مدیرعامل سایپا: گرانی اخیر قانونی است/ تولید پراید متوقف نمی‎شود

0

تسنیم به نقل از مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نوشت: تولید پراید متوقف نمی شود بلکه عرضه آن به بازارهای داخلی متوقف خواهد شد.

محسن جهرودی در جمع خبرنگاران در خصوص توقف تولید برخی محصولات این گروه صنعتی که استانداردهای اجباری را پاس نمی کنند گفت: ما در نظر داریم به زودی با فراهم کردن شرایط لازم، خودروی پراید را از رده خارج کنیم اما این به معنای توقف تولید خودروی پراید نیست.

وی با بیان اینکه پراید یکی از سودآورترین محصولات گروه سایپا در بازارهای صادراتی است افزود: ما بیش از سه میلیون تومان بر روی هر دستگاه پراید در بازارهای صادراتی سودآوری داریم بنابراین هرگز این محصولات پرسود را از رده خارج نخواهیم کرد اما عرضه آن در داخل متوقف خواهد شد.

وی در خصوص قیمت پراید در بازارهای صادراتی هم گفت: برغم آنچه در افکار عمومی در خصوص عرضه پراید با قیمت هایی بسیار نازلتر از قیمت داخلی گفته می شود، ما هر دستگاه پراید را به قیمت چهار هزار و ۲۵۰ دلار در بازارهای صادراتی به فروش می رسانیم که معادل ۱۸ میلیون تومان می شود.

سوابق محسن جهرودی مدیرعامل سایپا اخبار سایپا قیمت محصولات سایپا قیمت پراید قیمت پراید در عراق قیمت پراید در سوریه

مدیرعامل سایپا افزود: این قیمت در حالی است که هزینه های سرباری همچون ۹ درصد ارزش افزوده، حق بیمه، ۳ درصد عوارض شهرداری و آموزش و پرورش، حق نمایندگی ها و … به آن مترتب نمی شود ، بنابراین این محصول دستکم سه میلیون تومان برای ما سود دارد.

جهرودی در خصوص تعیین زمان قطعی برای توقف عرضه پراید در بازارهای داخلی هم گفت: امیدواریم با تولید یک خودروی جایگزین تا سه ماه اول سال آینده، عرضه پراید به بازارهای داخل متوقف شود.

مدیرعامل گروه سایپا در واکنش به برخی اخبار در خصوص اینکه افزایش قیمت محصولات گروه خودروسازی سایپا از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای رقابت تأیید نشده است گفت: این افزایش قیمت با تأیید مراجع ذی صلاح انجام شده و قطعی است.

جهرودی با بیان اینکه خودرو سازان در سه سال گذشته افزایش قیمت آن چنانی نداشته اند افزود: از قبل عید، در کلان ترین مراجع تصمیم گیری صنعت خودروسازی کشور در خصوص افزایش قیمت خودروها بحث و تبادل نظر شد و در نهایت تصمیم بر این قرار گرفت تا افزایش قیمت ها به بعد از عید موکول شود.

وی با بیان اینکه خودروسازان در پایان فرآیند تولید قرار دارند گفت: ما مصرف کننده فولاد، پلیمر و دیگر مواد اولیه هستیم و وقتی مواد اولیه مثل پلیمر ۵۵ درصد افزایش قیمت می یابد یا فولاد با ۳۵ درصد افزایش قیمت مواجه می شود و همچنین حقوق و دستمزد نیز ۲۰ درصد افزایش می یابد، قطعاً ما نیز متأثر از این افزایش قیمت ها خواهیم بود و ناچاریم به دلیل بالا رفتن قیمت تمام شده قیمت فروش محصولاتمان را افزایش دهیم.

مدیرعامل گروه صنعتی سایپا با بیان اینکه ما نسبت به سهامداران خود متعهد هستیم افزود: ما نمی توانیم به سهامداران خود زیان متحمل کنیم بنابراین دولت را متقاعد کردیم تا با افزایش قیمت ها، از زیان وارد شده به سهامداران خود جلوگیری کنیم.

جهرودی در خصوص فروش محصولات سایپا با قیمت های جدید هم گفت: فروش فوق العاده گروه سایپا از نیمه شعبان با قیمت های جدید آغاز خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.