع تیپ به قسمت Diagram:Negative Trigger توجه شود که در اینجا می بینید که عکس دو قیچی کشیده شده است که همان دوسیمی است که باید قطع شود و اگر با تیپ پیکان و پراید مقایسه بکنید می بینید که در تیپ پیکان و پراید آن دوسیمی که برق وصل می شد در این تیپ به منفی وصل می شود.

روش های دیگر نصب دزدگیر

وسایل لازم

مجموعه ی قطعات دزدگیر الکترونیکی، نقشه ی مدار الکتریکی، لوازم عایق بندی، آچار پیچ گوشتی تخت و چهارسو، آچار تخت، سیم چین، سیم لخت کن، چراغ آزمایش

برای نصب دزدگیر، به ترتیب زیر اقدام کنید:

نقشه ی مدار الکتریکی دزدگیر را مطالعه کنید و رنگ عایق سیم ها را به خاطر بسپارید. در تصویر زیر، نقشه مدار الکتریکی یک نوع سیستم دزدگیر، نشان داده شده است،

راهنمای تصویری نصب سیستم ایمنی ( دزدگیر ) خودرو

  • سیم با عایق نارنجی ( ۱ )، سیم سفید( ۲ )، سیم زرد( ۳ )، نارنجی با راه سیاه ( ۴ )، سیم سفید با راه سیاه ( ۵ )، سیم زرد با سیاه ( ۶ ) به قفل مرکزی وصل می شوند.
  • سیم سیاه ( ۷ ) به ترمینال منفی باتری و سیم قرمز ( ۸ ) به ترمینال مثبت باتری وصل می شود.
  • سیم سبز ( ۱۳ ) ورودی مثبت سوئیچ لای در جلو و سیم آبی ( ۱۴ ) ورودی منفی سوئیچ لای در است.
  • سیم با عایق سفید ( ۱۵ ) به ACC سوئیچ جرقه و زرد ( ۱۶ ) به قطع کن استارتر وصل می شود.
  • خودرو را در محل مناسبی پارک کنید.
  • در موتور را بالا بزنید و از قرار گرفتن صحیح میله ی نگه دارنده ی آن مطمئن شوید.
  • کابل اتصال بدنه ی باتری را جدا کنید.

در تصویر زیر، جدا کردن بست کابل اتصال بدنه ی باتری، نشان داده شده است.

راهنمای تصویری نصب سیستم ایمنی ( دزدگیر ) خودرو

دسته سیم ها را ضمن عایق بندی با نوار، کنار م قرار دهید و مجموعه را با نوار چسب، مجدداً عایق بندی کنید. در تصویر زیر، نحوه ی عایق بندی سیم های مدار الکتریکی سیستم دزدگیر دیده می شود.

راهنمای تصویری نصب سیستم ایمنی ( دزدگیر ) خودرو

در حین انجام کار دقت کنید که روی ترمینال ها نوار عایق پیچیده نشود. پیچ قاب محافظ زیر پانل جلوی راننده را باز کنید و سپس آن را از رو پنل جدا سازید و بیرون آورید. در تصویر زیر، طرز بیرون آوردن قاب محافظ زیر پنل جلوی راننده، دیده می شود.

راهنمای تصویری نصب سیستم ایمنی ( دزدگیر ) خودرو

با استفاده از آچار پیچ گوشتی قاب زیر فلکه ی فرمان را باز کنید تا به اتصالات الکتریکی پشت سوئیچ جرقه دسترسی داشته باشید. قاب زیر فلکه فرمان را در جای مناسبی قرار دهید تا آسیب نبیند. در تصویر زیر، باز کردن پیچ اتصال قاب به پانل جلوی خودرو، دیده می شود.

راهنمای تصویری نصب سیستم ایمنی ( دزدگیر ) خودرو

سیم اتصال ترمینال st سوئیچ به استارتر خودرو را شناسایی و آن را با سیم چین قطع کنید و سپس عایق روی سیم ها را به اندازه ی لازم جدا کنید. در تصویر زیر، قطع کردن سیم متصل به ترمینال st سوئیچ، نشان داده شده است.

راهنمای تصویری نصب سیستم ایمنی ( دزدگیر ) خودرو

  • سیم متصل به ترمینال st سوئیچ را به سیم زرد تیره ی قطع کن استارتر وصل کنید ( ترمینال ۸۷a در بعضی از رله های قطع کن استارتر).
  • سیم متصل به استارتر را به سیم زرد تیره ی دیگر قطع کن ( ترمینال به رله ی قطع ) متصل کنید.
  • سیم با عایق قرمز رنگ ( ۸ ) را به سیم ترمینال باتری به سوئیچ جرقه وصل کنید.
  • سیم سفید رنگ ( ۱۵ ) دسته سیم دزدگیر و سیم سفید تیره ی قطع کن استارتر ( ترمینال ۸۵ ) را به ترمینال ACC سوئیچ جرقه وصل کنید.

راهنمای تصویری نصب سیستم ایمنی ( دزدگیر ) خودرو

محل اتصال کلیه ی سیم ها را با نوار چسب عایق بندی کنید. سوئیچ لای در جلو خودرو را از محل خود خارج کنید. (در تصویر زیر، خارج کردن سوئیچ لای در جلوی خودرو دیده می شود ).

راهنمای تصویری نصب سیستم ایمنی ( دزدگیر ) خودرو

  • سیم سبز رنگ ( ۱۳ ) از دسته ی سیم دزدگیر، ورودی مثبت و سیم آبی رنگ ( ۱۴ ) از دسته ی سیم دزدگیر، ورودی منفی سوئیچ لای در است.
  • سیم متصل به سوئیچ لای درها را در اندازه ی مناسب به وسیله ی سیم چین قطع کنید.
  • روکش عایق سیم هارا به وسیله ی سیم لخت کن در حد مناسب جدا کنید.
  • اتصال سیم های سبز رنگ ( ۱۳ ) و آبی رنگ ( ۱۴ ) را با سوئیچ لای درها برقرار و محل اتصال را عایق بندی کنید. در تصویر زیر، قرار دادن سوئیچ لایدر خودرو در مدار الکتریکی سیستم ضد سرقت ( دزدگیر )، دیده می شود.

راهنمای تصویری نصب سیستم ایمنی ( دزدگیر ) خودرو

سوئیچ لای در موتور را در محل مناسبی در روی بدنه ی خودرو به نحوی نصب کنید که دور از دسترس باشد و با باز و بسته شدن در موتور، جریان مدار دزدگیر را برقرار کند. در تصویر زیر، سوئیچ لای در موتور پس از نصب کردن آن با فلش زرد رنگ، نشان داده شده است.

راهنمای تصویری نصب سیستم ایمنی ( دزدگیر ) خودرو

واحد کنترل الکترونیکی سیستم قفل مرکزی را از محل خود خارج کنید. در تصویر زیر، نحوه ی خارج کردن واحد کنترل الکتریکی قفل مرکزی دیده می شود.

راهنمای تصویری نصب سیستم ایمنی ( دزدگیر ) خودرو

  • سیم های نارنجی ( ۱ )،سفید ( ۲ )، زرد ( ۳ )، نارنجی با راه سیاه ( ۴ )، سفید با راه سیاه ( ۵ )، زرد با راه سیاه ( ۶ ) دسته سیم نشان داده شده در نقشه ی مدار الکتریکی دزدگیر به سیم های واحد کنترل الکترونیکی قفل مرکزی وصل می شوند.
  • با توجه به دستورالعمل راهنمای سیستم قفل مرکزی خودرو و سیستم دزدگیر، اتصال سیم ها را برقرار کنید. برای این منظور لازم است ابتدا محل اتصال سیم های دزدگیر به سیم های واحد کنترل قفل مرکزی را انتخاب کنید. سپس قسمتی از عایق سیم های واحد کنترل قفل مرکزی را جدا نمایید و پس از اتصال سیم ها، محل اتصال را با نوار چسیب عایق کاری کنید. در تصویر زیر، اتصال سیم های مدار الکتریکی سیستم دزدگیر ( ضد سرقت )، نشان داده شده است.

راهنمای تصویری نصب سیستم ایمنی ( دزدگیر ) خودرو

در تصویر زیر، دیاگرام سیم کشی سیستم قفل مرکزی و عملکرد سیستم، اتصالات مدار برای حالت های قفل و باز بودن درها دیده می شود.

راهنمای تصویری نصب سیستم ایمنی ( دزدگیر ) خودرو

اتصال سیم های قهوه ای ( ۱۰ , ۹ ) مدار دزدگیر به سیم چراغ های جانبی یا راهنمای خودرو را برقرار کنید. این چراغ ها در زمان عملکرد سیستم ضد سرقت روشن و خاموش می شوند. سوکت دسته ی سیم های مدار الکتریکی دزدگیر به واحد اصلی از جمله، سنسور شوک LED یا چشمی و قفل مرکزی و… را به واحد اصلی متصل کنید. در شکل زیر، اتصال سوکت دسته ی سیم ها به واحد اصلی سیستم دزدگیر، نشان داده شده است.

راهنمای تصویری نصب سیستم ایمنی ( دزدگیر ) خودرو

پس از اتصال سوکت های دست ی سیم های دزدگیر به واحد اصلی، بریا جلوگیری از پراکندگی سیم ها آن ها را کلاف بندی کنید و یا به وسیله ی بست های پلاستیکی کلیه ی سیم هارا یک پارچه کنید. در تصویر زیر، جمع کردن و نظم دادن به سیم های متصل به واحد اصلی سیستم دزدگیر، نشان داده شده است.

راهنمای تصویری نصب سیستم ایمنی ( دزدگیر ) خودرو

سوکت سیم رابط بین سنسور شوک و واحد کنترل الکترونیکی سیستم ضد سرقت ( دزدگیر ) را به سنسور شوک متصل کنید. در تصویر زیر اتصال سوکت سیم کشی مدار دزدگیر به سنسور شوک دیده می شود.

راهنمای تصویری نصب سیستم ایمنی ( دزدگیر ) خودرو

اتصال سوکت سیم کشی مدار الکتریکی دزدگیر به چشمی الکترونیکی سیستم دزدگیر را برقرار کنید. در تصویر زیر، وصل کردن سوکت چشمی الکترونیکی مدار دزدگیر دیده می شود.

راهنمای تصویری نصب سیستم ایمنی ( دزدگیر ) خودرو

در بعضی از سیستم های ضد سرقت ( دزدگیر )، به جای چشمی الکتریکی از دیود نوری ( LED ) استفاده می شود که در روی پنل جلوی راننده و در محلی که قابل رویت باشد نصب می شود. در تصویر زیر ( قسمت ب )، دسته ی سیم متصل به دیود نوری ( LED ) نشان داده شده است. سوکت اتصال الکتریکی به واحد کنترل اصلی سیستم دزدگیر با فلش قرمز رنگ و دیود نوری ( LED ) با فلش زرد رنگ دیده می شوند.

راهنمای تصویری نصب سیستم ایمنی ( دزدگیر ) خودرو

کاغذ روغنی روی چسب اتصال قاب چشمی الکترونیکی را جدا کنید و آن را در محل مناسبی روی پنل یا روی شیشه ی جلو راننده بچسبانید. در تصویر زیر، اتصال چشمی سیستم دزدگیر، دیده می شود.

راهنمای تصویری نصب سیستم ایمنی ( دزدگیر ) خودرو

سیم اتصال چشمی به واحد اصلی را از محل مناسبی عبور دهید. سپس واحد اصلی و سنسور شوک را در محل مناسبی داخل پنل جلوی راننده قرار دهید و قاب محافظ روی پنل جلوی راننده را در محل خود نصب کنید در شکل زیر، نصب محافظ دیده می شود.

راهنمای تصویری نصب سیستم ایمنی ( دزدگیر ) خودرو

پیچ نگه دارنده ی قاب محافظ را ببندید سپس قاب زیر فلکه فرمان را ببندید. آژیر الکترونیکی را به وسیله ی پیچ و مهره ر روی بدنه ی خودرو ( در زیر موتور ) ببندید و اتصالات الکتریکی آن را برقرار کنید. در تصویر زیر، آژیر نصب شده در روی یک نوع خودرو را، نشان می دهد. کابل اتصال بدنه ی باتری را ببندید و صحت سیم کشی مدار الکتریکی را به وسیله ی ریموت کنترل آزمایش کنید.

راهنمای تصویری نصب سیستم ایمنی ( دزدگیر ) خودرو

برای عیب یابی مدار الکتریکی سیستم ضد سرقت، ابتدا فیوز مدار را با استفاده از مولتی متر بررسی و آزمایش کنید. در تصویر زیر، آزمایش فیوز به وسیله ی مولتی به صورت شماتیک، نشان داده شده است.

راهنمای تصویری نصب سیستم ایمنی ( دزدگیر ) خودرو

اتصال سوکت های سیم کشی مدار الکتریکی دزدگیر ( سیستم ضد سرقت ) خودرو را کنترل کنید. سپس با استفاده از چراغ آزمایش، برقراری جریان الکتریکی باتری را در مدار سیم کشی سیستم ضد سرقت خودرو آزمایش و بررسی کنید. در تصویر زیر، آزمایش مدار الکتریکی دزدگیر با استفاده از چراغ آزمایش، نشان داده شد است.

راهنمای تصویری نصب سیستم ایمنی ( دزدگیر ) خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. بابک فرقانی می گوید

    سلام و خسته نباشید
    باتشکر از سایت خوب و کاربردی شما
    یه مشکلی برام پیش اومده که: چرا تعدادی از عکسها باز نمیشن؟ چندین بار هم صفحه رو رفرش کردم و باز همون مشکل تکرار میشه!!
    لطفاً راهنمایی بفرمایید
    باتشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.