هاوال H9 و تویوتا پرادو ۲۰۱۸ ؛دوئل دوشاسی بلند آفرود +تصاویر

0
نسل دوم هاوال H9 با انبوهی از تغییرات به بازار استرالیا بر می گردد و هاوال به مشکلات مهمی که باعث می شد نسل اول این خودرو به سختی در این بازار به فروش برسد رسیدگی کرده است. فروش این خودرو در سال ۲۰۱۷ در استرالیا تنها ۷۱۰ دستگاه بود.
مدل به روز شده ی هاوال H9 گل سرسبد مدل های ۴ تایی هاوال برای بازار استرالیا است و اکنون با قدرت بیشتر، ایمنی بهتر و سواری و هندلینگ بهبود یافته ارائه می شود. نسل جدید هاوال H9 از مدل قبلی خود ارزان تر نیز هست.
بررسی هاوال h9 هاوال h9 2018 قیمت هاوال H9 مشخصات هاوال H9 مقایسه هاوال H9 با تویوتا پرادو تویوتا پرادو 2018 مشخصات فنی تویوتا پرادو ۲۰۱8 قیمت تویوتا پرادو 2018 مقایسه هاول اچ9 با پرادو مقایسه خودروهای شاسی بلند مزایا و معایب هاول h9 معایب تویوتا پرادو
در این حین SUV بزرگ و پرفروش تویوتا یعنی پرادو نیز از یک به روز رسانی برخوردار شده است. در سال ۲۰۱۷ فروش پرادو در استرالیا ۱۵.۹۸۲ دستگاه بود. کل مدل های ارتقا یافته پرادو که شامل ۶ مدل هستند از کاهش قیمت برخوردار شده اند.
قرار دادن تویوتا پرادو در برابر هاوال H9 چینی که بسیار ارزان تر از آن است یک مقایسه کاملا معنادار است! سیستم ۴ چرخ محرک آنها همراه با ظرفیت حمل ۷ سرنشین از عواملی هستند که باعث می شوند این SUVهای بزرگ گزینه های ایده آلی برای خانواده های ماجراجو باشند.
در مقایسه ای که بیشتر شباهت ها را برملا می سازد تا تفاوت ها، هاوال H9 که بسیار از آن بدگویی می شود یک رقیب ارزشمند است. اما کدام یک از این دو خودرو بهترین ترکیب از ویژگی های مناسب برای استفاده روزمره و قابلیت های آفرودی را ارائه می دهد؟

چرا این دو خودرو را با هم مقایسه می کنیم؟

بازار SUVهای بزرگ در حال اشباع شدن از نمونه های فوق العاده ای از آفرودرهای بزرگ با سایز مناسب برای خانواده ها است که برای سفرهای تفریحی ساخته می شوند، مانند فورد اورست، هولدن تریل بلیزر و میتسوبیشی پاجرو اسپرت. ما مشتاقیم که بدانیم آیا خودروی ارزان قیمت هاوال H9 جذابیت دیگری جز کاهش قیمت دارد یا نه.
تمام ۴ مدل پرادو یعنی GX، GXL، VX و Kakadu در بازار استرالیا فقط با یک موتور ۲.۸ لیتری توربو دیزل همراه با گیربکس ۶ دنده اتوماتیک یا ۶ دنده دستی ارائه می شوند.

تویوتا پرادو 2018

تویوتا پرادو ۲۰۱۸

به همین ترتیب هاوال H9 نیز فقط با یک موتور ۲.۰ لیتری بنزینی توربوشارژ عرضه می شود که دو مدل Lux و Ultra را تشکیل می دهد که هر دو مدل تنها با گیربکس ۸ دنده اتوماتیک ارائه می شوند.
سیستم ۴ چرخ محرک مجهز به جعبه تقسیم گشتاور با دنده کمکی سبک و سنگین، دیفرانسیل عقب قفل دار و ظرفیت حمل ۷ سرنشین و انبوهی از شباهت های شگفت انگیز دیگر باعث می شود این مقایسه فنی بسیار شبیه بازی پیدا کردن تفاوت ها باشد!

این خودروها برای چه کسانی جذابیت دارند؟

فرض کنید تعطیلات آخر هفته است و یک خانواده پر جمعیت با تعداد زیادی کودک دارید. بهترین راه حل برای شما یک SUV بزرگ ۷ نفره با قابلیت های آفرودی مناسب است.
هاوال H9 و تویوتا پرادو به راحتی ۷ نفر را در خود جای می دهند. هر دو مجهز به سیستم تهویه مطبوع سه کاناله، فضای تعبیه شده در پشت صندلی ها و فضاهای کوچک داخل کابین برای قرار دادن اشیا هستند. تکیه گاه آرنج در بین صندلی ها، دو نگهدارنده فنجان دارد و در فضای داخل آن می توان اشیای کوچک را قرار داد.

کابین هاوال H9

کابین هاوال H9

کابین تویوتا پرادو 2018

کابین تویوتا پرادو ۲۰۱۸

هر دو خودرو مجهز به صندلی هایی با سیستم گرمایش هستند که در پرادو دو دکمه برای گرمایش مجزای دو صندلی وجود دارد ولی در هاوال سیستم گرمایش تمام صندلی ها با یک دکمه فعال می شود. در عوض هاوال مجهز به خروجی USB در ردیف دوم صندلی ها است که پرادو از آن بی بهره است. انتخاب با شماست. اگر دائما سه سرنشین در ردیف سوم صندلی های خودروی شما می نشینند، عرض قسمت نشیمنگاه صندلی در پرادو اندکی بیشتر است اما فضای سر در هاوال اندکی بهتر است.
نشیمنگاه صندلی های ردیف دوم هر دو خودرو قابلیت حرکت کشویی به سمت جلو و عقب را دارند و مکانیزم تاشدن صندلی ها در هر دو خودرو یکسان است و مجهز به دستگیره هایی هستند که دسترسی به ردیف سوم را آسان می کند. دسترسی به صندلی های ردیف سوم پرادو راحت تر از هاوال است.
صندلی های ردیف سوم هاوال راحتی بیشتری دارند ولی صندلی های ردیف سوم پرادو که شبیه صندلی های استادیوم هستند باعث می شوند سرنشینان ردیف سوم دید بهتری رو به جلو داشته باشند.

هاوال H9 و تویوتا پرادو 2018

هاوال H9 و تویوتا پرادو ۲۰۱۸

زاویه حمله، خروج از شیب و حداقل فاصله کف خودرو تا سطح زمین در پرادو به ترتیب ۳۰.۴، ۲۳.۵ و ۲۱۹ میلی متر است که اندکی بهتر از هاوال است. (۲۸.۰، ۲۳.۰ و ۲۰۶ میلی متر).
در هر دو خودرو محل قرار دادن دو صندلی کودک ISOFIX با سه نقطه اتصال در بالا وجود دارد. ظرفیت یدک کشی پرادو با تریلر ترمزدار ۳۰۰۰ کیلوگرم است که این رقم برای هاوال ۲۵۰۰ کیلوگرم است.

قیمت این دو خودرو چقدر است؟

مدل GXL که رده تجهیزاتی متوسط پرادو است و در این آزمایش حضور دارد ۶۲.۹۹۰ دلار استرالیا قیمت دارد، در حالی که لوکس ترین مدل هاوال یعنی Ultra معادل ۴۴.۹۹۰ دلار استرالیا قیمت دارد.
با توجه به اختلاف قیمت حدود ۱۸ هزار دلار بین این دو خودرو، هاوال از این نظر در جایگاه بالاتری قرار می گیرد. به جز گشتاور کمتر، قطعا کمبودهای هاوال نسبت به پرادو به اندازه ۱۸ هزار دلار نیست.
با توجه به اینکه هر دو خودرو تنها با یک موتور ارائه می شوند، فقط رده های تجهیزاتی آنها باعث می شود قیمت آنها نسبت به مدل پایه افزایش یابد. تفاوت بین ارزان ترین و گرانترین مدل هاوال ۴ هزار دلار است. مدل Ultra از امکانات رفاهی اضافی مانند غربیلک فرمان گرمکن دار، صندلی های لوکس Comfort-Tek که شبیه پوشش چرم هستند و صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی و مجهز به سیستم گرمایش و تهویه و ماساژ برخوردار می شود.
سیستم اخطار خروج از لاین، سیستم هشدار درباره عبور خودروهای دیگر از قسمت عقب خودرو، سیستم نمایش نقاط کور، سنسورهای پارک جلو و عقب و دوربین دید عقب در تمام مدل های هاوال H9 به صورت استاندارد وجود دارند. هاوال فاقد سیستم ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل تطبیقی است که هر دو مورد در پرادو GXL وجود دارند.

فضای سرنشینان عقب هاوال H9

فضای سرنشینان عقب هاوال H9

فضای سرنشینان عقب تویوتا پرادو

فضای سرنشینان عقب تویوتا پرادو

تویوتا ۳ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر گارانتی دارد در حالی که گارانتی هاوال ۵ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر است. سرویس های دوره ای توصیه شده برای هر دو خودرو هر ۶ ماه یا هر ۱۰ هزار کیلومتر است. اعداد و ارقام همیشه آنطور که به نظر می رسند نیستند و حضور کمرنگ نمایندگی های هاوال در برابر سلطه غیر قابل انکار تویوتا رنگ می بازد. آسودگی خیال بسیار با ارزش است.

این دو خودرو در انجام چه کارهایی مهارت دارند؟

تعجبی ندارد که موتور توربو دیزل پرادو با حجم بیشتر گشتاور شگفت انگیز ۴۵۰ نیوتن متر را تولید می کند و در شرایط سخت برتری قدرت با پرادو است. توان این موتور ۱۷۷ اسب بخار است. در مسیرهای آفرودی به خصوص در حالت حرکت با دنده کمک، از نظر انتقال قدرت برتری با پرادو است. تنظیم فشار روی پدال گاز هنگام عبور از مسیرهای صعب العبور با پرادو راحت تر است. پرادو این حس را القا می کند که انگار آماده عبور از مسیرهای آفرودی است.
فرمان پرادو ارتباط بهتری با راننده برقرار می کند که در این مورد امتیاز بزرگی دریافت می کند. فرمان پرادو به خصوص هنگام رانندگی در بزرگراه حس ارتباط بیشتری با جاده دارد و اطمینان بیشتری در راننده ایجاد می کند.
اما موتور بنزینی توربوشارژ هاوال نیز تنبل نیست و با شور و اشتیاق مسیرهای آفرودی را پشت سر می گذارد. این موتور ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هاوال ۶ حالت مختلف رانندگی (خودکار، شن و ماسه، برف، گِل، دنده کمک و اسپرت) برای سطوح مختلف دارد که برای عبور از مسیرهای آفرودی مناسب هستند.

هاوال H9

هاوال H9

تویوتا پرادو 2018

تویوتا پرادو ۲۰۱۸

برتری هاوال به پرادو کیفیت ساخت برتر کابین آن است. فضای کابین هاوال حس لوکسی را به شما القا می کند. ترکیب پلاستیک های نرم، دکمه های لمسی و ارگونومی فوق العاده کابین هاوال مورد تحسین داوران آزمایش است. به نظر می رسد کابین هاوال با کاربرد دوگانه ای که دارد سازگارتر است.

نقاط ضعف این دو خودرو چه مواردی هستند؟

کابین پرادو در مقایسه با هاوال H9 ابتدایی به نظر می رسد. کابین پرادو جدا از فضای خوبی که برای قرار دادن اشیا دارد، فاقد زرق و برق است. وقتی این موضوع را در نظر بگیریم که خانواده ها در طول هفته در رفت و آمدهای روزانه از این خودروها استفاده می کنند اهمیت این موضوع مشخص می شود.
پرادو ۵ ستاره ایمنی دارد که در این زمینه از هاوال H9 که ۴ ستاره ایمنی دارد برتر است.

فضای عقب هاوال H9

فضای عقب هاوال H9

فضای عقب تویوتا پرادو 2018

فضای عقب تویوتا پرادو ۲۰۱۸

دشواری حرکت با دنده کمک، قابلیت های آفرودی تحسین برانگیز هاوال H9 را خدشه دار می کند. موتور هاوال از انتقال قدرت پیوسته موتور تویوتا بی بهره است که در نهایت باعث می شود تنظیم دقیق پدال گاز در سرعت های پایین (مانند عبور از مسیرهای صعب العبور) با هاوال اندکی دشوارتر باشد. هاوال فاقد سیستم ترمز اضطراری خودکار است که این مورد نیز مایوس کننده است.

برنده این مقایسه کدام خودرو است؟

مقایسه هایی که وضعیت فعلی را به چالش می کشند، به خصوص برای خریداران بهترین نوع مقایسه هستند و مقایسه هاوال H9 و تویوتا پرادو بهترین مثال در این زمینه است.
در این رقابت تویوتا پرادوی مشهور وقتی در برابر خودروی نسبتا ناشناخته ی هاوال H9 قرار گرفت، به سختی توانست از موقعیت جا افتاده خود به عنوان یک آفرودر خانوادگی ایده ال دفاع کند اما موفق شد.
عملکرد آفرودی بهتر، ارتباط بهتر بین راننده با خودرو و عمر طولانی از عوامل بسیار مهم در پیروزی تویوتا پرادو هستند. اما پیام مهم این مقاله عملکرد امیدوار کننده ای است که این برند چینی از خود به نمایش می گذارد. زمان در حال تغییر است!

مشخصات فنی تویوتا پرادو ۲۰۱۸ هاوال H9 2018
قیمت ۶۲.۹۹۰ دلار ۴۴.۹۹۰ دلار
نوع موتور ۴ سیلندر توربودیزل ۲.۸ لیتر ۴ سیلندر بنزینی توربوشارژ ۲.۰ لیتر
حداکثر قدرت ۱۷۷ اسب بخار ۲۴۵ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ دنده اتوماتیک ۸ دنده اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی ۸.۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۱۰.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
میزان تولید دی اکسید کربن ۲۱۱ گرم در هر کیلومتر ۲۵۴ گرم در هر کیلومتر
رده بندی ایمنی ۵ ستاره ایمنی ۴ ستاره ایمنی
 منبع خودروبانک
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.