آموزش نصب ضبط ماشین های پراید ، پژو +آموزش تصویری

0

اموزش نصب ضبط روی پراید،آموزش نصب پخش پایونیر روی پراید ،آموزش تصویری نصب ضبط ماشین ،آموزش تنظیم ضبط پایونیر ،سوکت ضبط پایونیر ،نقشه سیم کشی پخش پایونیر ،اموزش تصویری نصب ضبط پراید ،نصب ضبط پراید ۱۳۱

نصب ضبط پراید ۱۳۱ سیم کشی پخش پایونیر اموزش نصب ضبط روی پراید آموزش تصویری نصب ضبط ماشین نصب پخش پایونیر روی پراید سوکت ضبط پایونیر آموزش مکانیک و برق خودرو مجله خودرو دانستنی های فنی خودرو آموزش مکانیک خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش برق خودرو

 

اگر می خواهید ضبط ماشین خودتان را خودتان وصل کنید و آن را به بیرون نبرده و هزینه نکنید بهترین کار این مقاله و فیلم های آموزشی ان را بخوانید تا بتوانید خودتان مثل یک حرفه ای ضبط ماشین خود را هر چه باشد پراید و پژو و … نصب کنید. در مقاله زیر اموزش نصب ضبط ماشین و نقشه سیم کشی ضبط پراید و آموزش نصب پخش و فیلم آموزشی نصب ضبط ماشین را می خوانید.سیم های ضبط ماشین از دو یا سه دسته سیم مختلف تشکیل شده است. خودروها اصولا با روشی استاندارد رنگ بندی سیم ها را انتخاب می کنند که به شرح زیر است.

رنگ بندی سیم ها برای ضبط ماشین:

سیم زرد : سیم برق اصلی برای تامین نیروی پخش است که به مثبت وصل میگردد.

سیم قرمز : به مثبت وصل میگردد و برای فرمان دادن جهت روشن کردن پخش استفاده میشود.

سیم مشکی : به منفی وصل میگردد.

سیم آبی : برای روشن کردن آمپلی فایر استفاده میشود.

همچنین سیم آبی، سفید یا آبی روشن و بعضا سیم سبز برای آنتن های برقی کاربرد دارد.

سیم نارنجی : برای روشن کردن همزمان نور پس زمینه پخش هنگام روشن شدن چراغ کوچک یا چراغ های موجود در صفحه کیلومتر خودرو کاربرد دارد.

تعویض ضبط ماشین های پراید ، پژو
تعویض پلیر یا ضبط خودرو کار آنچنان سختی نیست . ما اینجا یک آموزش کلی را برای شما تهیه کرده ایم که با آن می توانید ضبط اکثر ماشین ها از جمله پراید ، پژو و …. را به راحتی تعویض و یا نصب کنید.در این آموزش ما یک خودرو پراید ۱۳۲ را داریم که می خواهیم پلیر اصلی آن را باز کنیم و ضبط چینی به نام aiwa را بر روی آن نصب کنیم.خوب باز کردن ضبط کار سختی نیست. قاب اطراف را باز کنید. در پشت ضبط دو سوکت در یک سمت و  یک کابل آنتن در سمت دیگر وجود دارد. تنها کافی است این سوکت ها را جدا کنید و ضبط قدیمی ماشین را خارج کنید.
نکات مهم مربوط به تعویض ضبط ماشیناین مرحله که اصلی ترین کار برای تعویض می باشد شناختن سیم ها می باشد. برچسب های موجود بر روی دستگاه پلیر خودرو بهترین راهنما می باشند . و ما بر اساس نقشه داده شده توسط شرکت سازنده پلیر می توانیم آن را نصب کنیم.

بر چسب مربوط به پلیر قدیمیبه طور کلی ما ۴ بلندگو در اکثر خودرو ها می بینیم. هر کدام از این بلندگو ها دارای دو سیم ، یکی مثبت و دیگر منفی می باشند. بنابراین ما در یک سوکت ۸ سیم خواهیم داشت. از آنجا که این سوکت مربوط به بلندگو ها می باشد خیلی نگران جابجایی نباشید و می توانید به همان صورتی که هست به پلیر جدید نصب کنید. اما سوکت دوم که خیلی مهم می باشد مربوط به منبع تغزیه پلیر است. لازم نیست دقتی به رنگ سیم ها داشته باشید.زیرا ممکن است مجبور باشید سوکت جدیدی را متصل کنید و رنگ آن ها  کاملا متفاوت باشد. پس یادداشت کردن رنگ سیم ها روش مناسبی نمی باشد.در ابتدا از روی برچسب موجود بر روی پلیر قدیمی ، مشخص کنید هر سیم مربوط به چه چیزی می باشد. معملا سیم های این سوکت به صورت زیر هستند:

  • یک سیم مربوط به برق ۱۲ ولتی می باشد که از سوی باطری می آید.
  • یک سیم مربوط به اتصال برق به سوییچ خودرو می باشد.
  • سیم دیگر مربوط به نول (-) می باشد.
  • و یک سیم دیگر نیز مربوط به آنتن می باشد.

ممکن است محل سیم های این سوکت در پلیر های متفاوت  مکان متفاوتی داشته باشند(در این نمونه که ما تعویض کردیم این اتفاق افتاد) . به همین دلیل به همراه پلیر سوکت هایی نیز داده می شود که مناسب خود دستگاه می باشند . اما باید دقت داشته باشید که قبل از بریدن سوکت قبلی ابتدا بدانید هر سیم مربوط به کدامیک از موارد بالا  که ذکر شد می باشند. زیرا بعد بریدن آن ها با سیم چین کار دشوار خواهد شد و دیگر به راحتی قابل تشخیص نخواهند بود.
حال کاری که شما لازم است انجام دهید این است که بر چسب راهنمای پلیر جدید را ببینید و سیم ها را بر اساس آن به سوکت جدید متصل کنید. به این معنا که اگر سیم مربوط به پایه مثبت برق ۱۲ ولتی در پلیر قدیمی به پین سوم سوکت متصل بود ، در دستگاه جدید ببینید گفته شده است باید به کدام پین وصل شود. شاید در بعضی موارد که این مورد هم به این صورت بود به جای شماره پین رنگ سیم ها داده باشند. خوب باز هم فرقی نمی کند.یک نمونه :برای مثال در برچسب ضبط قدیمی گفته شده پین شماره ۷ مربوط به سوییچ می باشد. خوب این مورد را یادداشت می کنیم. حال به برچسب مربوط به ضبط دوم نگاه می کنیم. میبینم که گفته شده است رنگ قرمز مربوط به این سوییچ است. شاید رنگ سیم ها مشابه نباشند اما باید سیم قرمز مربوط به سوکت جدید را به آن سیمی که یادداشت کردیم متصل کنیم.دیگر کار تمام است و فقط یک کابل متفاوت که مربوط به آنتن می باشد و مکان آن نیز مشخص است را باید نصب کنید.شناخت سوکتها و سیمهای متصل به رادیو پخش

نصب رادیو پخش نصب رادیو پخششناخت سوکتها و سیمهای متصل به رادیو پخش برای نصب درست آن ضروری است. رادیو پخشها مانند همه دستگاه های الکترونیکی دارای ورودیها و خروجیهایی هستند که علایم و اطلاعات را به ان وارد و یا از ان خارج می کنند.
سیمهایی ورودی بطور کلی شامل سیمهای تغذیه و سیمهای تحریک است.
سیمهای خروجی شامل ،سیمهای راه انداز بلند گوها ،ریموت امپلی فایر، و ریموت انتن برقی استبسیاری از این ورودیها و خروجیها بشکل سوکتهایی هستند که باز به دو دسته ورودی و خروجی تقسیم می شوند. ورودیها شامل ورودیهای آ.یو ایکس(ورودی صوت برای پخش شدن از راه بلند گوهای ویا برای راه اندازی امپلی فایرها) و ورودی تصویر از دوربین پشت خودرو و یا پخش کننده های تصویر هستند زیرا بسیاری از رادیو پخشهای امروزی دارای مونیتورهای ثابت و متحرک(ایندش) هستند
خروجیهای که به شکل سوکت هستند صوتی و یا تصویری هستند،مورد استفاده خروجیهای صوتی برای راه اندازی امپلی فایر ها و خروجیهای تصویر برای راه اندازی مونیتورهای آفتاب گیر و یا پشت صندلی هستند که برای سر نشینان عقب خودرو در نظر گرفته شده اند
رادیو پخشهایی که به ایران صادر می شوند، بطور کلی به دو دسته تقسیم می شوند
۱٫ رادیو پخشهای شرکتهای معتبر که اکثراٌ از یک نوع کد رنگی برای شناسایی ورودیها و خروجیها استفاده می کنند
۲٫ رادیو پخشهای شرکتهای نا معتبر و متفرقه که از استاندارد واحدی استفاده نمی کنند
در مورد دسته اول تلاش می کنیم که تمامی کدهای رنگی را توضیح دهیم،اما در مورد دسته دوم سع می کنیم تا راه شناختن آنان را به شما یاد بدهیم.
در شکل زیر اکثر سیمها با کد رنگی آنها و نوع ورودی و خروجی انان را نشان داده ایمradio cd playerبرای شناختن سیمهای رادیو پخشهای متفرقه،شما به یک اهم متر مجهز به تست بوق نیازمندید،اول اهم متر را روی تست بوق قرار دهید و سپس یکی از دستکهای آنرا روی بدنه رادیو پخش قرار دهید سپس دستک دیگر را بترتیب به سیمهای رادیو پخش وصل کنید؛هر سیمی که بوق دستگاه را بصدا در آورد و مقاومت بسیار کمی در حد چند اهم از خود نشان داد سیم بدنه است. برای پیدا کردن سیم برق اصلی(بک آپ) یکی از دستکها را روی فیوز رادیو پخش بگذارید و دستک دیگر را به سیمهای دیگر وصل کنید،هر سیمی که بوق را به صدا در آورد و مقاومت کمی در حد جند اهم از خود نشان داد، سیم برق مثبت اصلی دستگاه است.برای پیدا کردن سیم ای.سی.سی باید از یک تستر استفاده کنید که لامپ آن دوازده ولت بوده و مقاومت آن کمتر از پنجاه اهم نباشد،می توانید دو عدد لامپ دوازده ولت را سری کرده و در داخل یک فاز متر قرار دهیدو سر یکی از لامپها را به نوک فازمتر و سر لامپ دیگررا به یک سیم گوشی تلفن که قابل باز و بسته شدن است وصل کنید.سیم بدنه را به بدنه خودرو و سیم مثبت را به مثبت باطری وصل کنید، می توانید برای پیدا کردن آن از تستر استفاده کنید، چنگک تستر را به بدنه خودرو وصل کنید و نوک تیز شده آنرا به سیمها فرو کنید، هر سیمی که تستر را در حالتی که سویج بسته است روشن کند به سیم مثبت اصلی خودرو وصل است.سپس چنگک تستر را به سیم مثبت خودر وصل کرده و به سیمهای باقیمانده وصل می کنیم هر سیمی که رادیو پخش را روش کرد ویا ال.ای.دی پانل را روشن کرد،سیم اس.سی.سی است، تا این مرحله اصلی ترین سیمها را پیدا کرده اید و پیدا کردن سیمهای دیگر بسیار آسان است.پس از روشن کردن رادیو پخش، چنگک تستر را به بدنه رادیو پخش وصل کنید، سپس نوک تستر را به سیمهای دیگر اتصال دهید و رادیو پخش را خاموش و روشن کنید، هر سیمی که با آن تستر روشن و خاموش شد یا سیم ریموت آنتن و یا ریموت آمپلی فایر است که می توانید با گزینه رادیو و یا منبع های صوتی دیگر از قبیل یو.اس.بی و یا آ.یو.ایکس ویا سی.دی ریموت آمپلی را مشخص کنید.برای پیدا کردن سیم دایمر پانل باز می توانید از تستر استفاده کنید ،هر سیمی که با اتصل تستر پانل را کم نور کرد سیم دایمر(ایلومینیشن) است.اکنون نوبت پیدا کردن سیمهای بلند گو ها است که با استفاده از اهم متر می توانید آنها را بسادگی پیدا کنید،دستک مشکی را به بدنه رادیو پخش وصل کنید و دستک قرمز را به سیمهای باقی مانده وصل کنیک، هر سیمی که نصف ولتاژ اصلی را نشان داد، در حدود شش ولت، سیم راه انداز بلندگو است.در رادیو پخشهایی که دارای چهار باند خروجی هستند اگر تنها چهار سیم ولتاژ شش ولت را نشان دادند چهار سیم دیگر باندها از بدنه گرفته می شوند.برای پیدا کردن سیم تحریک دور بین عقب ،چنگک تستر را به سیم مثبت پخش وصل کنید و نوک آنرا به باقی مانده سیمها یک یک اتصال دهید ،هر سیمی که مونیتور پخش را به حالت نشان دادن پشت خودرو برد سیم تحریک دور بین عقب است.در رادیو پخش های تصویری سیم دیگری هم برای ایمنی راننده و سر نشینان خودرو در نظر گرفته شده است که به ترمز دستی وصل می شود و تنها در صورت توقف خودرو تصویر ظاهر می شود ،که این سیم را هم می توانید بآسانی پیدا کنید،چنگک تستر را به بدنه وصل کنید و به سیمهای باقی مانده وصل کنید هر سیمی که تصویر را بر روی مونیتور فعال کرد سیم ترمز است.تنها سیم باقی مانده می تواند سیم میوت باشد که با اتصال نوک تستر در صورتی که چنگک آن به بدنه وصل باشد و محو صدای خروجی مشخص می شود
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.