معرفی خودروهای پاک که در آینده نزدیک کلاسیک‌های ارزشمندی خواهند شد +تصاویر

0
در بیشتر مواقع، تصویر ذهنی ما از یک خودرو کلاسیک، خودرویی است که مصرف سوخت بالایی داشته و انبوهی از دود و گازهای آلاینده از اگزوزش خارج می‌شود. به همین جهت است که در تمامی نقاط جهان، محدودیت‌های‌ نسبی برای تردد اینگونه خودروها وضع شده و بعضا مالکان را عاصی کرده است
 اولین خودروهای برقی  شتاب خودروهای برقی  اولین خودروی برقی هوندا  اولین خودرو الکتریکی تسلا  مجله خودرو  سوپراسپرت‌ های الکتریکی  اولین خودرو هیبریدی تویوتا
در عوض، خودروهای مدرن و ربات‌گونه امروز نمادی از پاکی و سبز‌بودن هستند و بیشتر علاقه‌مندان خودروهای کلاسیک، از آنها دل خوشی ندارند. در این مطلب اما قصد داریم خودروهایی را معرفی کنیم که امروزه نماد پاک‌بودن هستند و در آینده به دلایلی کلاسیک خواهند بود.
تسلا Model X
تسلا خودروسازی است که به سرعت در حال رشد بوده و پس از عرضه مدل S توانسته نظر مشتریان متعددی را به برند خود جلب کند، اما این مدل X است که توانسته مرزهای خلاقیت و عملکرد فنی را در موفق‌ترین کلاس خودرویی حال حاضر یعنی کراس اوورها، جابه‌جا کند. با وجود حفظ زبان طراحی جدید تسلا در Model X، درهای عقب باز‌شونده رو به بالا در کنار کابین استثنایی و خلاقیت قابل توجه مهندسان تسلا در طراحی جزئیاتی همانند پنل میانی و نرم‌افزار اصلی خودرو، مواردی هستند که کلاسیک‌شدن این خودرو را در آینده نزدیک تضمین می‌کنند.

عصر خودرو

GM EV-1
اولین خودرو الکتریکی تولید انبوه جهان که در حقیقت سرآغازی غرورآفرین و پایانی تلخ داشت، در دهه ۹۰ میلادی و توسط جنرال موتورز عرضه شد. این خودرو با نام EV-1 یک کوپه با روحی اسپرت و درعین حال اقتصادی بود که براساس یک خودرو مفهومی و برای همخوانی GM با قوانین جدید ایالت کالیفرنیا طراحی و ساخته شد. در زمان عرضه، بحث‌های زیادی در مورد محسنات این خودرو مطرح شد و EV-1 به ستاره‌ای جدید در جهان خودرو بدل شد اما با این حال، جنرال موتورز به یک باره بیشتر نمونه‌های EV-1 را جمع‌آوری و منهدم کرد تا امروزه این خودرو بسیار کمیاب باشد و قطعا در آینده، به کلاسیکی ارزشمند بدل شود.

عصر خودرو

هوندا FCX Clarity
معمولا کلاسیک‌شدن اولین‌ها در جهان خودرو، حتی با وجود مشکلات و نواقص آنها، حتمی است. در این میان، تکنولوژی برتری که احتمالا در آینده بخشی جدایی‌ناپذیر از خودروها خواهد بود، سلول‌های سوختی هستند که هنوز نتوانسته‌اند به قدر کافی در میان خودروها رخنه کنند اما هوندا در اقدامی جسورانه اولین خودرو جهان با تکنولوژی سلول‌های سوختی را در سال ۲۰۰۸ با نام FCX Clarity عرضه کرد. این حرکت هوندا علی‌رغم محدودیت شدید در عرضه و عدم فروش آن به عموم مردم، به قدری قابل توجه بود که تحسین متخصصان را برانگیخت و FCX نیز نظرهای مثبتی به خود جلب کرد.

عصر خودرو

مرسدس بنز SLS Electric Drive
در بحبوحه عرضه خودروهای الکتریکی مفهومی توسط خودروسازان مطرح بود که مرسدس بنز تصمیم گرفت نمونه‌ای الکتریکی برپایه برترین محصولش را روانه بازار کند و حتی در تیراژی محدود به فروش برساند. این خودرو یعنی SLS Electric Drive، از نظر ارقام و اعداد فنی، برتر از برادر ۸سیلندرش از آب درآمد و همین نکته بسیاری را شوکه کرد. با این وجود نقایص متعددی در این گونه از SLS وجود داشت که از نظر بسیاری، ناشی از عرضه زودهنگام و نمایشی آن بود. با این حال، این خودرو استثنایی به عنوان نمادی از مهندسی برتر آلمان، کلاسیکی ارزشمند خواهد شد.

عصر خودرو

نیسان LEAF Nismo
خودروهای ‌هاچ‌بک خانوادگی از اواخر دهه ۷۰ میلادی بود که با چاشنی اسپرت‌شدن، به خودروهای محبوب‌تری بدل شده و تا به امروز نیز امثال گلف GTi و هوندا سیویک تایپ R، راه گذشتگان پرافتخار خود را ادامه می‌دهند. با این حال کمتر خودرو الکتریکی خانوادگی و اقتصادی کوچکی تصمیم گرفته است تا با اسپرت بودن آشتی کند و به نحوی فلسفه ‌هاچ‌بک‌های سریع را در قالب خودرو پاک عرضه کند. اما نیسان با عرضه نسل جدید LEAF سعی دارد این قضیه را پایان داده و نمونه Nismo را برای افزودن حال و هوای اسپرت به این خودرو محبوب، تولید کند. همانند نسل اول گلف GTi، نیسمو LEAF نیز کلاسیک خواهد شد.

عصر خودرو

ریمک Concept 1
سوپراسپرت‌های الکتریکی مدت‌هاست در میان ما حضور دارند و در قالب خودروهای مفهومی و یا تولید محدود، حیرت جهانیان را برانگیخته‌اند. اما در این میان یک خودروساز اهل کرواسی، توانسته نظر متخصصان را بیش از سایر رقبا به خود جلب کند و به نحوی اولین ابرخودرو الکتریکی جهان باشد که همه آنچه سایر سوپراسپرت‌ها دارند را یکجا ارائه کند. ریمک کانسپت وان اما علاوه بر مشخصات فنی، ظاهری بسیار زیبا و قیمتی سرسام‌آور دارد که در ترکیب با تعداد بسیار محدود تولیدش، کلاسیک‌شدنش در آینده را بیمه کرده است.

عصر خودرو

تسلا Roadster
اولین خودرو اسپرت سبک و سریع جهان که در قالب یک خودرو سبز الکتریکی عرضه شد، تسلا رودستر بود. این رودستر کوچک که برپایه پلت‌فرم لوتوس الیزه ساخته و پرداخت شد، قطعا بدون نقص و ایراد نبود و مشکلات زیادی برای آن عنوان شده است. اما در زمان عرضه اولیه بود که شتاب صفر تا ۱۰۰ آن که در حدود نیم ثانیه برتر از لوتوس الیزه بود، تحسین همگان را برانگیخت. تولید محدود در کنار تبلیغات گسترده تسلا و حتی فرستادن یک دستگاه از آن به فضا، مواردی هستند که کلاسیک‌شدن اولین تسلا را حتمی می‌کنند.

عصر خودرو

تویوتا پریوس (نسل ۱) 
در میان بسیاری از علاقه‌مندان سنتی، تویوتا پریوس نماد منطقی‌بودنی است که با جذابیت مورد نظر خودرو‌دوستان در تضاد است. اما هیچ‌کس نمی‌تواند منکر اهمیت و تاثیرگذاری این خودرو خانوادگی در جهان خودرو باشد. اما در این بین، بسیاری نسل اول پریوس را که در سال ۱۹۹۷ تحسین جهانیان را برانگیخت،‌ فراموش کرده‌اند. در زمانی که هنوز مفهوم خودرو پاک تعریف نشده بود، پریوس به عنوان اولین خودرو ‌هیبرید تولید انبوه، موجی نو را در جهان به راه انداخت که در سال ۱۹۹۹ با هوندا اینسایت ادامه یافت و امروزه به تولید محصولات ‌هیبرید متعدد توسط برندهای گوناگون انجامیده است. بنابراین باید این نسل را مستحق کلاسیک‌شدن دانست.

عصر خودرو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.