روغن موتور مناسب کیا سراتو YD جدید چیست ؟

0

روغن موتور کیا سراتو YD جدید

کیا سراتو را اکثر کارشناسان به عنوان یکی از معروف ترین و در عین حال کاربردی ترین خودروهای کارخانه کیا موتورز می‌شناسند. تولید و طراحی سراتو به سال ۲۰۰۳ بازمی‌گردد که در آن به عنوان یکی از خودروهای نه چندان محبوب کیا معرفی شد . به مرور از سال ۲۰۰۷ نیز سراتو وارد بازار خودرویی ایران شد که در اوایل حضور خود خیلی معروف و مشهور نشده نبود. بعد ار مدتی سراتو با آپشن های بیشتر و طراحی نوآورانه تولید شد به طوریکه کارخانه سایپا با انعقاد قرارداد همکاری با کارخانه کیا موتورز در ایران شروع به مونتاژ این خودرو زد که با فروش چشمگیری رو به رو گشت. در حال حاظر نیز این خودرو توسط کارخانه سایپا تولید و به فروش می‌رشد. در این مقاله ما به بررسی مشخصات فنی کیا سراتو ۲۰۰۰ و ۱۶۰۰ می‌پردازیم و قیمت کیا سراتو سایپایی و وارداتی را بررسی و روغن موتور سراتو جدید را با توجه به دفترچه راهنمای خودرو معرفی می‌نماییم.

 روغن موتور مناسب کیا سراتو  مشخصات فنی کیا سراتو  مشخصات سراتو 2000 YD  قیمت روغن موتور ادینول  مشخصات روغن موتور تاپ وان  بهترین روغن موتور سراتو  چه روغنی برای سراتو مناسب است  قیمت انواع روغن موتور  بررسی خودرو  تعمیرات تخصصی سراتو  آموزش مکانیک و برق خودرو  قیمت روغن موتور بهران  قیمت روغن موتور توتال  بهترین تعویض روغنی تهران

معرفی کیا سراتو YD 2017:سراتو ۲۰۱۷ همانند مدل‌های پیشین در دو نوعِ سدان چهار در و هاچ‌بک پنج در و در ۴ مدل عرضه می‌شود: مدل S، S premium، Si و SLi. اما برخلاف مدل‌های پیشین که با دو پیشرانه عرضه می‌شدند، تمام مدل‌های سال ۲۰۱۷ تنها از یک پیشرانه‌ی چهار سیلندری با حجم ۲ لیتر بهره می‌برند. این موتور بنزینی تنفس طبیعی (بدون توربو) که با استاندارد یورو۴ تولید می‌شود، توان تولید ۱۵۰ اسب‌بخار در دور موتور rpm۶۲۰۰ را دارد و میزان حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز ۱۹۲ نیوتون متر در ۴۰۰۰ RPM می‌باشد. موتور این خودرو چابک بوده و هماهنگی مناسبی با گیربکس دارد. البته در دورهای بالا صدای زیاد موتور به گوش می‌رسد، که برای موتورهایی با حجم پایین غیرطبیعی نیست. دنده‌ها به خوبی و روانی درگیر می‌‌شوند و در هنگام شتاب‌گیری هیچ تکانی به کابین خودرو وارد نمی‌شود. استفاده از گیربکس دستی لذت خاص خود را دارد، اما گیربکس اتوماتیک نیز از عهده‌ی انجام وظیفه‌ی خود به خوبی بر می‌آید.

مقایسه خودرو قیمت ام جی GT قیمت پژو 301 مشخصات ام جی جی تی معایب و مزایای ام جی GT مقایسه ام جی 6 با سراتو قیمت رنو مگان 2018 مشخصات رنو مگان 2018 قیمت هیوندای النترا 2018 مقایسه النترا با مگان مقایسه النترا با کرولا مقایسه کرولا با سراتو مقایسه مزدا 3 با سراتو مجله خودرو قیمت میتسوبیشی لنسر قیمت رنو فلوئنس

طراحی بدنه:واضح‌ترین تغییر ایجاد شده در سراتو، ظاهر پویاتر آن است که به خاطر کشیدگی‌ها و انحنا‌ها در قسمت جلویی خودرو است. جلو‌پنجره‌ی معروف کیا در سراتو عمودی‌تر قرار گرفته و چهره‌ی تهاجمی‌تری به خودرو بخشیده است. علی‌رغم ظاهر خشن، چراغ‌های جلو کشیده هستند که تا بالای چرخ خودرو امتداد یافته‌اند. دریچه‌ی هوای پایین خودرو بازطراحی شده است و دو عدد مه‌شکن در دو سوی آن جای گرفته‌اند. در قسمت عقب خودرو، چراغ‌های برجسته با طراحی جدید نوردهی، ظاهر اروپایی‌تری را تداعی می‌کند. بسته به مدل خودرو، سراتو با لاستیک‌های ۱۶ اینچی و رینگ‌های استیل ، لاستیک‌های ۱۶ اینچی با رینگ‌های آلیاژی و یا ۱۷ اینچی با رینگ‌های آلیاژی فروخته می‌شود.

کیا سعی کرده است در ساخت سراتو ۲۰۱۷ همان تم سیاه اروپایی آن را حفظ کند، در حالیکه همزمان از مواد جدیدی در داشبورد، جاآرنجی و کنسول میانی استفاده شده است. آن طور که شرکت سازنده می‌گوید این تغییرات به سبب ایجاد ظاهر باکیفیت‌تر و انتقال احساس بهتر به سرنشینان، اعمال شده است. ساختار کلی کابین سراتو همانند مدل‌های قبلی است اما از روکش‌های پارچه‌ای مقاوم‌تری در مدل‌هایی که مجهز به روکش چرم نیستند، استفاده شده است. مدل پایه‌ی سراتو دوربین دید عقب ندارد، اما سنوسورهای پارک در جلو و عقب خودرو تعبیه شده‌اند.

طراحی بدنه کیا سراتو 2017طراحی بدنه کیا سراتو ۲۰۱۷

با این که طراحی بدنه و کابین سراتو دستخوش تغییر شده، اما مهم‌ترین تغییر اعمال شده بر سراتو، مربوط به سیستم تعلیق خودرو است. کیا این خودرو را در جاده‌ها و شرایط مختلفی آزمایش کرده است، از این رو جای تعجب ندارد که سواری این خودرو تا این حد دل‌نشین و راحت باشد. آنچه که بیش از همه شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، پایداری خودرو در سرعت‌های بالا و جذب تمام نویز‌های ایجاد شده حتی در پایین‌ترین مدل سراتو است.مدل پایه‌ی خودرو با رینگ ۱۶ و حتی یک مدل بالاتر از آن، سواری راحتی دارند. اما در مدل‌های بالاتر با رینگ ۱۷ با اینکه سواری خشک نیست، اما آن راحتی و نرمی مدل‌های پایین‌تر را ندارند.

kia قیمت سراتو سایپا معایب سراتو سایپا مشخصات سراتو سایپا مقایسه کیا سراتو با هیوندای اکسنت مقایسه کیا با هیوندای قیمت هیوندای اکسنت مشخصات هیوندای اکسنت مزایا و معایب هیوندای اکسنت مشخصات فنی هیوندای اکسنت مشخصات فنی کیا سراتو مقایسه خودرو مجله خودرو

جدول مشخصات فنی کیا سراتو YD جدید:

خودرو سراتو ۲۰۰۰ YD
نوع موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
نوع کلاس بدنه سدان ۴ درب/کوپه
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
حجم موتور(cc) ۲۰۰۰
جعبه دنده ۶ دنده خودکار تیپ ترونیک
حداکثر قدرت (اسب بخار) ۱۶۱
حداکثر گشتاور (نیوتن متر) ۲۰۹
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۲۱۰
مصرف سوخت شهر (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۹.۸
مصرف سوخت خارج از شهر (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۶.۵
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۸.۴
حجم باک بنزین (لیتر) ۵۰
استاندارد آلایندگی یورو ۴
سیستم ترمز ABS+EBD
سیستم ترمز جلو دیسکی
سیستم ترمز عقب کاسه ای
کیسه هوا جلو جانبی و پرده ای. مجموعا ۱۰ عدد
تهویه مطبوع تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو
سیستم صوتی سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 و مجهز به صفحه نمایش ۴.۲ اینچی لمسی
کروز کنترل دارد
باز شدن اتوماتیک دربها به هنگام تصادف دارد
چراغهای اتوماتیک دارد
سنسور پارک دنده عقب دارد
سانروف دارد
سیستم مولتی مدیا – دوربین عقب – GPS دارد
(Paddel shifter)دسته دنده روی فرمان دارد
جلو آمپر سوپر ویژن دارد
صندلی چرمی دارد

معرفی روغن موتور سراتو جدید YD طبق دفترچه خودرو:

روغن موتور سراتو جدید YD طبق دفترچه راهنمای خودرو ۵W-30 SN سینتتیک می‌باشد.
حجم روغن موتور قابل تعویض برای سراتو جدید YD با فیلتر روغن: ۴ لیتر

لازم به ذکر است به منظور بهبود فرآیند تعویض روغن و نیز افزایش طول عمر موتور و سایر قطعات روان کنندگی به هنگام تعویض روغن حتما فیلتر روغن و فیلتر هوا را نیز تعویض کنید.

فاکتورهای مهم در خرید روغن موتور سراتو جدید YD:    ۱.شاخص API:این شاخص بر اساس حروف الفبای انگلیسی SJ/SL/SM/SN می باشد که نشان از سطح کیفیت و تکنولوژی ساخت روغن می باشد که توسط انجمن اعطا می شود و هر چه حروف صعودی تر باشد نشان از تکنولوژی بالای ساخت روغن موتور دارد آخرین تکنولوژی موجود SN می باشد که از سال ۲۰۱۱ به بعد تدوین شده و مورد استفاده قرار می گیرد . لذا خودرو سازها بر اساس ویژگی های خودرو یکی از این سطوح تکنولوژی ها را بعنوان روغن مناسب ذکر میکنند که معمولا آخرین تکنولوژی موجود تهیه شده می باشد.

شاخص های APIشاخص های API

اما با گذر زمان و بروز شدن تکنولوژی های تولید روغن میتوان جهت افزایش پایداری کیفیت روغن و بهبود مصرف سوخت از تکنولوژی های بالاتر استفاده نمود. که منجر به افزایش قابلیت های فنی و کیفی روغن موتور و بهبود عملکرد موتور می شود. توصیه می‌کنیم با توجه به اهمیت فرآیند روانکاری در موتور به هیچ عنوان از روغن های با شاخص API کم تر استفاده نکنید زیرا باعث کاهش عملکرد مطلوب موتور شده و به مرور زمان به قطعات مهم داخل موتور آسیب وارد می‌کند.

۲.شاخص SAE:این شاخص بیانگر گرانروی روغن موتور در بازهای دمایی مختلف می باشد که با توجه به شرایط روانکاری موتور خودرو توسط خودرو ساز تعیین می گردد رعایت این استاندارد منجر به کارکرد نرم تر موتور خودرو می شود که در دفترچه خودرو ذکر شده است اما با توجه به شرایط آب و هوایی محل استفاده خودرو و همچنین شرایط رانندگی می توان از روغن هایی با شاخص محدوده دمایی بالاتر استفاده نمایید. این محدوده برای عدد اول باید کوچکتر باشد و برای عدد دوم بزرگ تر می باشد. برای روغن موتور سراتو جدید YD این شاخص ۰۵W-30 می باشد که مناسب برای آب و هوای اکثر مناطق ایران می باشد. در مناطق خیلی گرم می توان از روغن موتور با شاخص ۰۵W-40 نیز استفاده نمود.

شاخص SAEشاخص SAE

۳.شاخص پایه روغن:این شاخص در سه مدل مینرال ، نیمه سنتتیک و تمام سنتتیک می باشد. روغن موتور مینرال در اصل روغنی است که به طور مستقیم از نفت خام به دست می‌آید. و در قدیم از این روغن استفاده می‌شد. به مرور زمان و با پیشرفت در فناوری تبدیل نفت خام به روغن ، فرآیند تولید روغن موتور دچار تغییر و تحول شد و روغن های با تکنولوژی نیمه سنتتیک و تمام سنتتیک تولید گردید.

فرق این روغن ها در میزان تصفیه شدن روغن موتور و عملکرد آن ها در بازه های دمایی مختلف می‌باشد. روغن‌های سینتتیک الزاما به‌طور مستقیم از نفت خام حاصل نمی‌شوند بلکه ممکن است از سایر انواع هیدروکربن‌ها برای ساخت آن‌ها استفاده شود و پروسه فرآوری آن‌ها نیز به‌طور کامل متفاوت است.

روغن نیمه سنتتیک از مواد افزودنی و ناخالصی کم تری نسبت به روغن مینرال برخوردار است و عملکرد خوبی در داخل موتور دارد اما روغن موتورتمام سنتتیک به صورت کامل تصفیه شده و از هیچ گونه ناخالصی در تهیه آن ها استفاده نشده است. امتیاز اصلی روغن موتورهای سنتتیک روانکاری خوب آنها می باشد که سایش موتور را در زمان های طولانی کاهش می دهند.

روغن موتور سراتو جدید YD بر اساس شاخص پایه روغن، تمام سنتتیک می‌باشد که بالاترین درجه استاندارد برای این شاخص روغن محسوب می‌شود.
روغن مشخصات قیمت
روغن موتور ادینول
کد محصول:MV-0538-LE
۵W-30 SN/CF مدل EXTRA POWER سینتتیک ۵ لیتری
تولید کننده ادینول (ADDINOL)
 قیمت ۱۶۶,۴۰۰ تومان
روغن موتور ادینول
کد محصول:۰۵۳۰-۳C-DX
۵W-30 SN/CFمدل PREMIUM 0530 C3-DX سینتتیک ۵ لیتری
تولید کننده ادینول (ADDINOL)
قیمت کالا۱۸۸,۰۰۰ تومان
روغن موتور تاپ وان
کد محصول:۱۷۱۹۶
۵W-30 SN مدل HP PLUS نیمه سینتتیک ۴ لیتری
تولید کننده تاپ وان (TOP1)
قیمت کالا۱۳۸,۰۰۰ تومان
روغن موتور تاپ وان
۵W-30 SN مدل EVOLUTION سینتتیک ۴ لیتری
تولید کننده تاپ وان (TOP1)
قیمت کالا۱۷۴,۸۰۰ تومان
روغن موتور توتال
کد محصول:NIL-367-047
۵W-30 SN/CF مدل QUARTZ INEO MC3 سینتتیک ۵ لیتری
تولید کننده توتال (TOTAL)
قیمت کالا۲۱۵,۰۰۰ تومان
روغن موتور بهران
کد محصول:NIL-367-051
۵W-30 SN مدل سوپر رانا سینتتیک ۴ لیتری
تولید کننده بهران
قیمت کالا۱۰۳,۸۰۰ تومان
مقایسه محصولات منتخب روغن موتور سراتو جدید YD
تولید کننده ادینول ادینول بهران تاپ وان تاپ وان توتال
مدل EXTRA POWER PREMIUM-C3-DX سوپر رانا EVOLUTION HP PLUS QUARTZ INEO MC3
استاندارد کیفیت SN SN SN SN SN SN
نوع تمام سینتتیک تمام سینتتیک تمام سینتتیک تمام سینتتیک نیمه سینتتیک تمام سینتتیک
مناسب برای روان کنندگی موتور خودرو روان کنندگی موتور خودرو روان کنندگی موتور خودرو روان کنندگی موتور خودرو روان کنندگی موتور خودرو روان کنندگی موتور خودرو
گرانروی ( ویسکوزیته ) ۵W-30 ۵W-30 ۵W-30 ۵W-30 ۵W-30 ۵W-30
حجم (لیتر) ۵لیتری ۵لیتری ۱و ۴ لیتری ۱و ۴ لیتری ۱و ۴ لیتری ۵لیتری
شکل ظاهری گالن پلاستیکی گالن پلاستیکی گالن فلزی گالن پلاستیکی گالن پلاستیکی گالن پلاستیکی
کشور سازنده آلمان آلمان ایران آمریکا آمریکا امارات
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.